Sorry voor de late berichtgeving omtrent de wedstrijd in Basse. Om te beginnen werd het niet de wedstrijd die we in gedachten hadden en bovendien werden mijn gedachten nogal beheerst door iets heel anders, namelijk de vraag of ik wel of niet over moest stappen naar een andere baan.
Het was dus de bedoeling dat de zoon van Sylvia met de BMW zou rijden, dus zouden we die eerst klaar zetten. Dat ging niet helemaal volgens plan. Afgezien van een probleem in het begin van het seizoen (een losgelopen drijfstangbout die voor veel schade zorgde) hebben we geen problemen meer gehad en in Zeeland hebben we na een prima verlopen laatste wedstrijd het span ingeladen. Toen we de BMW in Basse weer wilden starten wilde krukas maar moeizaam rond en in eerste instantie dachten we nog aan een lege accu maar al gauw kwam het besef dat de krukas bijna niet rond te draaien was.
Gelukkig konden wij rijden met de Suzuki en die deed het gelukkig goed. Echter, nadat we alles controleerden kwamen we er achter dat er geen water meer in het expansievat zat. Dus opvullen, proefdraaien en er achter komen dat het water uit de middelste uitlaat spoot. Koppakking naar de k....
Omdat we daar al eerder problemen mee gehad hebben hebben we besloten de originele klingerit pakking te vervangen door één van roodkoper.
Die zijn niet te te koop dus dan maar iets waar we in het zijspanforum van houden, zelluf maken!
Wim heeft de pakking door een collega laten natekenen in CAD en een goede vriend van ons, Brabantse ondernemer Jos wist een watersnijbedrijf bij hem in de buurt die voor een net prijsje de pakking kon maken
Vol goede moed daar heen gereden en vervolgens kregen ze daar het bestand dat ik had meegekregen niet geopend
Goede raad was duur maar later kwam Jos met een een idee. Hij heeft een bedrijf waar o.a. grafstenen worden gemaakt en hij heeft een graveermachine om teksten te graveren en volgens hem moest het mogelijk zijn met dat ding een pakking te maken. De machine is niet computergestuurd maar werkt lekker ouderwets met sjablonen die je met een stift moet volgen. Nadat we de graveerbeitel hadden vervangen door een dun stiftfreesje ging dat inderdaad super!
https://www.facebook.com/video.php?v=2159461281039149Na een paar uur ijverig doorrommelen krijg je dan dit.
Bovendien waren bij de originele pakking de gaten voor de cilinders 5 (!) mm. groter dan de boring en kwamen ook qua plaats niet goed overeen met de cilinderboring.
Dat kon nu in één moeite aangepast worden.
Inmiddels is de pakking gemonteerd en komende zaterdag is het de bedoeling dat we in Dodewaard nog een keer gaan rijden. Fingers crossed!