kleppen speling zx-6r

MajestiC

Die hard MF'er
25 okt 2008
693
0
Ik heb vandaag mijn kleppen gecontroleerd van mijn kawasaki zx6r uit 2003, nu zou het op de volgende waardes moeten uitkomen:

Uitlaat: 0.22 ~ 0.31mm
Inlaat: 0.11 ~ 0.18mm

Nu heb ik het volgende gemeten, een +je staat voer die bepaalde voelermaat gaat er makkelijk doorheen. Dus bijvoorbeeld, 20+ = voelermaat 20 gaat er makkelijk doorheen 25 past niet.

Uitlaat: 25-, 20, 20+, 20+, 20+, 20+, 25- en 20+
Inlaat: 10+, 10+, 10, 15-, 10+, 10+, 10+ en 10+

Nu schelen er dus een paar kleppen 1mm of iets tussen de range die het werkplaatshandboek aangeeft. Is het nou nodig om ze echt te stellen? Aangezien dat nogal wat extra werk is of ze ik zo wel goed?
 
Ik heb vandaag mijn kleppen gecontroleerd van mijn kawasaki zx6r uit 2003, nu zou het op de volgende waardes moeten uitkomen:

Uitlaat: 0.22 ~ 0.31mm
Inlaat: 0.11 ~ 0.18mm

Nu heb ik het volgende gemeten, een +je staat voer die bepaalde voelermaat gaat er makkelijk doorheen. Dus bijvoorbeeld, 20+ = voelermaat 20 gaat er makkelijk doorheen 25 past niet.

Uitlaat: 25-, 20, 20+, 20+, 20+, 20+, 25- en 20+
Inlaat: 10+, 10+, 10, 15-, 10+, 10+, 10+ en 10+

Nu schelen er dus een paar kleppen 1mm of iets tussen de range die het werkplaatshandboek aangeeft. Is het nou nodig om ze echt te stellen? Aangezien dat nogal wat extra werk is of ze ik zo wel goed?


als er een mm verschil in zit zou ik ze wel stellen hoor :+ :+


maar ff zonder gekheid, wat is "makkelijk" en wat is moeilijk? als 10 er makkelijk doorgaat, pak je 12. gaat die er niet door dan zit je zo rond de 11. je moet dus eigenlijk ff 2 meetwaardes checken. Beste is om ze natuurlijk binnen de range te hebben!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb helaas geen voelermaatjes onder de 0.05mm, dat was natuurlijk een stuk makkelijker geweest. Maar kawa is daar echt zo gevoelig voor?
 
Volgens mij hebben we het hier over tienden van een millimeter 0,1mm= geen 1mm
dus een verwaarloos verschil om na te stellen.



Nog even en we praten over centimeters O-) .
Maar gewoon stellen en met maximale onderling verschil van 0.02mm.
Ook de klepspeling be invloed de nokkenastiming als je het echt heel precies wil stellen.
En daarna de injectie/carburateurs netjes synchroon stellen als je toch bezig bent.
 
Volgens mij hebben we het hier over tienden van een millimeter 0,1mm= geen 1mm
dus een verwaarloos verschil om na te stellen.

Sorry, heb het inderdaad over tienden van een millimeter. Ik ga ze dan toch maar stellen van de week, dus injectie synchroniseren is handig als ik toch bezig ben. Zijn er nog meer dingen?
 
Waar kun je die voelermaatjes (0.03 - 0,10) eigenlijk halen tegenwoordig??

Ik heb "vroeger" ooit 2 keer een setje gehaald maar ik kan er niet meer aankomen, ben toe aan een nieuwe set!

Ik het ooit een setje besteld bij de Brezan. Het merk was Midlock en er stond ook specifiek bij dat het voor motorfietsen was. Was een 8 blads setje van 0.03,0.04 etc etc
 
btw, hoe langer je doorrijd hoe minder de speling word right?
Not always right. Dit zou dan weer willen zeggen dat eens je kleppen goed gesteld zijn je nooit of te nimmer een te ruime klepspelinng meer zou krijgen :N
Aan de gemeten waarden te zien zou ik je kleppen maar is gaan stellen :Y
Waar kun je die voelermaatjes (0.03 - 0,10) eigenlijk halen tegenwoordig??

Ik heb "vroeger" ooit 2 keer een setje gehaald maar ik kan er niet meer aankomen, ben toe aan een nieuwe set!

Te bestellen bij Bekleidung, Helme und Motorradzubehör | Louis Motorrad & Freizeit
 
Laatst bewerkt:
of sterk vervuilende inlaatkleppen waar kawasaki nogal eens last van heeft.
Eens gemeten en stonden behoorlijk ruim, maar omdat ik er verstand van behoor te hebben had ik met forte 2 de kleppen gereinigd, motor af laten koelen weet de kleppen opgemeten en toen was alles goed en de inlaatklepjes waren ook weer slik en span.
GPz/GPX600 willen de kleppen nogal eens in de zitting gaan zitten door slijtage aan de kleppen, dus voor je kleppen gaat stellen bekijk eerst alles heel erg goed, dat is de kunst.
 
Hallo ik heb een kawasaki zx6-r van 1996 en deze klinkt tijdens het lopen
bij minder choke gebruik.Net of hij slaat in het blok iemand een idee wat ik kan doen
of wat hetz zou kunnen zijn aale viier cilinders lopen .

bedankt vast
Fred1
 
Terug
Bovenaan Onderaan