Kleine mensen op een R1???

Petra90

Rookie
9 mei 2018
1
0
Ik vroeg mij af of er mensen zijn rond de 1.60m die op een yamaha R1 rijden? Ik ben zelf 1.56 Ik zou zelf ook graag een R1 willen vandaar 😊
Dus zo ja wat zijn je ervaringen ten opzichte van je lengte?
 
Ik vroeg mij af of er mensen zijn rond de 1.60m die op een yamaha R1 rijden? Ik ben zelf 1.56 Ik zou zelf ook graag een R1 willen vandaar 😊
Dus zo ja wat zijn je ervaringen ten opzichte van je lengte?
wordt niks..... yamaha r300, kawasaki heeft ook een 300cc ninja en ktm rc390.

:t succes met kiezen. maar een te grote/zware motor is absoluut nie prettig, zal ook geen fijn gevoel geven qua vertrouwen en dus rijplezier.
 
Laatst bewerkt:
Zelfs al zou je 10 cm groter zijn dan is het nog niet te doen.

Vriend van me is 1:70 en had al moeite met zijn r6. Overal waar ie stopte moest ie opletten dat ie zijn voeten aan de grond kreeg.

Er zijn verlagingssets verkrijgbaar maar ik denk dat zelfs dat voor jou weinig oplevert.

Je zal op zoek moeten naar een motor met een lage en smalle zit.
 
Laatst bewerkt:
Ga naar een dealer en neem je plateau schoenen mee. Als je ten minste (1 bal van je) voet aan de grond krijgt gewoon doen. Schaf een paar laarzen met extra dikke zool aan.
Mocht je toch een keer omvallen, who cares....

Live your dream (ook al is dat een Harley slogan...)
 
1 been over het zadel, ander op de grond. In plaats van de voeten uit te steken, gewoon iedere keer half afstappen.

Ik heb t jaren gedaan met mn tenere, bagage en passagier. Nooit een probleem geweest.
Wel handig als de zijstandaard het houdt als je op de motor zit.
 
Ga naar een dealer en neem je plateau schoenen mee. Als je ten minste (1 bal van je) voet aan de grond krijgt gewoon doen. Schaf een paar laarzen met extra dikke zool aan.
Mocht je toch een keer omvallen, who cares....

Live your dream (ook al is dat een Harley slogan...)
Mijn droom is om op een minibike te rijden. :+
 
Ik ben ook klein en daarbij nog eens korte pootjes ook. Elf jaar op een R1 gereden en dat ging prima. Het laatste jaar heb ik de achterkant 3cm laten zakken en de voorpoten twee cm door de kroonplaat gestoken maar dat was omdat dat beter stond na de ombouw naar een superbike kroonplaat.
Bij keren stapte ik gewoon af en duwde de motor aan de hand om of trok hem om op de standaard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan