Kleinst mogelijke accu k100

Rogerp

Rookie
13 dec 2015
11
0
Oosterhout nb
Goede avond, de verbouwing van mijn k100 rs is al aardig op weg. De fiets ligt helemaal uit elkaar, en het blok glimt als een spiegel. Nu ben ik van plan om op het blok een accubak te plaatsen, op de plaats van de luchtfilter (zet er toch pouwerfilters op), met daarop de 'computer' van de motor. Nu wil ik het liefst een zo plat (lees klein) mogelijke accu plaatsen. Weet iemand een kleine accu welke sterk genoeg is?
 
Het luchtfilter kan je niet ongestraft van een K100 afhalen. De luchtweger zit daar nl ingemonteerd, deze regelt de hoeveelheid in te spuiten brandstof.
Als je het filter weg wil halen is het mogelijk om carburateurs van een Yamaha FZ750 te monteren.
De hele injectie komt hier mee te vervallen.
 
...of je bouwt er een Megasquirt op. Ben je van de luchtweger af. Kun je ook de injectie zelf afstellen omdat dat zeer waarschijnlijk nodig is met veranderingen aan inlaat -en uitlaattraject.
 
Megasquirt.... Als ik dat google krijg ik allemaal dingen die een nat zadel veroorzaken... ;-)
Maar ik ga nog even goed zoeken. Iemand wellicht nog een idee over mijn vraag mbt de accu?
 
Hoe handig ben je? Je kunt een Megasquirt als doe het zelf kit kopen en vervolgens zelf gaan solderen.
Je hebt verder de meeste onderdelen al zoals pomp en injectors. Kosten kun je beperkt houden dus.
Ervaring van zelf een EFI controller maken en afregelen: Onbetaalbaar !
 
Terug
Bovenaan Onderaan