YamahaWR450
Yamaha WR450F 2004
- 20 feb 2019
- 66
- 20
Mengsel bij gas los is natuurlijk verre van goed, zit buiten het geregelde bereik...
Mengsel bij gas los is natuurlijk verre van goed, zit buiten het geregelde bereik...
Ik vind het zelf puur genieten. Mijn volledig standaard 600 doet het ook
4000 RPM, gas net niet helemaal los tegen de aanslag......
Met mijn oude 1000 zie je precies wie er vluchtelingen uit oorlogsgebieden zijn want die liggen ineens allemaal achter de bosjes
Maar jij hebt dus nooit problemen gehad met jouw motor ondanks de knallende uitlaat?
6000 rpm (noem maar wat) is dus geen stationair toerental met wel een stationair mengsel en een motor die inademt door de uitlaat
Dan kan je stationairmengsel 100 keer zuiver en precies staan, het is buiten het geregelde bereik...
Daarom noem ik het mengsel bij gas los, en ik noem 4000 rpm, da's niet echt stationair.
Tuurlijk had ik decelereren moeten zeggen...
't is toch ook wel een beetje een eigenschap van zo'n 1 pitter hoor...
het is zo'n normaal verschijnsel dat het een naam heeft: Restgasverbranding...Ja daar heb je gelijk in, maar het is meestal een arm niet goed afgesteld mengsel die juist voor klappen zorgt.
Ik heb ook een open uitlaat maar, daar komen nooit harde knalle uit, wel wat geroffel met deceleren
In het ergste geval kan je op zoek naar je luchtfilter
Met backfire kan die wel verbranden, en misshien ook wel wegvliegenKan die eruit knallen dan? Haha sorry ik ben een leek op dit gebied..
Alleen als je een carberateur heb kan je dat zelf afstellenKan ik de motor zelf afstellen om het knallen te verminderen? Of moet ik deze hiervoor naar een monteur brengen?
Met backfire kan die wel verbranden, en misshien ook wel wegvliegen
Andere uitlaat is andere afstelling,gewoon opnieuw af laten stellen knallen hoort niet en klinkt vrij armoedig
Heb je toevallig een goed adres om de motor te laten afstellen? En wat kan ik ongeveer aan kosten verwachten?
Ik hoor het graag