Kleppen stellen ZXR 750 (93) tijdsduur?

Duckman

MF veteraan
29 mrt 2004
6.498
199
Offroad!
Ik moet de klepen van mijn ZXR 750 uit 1993 laten stellen en tevens de carburateurs laten synchroniseren. Dit wil ik laten doen, makkelijkere zaken doe ik zelf :9 .
Nu was ik bij een motorzaak in Amsterdam en ze vertelden me dat dit drie uur werk zou zijn..... Dit lijkt mij erg veel. Iemand enig idee of dit klopt of wat evt wel een realistische tijd zou zijn
 
Zijn die dingen niet universeel dan?

@GT 750"J" Ik stel het denk ik even uit tot na de winter, zet 'm binnekort toch een paar maandjes weg.... Ik mail je nog wel even.


Jaja die gedachte heeft iedereen.... En dan als de eertse zonnestralen komen staat iedereen teglijk voor de deur van de dealer of bij mij.
Nu heb ik geen wachttijden en de dealer ook (bijna) niet. Je mag het zelf weten hoor, vanaf maart wordt het alweer druk...
 
Hoe superkris met zijn kleppen omgaat:

1,5 jaar geleden een zxr400 gekocht met 30.000 op de klok,
ergens als de KMstand rond de 55.000 staat, gaat mijn koppakking lek, en wordt hij gerepareerd door mijn held TLRboy, waaraan ik direct vraag of hij mijn kleppen wil stellen. Ik kom hem later ophalen en ik hoor dat de kleppen prima waren en niet gesteld hoefden te worden. Inmiddels zit ik zo rond de 80.000KM op mijn ZXR, en de kleppen zijn denk ik de afgelopen 60.000 km niet gesteld ofzo. Verder ben ik ook niet altijd even nettjes met mijn motor, maar hij doet het nog prefect! geen kleppen te horen! Ik rijd ook gewoon door todat hij het helemaal opgeeft, en dan gooi ik er een nieuw blok onder :P
 
Ik roep het niet! *D
Die van mij ratelt ook niet meer dan normaal, maar hoor overal dat dit bij de ZXR normaal is rond de 10K. Staat ook in het handboek by the way.....

[edit] Wat doe jij in hemelsnaam wakker op die tijdstippen........? :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan