Klittenband van knie sliders lijmen?

Cerbrus

Rookie
13 aug 2015
6
2
Goede middag!

Ik ben recent in bezit gekomen van een supermooi Vanucci pak, met slechts één klein cosmetisch defect waar ik graag wat aan wil doen (100% voor de looks, die sliders gaan de grond niet raken)

De bovenste laag van het klittenband van de kniesliders laat los.

Dit model slider is, voor zover ik kan vinden, niet meer te verkrijgen.

Is dit te lijmen o.i.d, zodat de bovenste laag in ieder geval weer op z’n plek blijft?
 

Bijlagen

  • A96255D6-D4DE-4434-ADD4-CFCDF1398296.jpeg
    A96255D6-D4DE-4434-ADD4-CFCDF1398296.jpeg
    118,3 KB · Weergaven: 64
Lijm word over het algemeen hard en is vaak niet "flexibel" tenzij je speciale lijm gebruikt...
Tevens, stof op stof.. of nou ja, volgens mij is de achterkant van klittenband een soort plastic...

Maar wat let je om de knee-slider eventjes los te halen en het buitenste randje van 't klittenband onder de naaimachine langs te halen?
 
Voor zover mogelijk zou ik het graag onzichtbaar willen oplossen. Origineel lijken de 2 lagen ook verlijmd te zijn geweest, maar geen idee wat voor lijm dat dan zou zijn.

Een klein detail is dat mijn gereedschapskist geen naaimachine bevat, maar naald en draad zou een optie kunnen zijn. Die houd ik er bij als plan B!
 
Ik heb hier in de stad zo'n Turkse kledindhersteller. Wedden dat die mensen een passende oplossing hebben? Die mensen hebben gouden handjes.
:^

En ook hier in de stad zitten er genoeg.
Als het toch voor de Looks is, waarom moeilijk doen.
 
Goede middag!

Ik ben recent in bezit gekomen van een supermooi Vanucci pak, met slechts één klein cosmetisch defect waar ik graag wat aan wil doen (100% voor de looks, die sliders gaan de grond niet raken)

De bovenste laag van het klittenband van de kniesliders laat los.

Dit model slider is, voor zover ik kan vinden, niet meer te verkrijgen.

Is dit te lijmen o.i.d, zodat de bovenste laag in ieder geval weer op z’n plek blijft?
Maar goed dat je ze niet gebruikt als ze niet meer te krijgen zijn.
Kneesliders zijn er in vele soorten en kosten niet de hoofdprijs.
 
Ik heb ooit hetzelfde probleem gehad met mijn oude IXS broek. Ook daar gingen de slider pads los...
Ik heb er destijds Bison kit tussen geduwd, omdat dat licht flexibel blijft en toch goede adhesie biedt. Is 10 jaar blijven zitten, nu zag ik laatst dat t weer los laat.
 
Ik heb ooit hetzelfde probleem gehad met mijn oude IXS broek. Ook daar gingen de slider pads los...
Ik heb er destijds Bison kit tussen geduwd, omdat dat licht flexibel blijft en toch goede adhesie biedt. Is 10 jaar blijven zitten, nu zag ik laatst dat t weer los laat.
bisonkit en dergelijke contactlijmen werken prima. Op het werk lijmen wij daar ook klittenbanden e.d. mee op leer en andere ondergronden.
Beide zijden DUN inlijmen, aan laten drogen en stevig op elkaar drukken. Zo, het zit vast.
 
Een schoenmaker kan helpen. Heb ik mijn pak naartoe gebracht voor enkele reparaties. Die zijn gewend om leer te stikken en de "stik machientjes" die ze hebben, hebben een langere bek/vork (ken de vakterm niet) waardoor ze verder van een rand af kunnen stikken dan de reguliere kledingreparatieshops met hun naaimachines.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan