klepgeleider kapot

mestyle

Die hard MF'er
25 mei 2010
498
0
drenthe
hallo,

ik heb een stationaire motor en hiervan is de klepgeleider kapot.

na wat rond gemailt te hebben kon ik nergens een losse vinden ( wel een complete cilinder kop met geleiders ) maar nu vroeg ik me ook af kan je dit ook zelf maken zo ja hoe moet je dat doen ?? worden die dingen nog verhard ofso ??

gaat om een bernard motuer w112

alvast bedankt voor de info
 
Ja de oude druk je eruit met een pers.

De nieuwe druk je er ook weer in met een pers.

De geleiders zijn gewoon te bestellen.
Bij de eerste en beste motor revisie bedrijf.

Daarna wel kleppen opnieuw inslijpen. !!
Kan ook bij dat zelfde revisie bedrijf.

Je kan het ook zelf. Klep slijp pasta kopen.
Grof, middel en fijn. Plus een paardagen zweten. Net als vroeghurrrrrrr.

Laat het doen voor die paar euro en de kop is weer bijna als nieuw.

Zetten ze er ook nog nieuwe cupjes op.
 
Laatst bewerkt:
Ja de oude druk je eruit met een pers.

De nieuwe druk je er ook weer in met een pers.

De geleiders zijn gewoon te bestellen.
Bij de eerste en beste motor revisie bedrijf.

Daarna wel kleppen opnieuw inslijpen. !!
Kan ook bij dat zelfde revisie bedrijf.

Je kan het ook zelf. Klep slijp pasta kopen.
Grof, middel en fijn. Plus een paardagen zweten. Net als vroeghurrrrrrr.

Laat het doen voor die paar euro en de kop is weer bijna als nieuw.

Zetten ze er ook nog nieuwe cupjes op.


ja de oude heb ik eruit maar kan niet voor dit type een nieuwe vinden, maar jij zegt dat elk bedrijf dat cillinders reviseerd mij een nieuwe kan leveren ??
 
Ja de oude druk je eruit met een pers.

De nieuwe druk je er ook weer in met een pers.

De geleiders zijn gewoon te bestellen.
Bij de eerste en beste motor revisie bedrijf.

Daarna wel kleppen opnieuw inslijpen. !!
Kan ook bij dat zelfde revisie bedrijf.

Je kan het ook zelf. Klep slijp pasta kopen.
Grof, middel en fijn. Plus een paardagen zweten. Net als vroeghurrrrrrr.

Laat het doen voor die paar euro en de kop is weer bijna als nieuw.

Zetten ze er ook nog nieuwe cupjes op.


ik heb [vroeger] geleerd om de kop voor te verwarmen voor dat je de klepgeleiders erin perste, dat ging een stuk makkelijker.
eigenlijk moet je de nieuwe geleider ook nog een nachtje in het vriesvak leggen.
 
Als het revisiebedrijf niets passends heeft draait die er ook zelf een, uit brons of gietijzer, afhankelijk van waar het origineel van is gemaakt. Kan je ook zelf doen, even rekening houden met de krimppassing en onder de maat een gat erin en die op maat ruimen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan