Nouja, wat ik zeg.. ze zijn flink hard. En zo klein dat ik er amper kracht op kan zetten....ik heb een flauw idee wat't kan zijn....
Kun je er één kapot drukken tot gruis?....
Oude pakking dacht ik ook aan. Het is dan alleen wel van 2 pakkingen dus vanwege de twee kleurtjes. En het is zo enorm bros.. dus eigenlijk denk ik dat het wat anders is.Ik denk dat het vroeger iets van rubber of kunststof zal zijn geweest, mischien iets pakking-achtigs of een opgemalen dopje of dekseltje of een stukje slang.
Is er ooit een keerring vervangen, van de krukas ofzo? Als (een stuk van) de oude tussen je tandwielen raakt wordt het vast na enige kilometers wel zoiets.
De rotor draait meestal wel in de olie, dus wat Starterke schrijft zou het kunnen zijn.
Groeten,
Eduard.
Was pas gebeurd he, nog niet vermalen door tandwielen en kettingenTsja.. zit het te lezen maar ik heb geen vastloper ofzo gehad he. Ik heb niets gemerkt en ben gewoon begonnen met opknappen en verbouwen enzo.
Kan je bij het rotor komen zonder het blok te hoeven splijten enzo? Dan ga ik daar eens naar kijken. Waarschijnlijk kan ik dat gewoon zien als ik er een zijkap afhaal ofzo? Ergens wel raar.. de rotor draait niet in de olie natuurlijk.. hoe komen die deeltes daar dan in? Zelfde geldt voor het vliegwiel, toch
Die brokken die jij in je blok had zijn echt veel groter btw
Zuigerveer in 2 stukkenEuh, die ring? Wat is dat? (vinger langs foto leggen)
Waar vond je die?
Zuigerveer? Of een borging van je zuigerpen? Die kunnen kapot gaan als ze er verkeerd opgemonteerd zijn.
Ok. vandaag nog even mn handen vies gemaakt. Ik heb de nokkenassen nog een keer goed bekeken, en aan de zuigers en drijfstangen gevoeld of ik speling voelde; niets.
Wel weer een ander leuk probleem gevonden:
[afbeelding]
Ik heb hem niet gebroken.. was dus goed dat ik het nu zag.
Ik ga het hele blok maar openmaken denk ik.. dit schiet zo ook niet op namelijk. Maar ik moet eerst even gaan sparen.. dan ga ik weer verder hiermee. Project gaat even op stop.
Ik post dit in de hoop dat iemand me kan vertellen wat ik in mn blok heb zitten
Ik ben bezig mn tweede motor op te knappen (GPz750Turbo uit '84) en haal het oliepan er onderuit en wat vind ik erin?
Allemaal kleine harde stukjes
Ik schrok me de tandjes en dacht meteen aan vermalen lagerschalen of zuigerveren etcetera. Maar nu ik twee van die die stukjes heb schoongemaakt en gefotografeerd, lijkt het helemaal geen metaal te zijn? Ik zeg bewust 'lijkt', want ik weet het niet zeker.. ze zijn wel erg hard iig.
Die vinger is een stukje wijsvinger.. op de foto lijken het wel kiezels qua maat, maar ze zijn echt maar 2mm ofzo.
[afbeelding]
[afbeelding]
De stukjes zijn ongeveer 2, maximaal 3mm groot en de meeste zijn redelijk plat.
Ik denk dat er zo een stuk of 30 in het carterpan lagenHet oliefilter heb ik niets in gevonden
Iemand zoiets eerder gezien? Waar kan dit nou vandaan komen?
Ik heb de motor nog niet zo lang en heb er zelf misschien 300km mee gereden voordat ik aan het klussen begon, maar in die tijd is me niets geks opgevallen. Hij liep niet erg stil, maar niet zo idioot rammelig dat ik me er zorgen om heb gemaakt. Mn zephyr maakt koud ook een bak herrie namelijk..
Maar iemand ooit zulke brokjes gevonden in een blok?
Op een papiertje van 10x10cm. Het rode steentje heb ik hier gebroken tussen 2 lepeltjes. Het zwarte heb ik net ook vergruisd.. het is enorm bros..
[afbeelding]
Weet je dat heel erg zeker? Volgens mij is het een '84 ZX750E1Tekeningen en nummers van jou motor...--> KZ750R1-GPz
Jepóóówwwkeejjj......Dus jij hebt't type met turbo én injectie.....