Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Die van mij knalde laatst toen hij na 5 minuten starten nog steeds niet liep. Hoe kan dat? Hij liep dus nog niet eens...
Meer info:
Het knallen bij het afremmen op de motor ben ik gewend, dat gebeurt weleens en is niet zo erg.
Bij mij zit het zo:
Het knallen gebeurt bij het optrekken. Als ik niet al te snel optrek en dus langzaam de toeren omhoog laat gaan dan knalt ie (een reeks van knallen) ergens tussen 3000-4000 toeren.
Dan heb ik vermogensverlies alsof ie op drie cylinders loopt i.p.v. vier, en bij hogere toeren pakt ie weer goed op.
Als ik omlaag ga uit de hoge toeren is er het zelfde verhaal.
Nog een laatste opmerking: Mijn CB550F heeft de neiging heel wat olie te verbranden, misschien dat dat er mee te maken heeft.
Dan verzuipt ie dus de laatste tijd altijd met starten...Verzopen, je pompt dan de uitlaat vol benzine en bij de eerste goede vonk knalt het hard.
Gebruik even de zoekfunctie en zoek wat op over slecht starten, daar word het uitgebreid beschreven.
Ik weet het,het zal je raar in de oren klinken:ik denk heel hard aan een gebroken olieschaapveer.(Hè?)
Verklaart meteen je hoge olieverbruik.
uitleg?Bij een bepaald toerental, bij jouw dus 3000-4000 tpm,ontstaat een situatie waarin er teveel olie langs die kapotte zuigerveer lekt door het vacuum bij aanzuigen in de cilinder,dat het mengsel te vet wordt om goed te kunnen ontbranden->knallen in je uitlaat.
Mijn advies:meet eerst de compressie over de cilinders, of draai na een korte rit bij continu 3000-4000 tpm je bougies eruit.