Matt Mobylette
Die hard MF'er
- 26 nov 2007
- 335
- 0
Niet echt raar.Hallo Dames/Heren,
Vandaag bezig geweest met het controleren van de klepspeling van mijn CBR600F4 - PC35. Motor heeft 30.000 gelopen, dus hoogtijd om eens te controleren.
Echter heb ik nogal vreemde waardes gemeten,
Specificatie inlaatklep moet tussen de 0,17mm en 0,23mm liggen. Nu meet ik het volgende:
1. 0,14mm
1. 0,15mm
2. 0,16mm
2. 0,15mm
3. 0,14mm
3. 0,17mm
4. 0,16mm
4. 0,19mm
Uitlaatklep: Spec: 0,25mm - 0,31mm
1. 0,25mm
1. 0,24mm
2. 0,24mm
2. 0,28mm
3. 0,24mm
3. 0,24mm
4. 0,24mm
4. 0,24mm
Dit betekend dat ze bijna allemaal te klein zijn geworden. Ik vind dat erg veel bij zo'n lage KM stand....
Alles gemeten met koude motor, met de kettingspanner van spanning af.....
Hebben jullie vergelijkbare resultaten gehad?
Groetjes
Marc
Weet je 1000% zeker dat je gegevens kloppen? Ik ben nog nooit een honda cbr tegen gekomen waar bij 30.000 km bijna alles buiten specs valtHallo Dames/Heren,
Vandaag bezig geweest met het controleren van de klepspeling van mijn CBR600F4 - PC35. Motor heeft 30.000 gelopen, dus hoogtijd om eens te controleren.
Echter heb ik nogal vreemde waardes gemeten,
Specificatie inlaatklep moet tussen de 0,17mm en 0,23mm liggen. Nu meet ik het volgende:
1. 0,14mm
1. 0,15mm
2. 0,16mm
2. 0,15mm
3. 0,14mm
3. 0,17mm
4. 0,16mm
4. 0,19mm
Uitlaatklep: Spec: 0,25mm - 0,31mm
1. 0,25mm
1. 0,24mm
2. 0,24mm
2. 0,28mm
3. 0,24mm
3. 0,24mm
4. 0,24mm
4. 0,24mm
Dit betekend dat ze bijna allemaal te klein zijn geworden. Ik vind dat erg veel bij zo'n lage KM stand....
Alles gemeten met koude motor, met de kettingspanner van spanning af.....
Hebben jullie vergelijkbare resultaten gehad?
Groetjes
Marc
Waarom die kettingspanner van spanning af?
Weet je 1000% zeker dat je gegevens kloppen? Ik ben nog nooit een honda cbr tegen gekomen waar bij 30.000 km bijna alles buiten specs valt
Dit zal de reden wel zijn v.d.m merkte het ook al op --> met de kettingspanner van spanning af.
Weet je 1000% zeker dat je gegevens kloppen? Ik ben nog nooit een honda cbr tegen gekomen waar bij 30.000 km bijna alles buiten specs valt
moet je toch eens uitleggen
Ik ben benieuwd hoe je gemeten hebt, omdat je het verschil weet tussen 0,24mm en 0,25mm.
Ik ben nog steeds erg benieuwd waarom die ketting los moet. Ben je niet bang dat de timing verspring tijdens het draaien van de krukas?
Weet je zeker dat je hebt gemeten op bdp?
Bij een Fireblade draai je de spanner alleen terug als je de nokkenassen eruit haalt.
Oke Ritzenwel (ver gezocht) , het afstellen onder belasting van de kettingspanner geeft mijn inziens een meer reëel beeld van een motor in bedrijf.