Kneedown vraagje

CaPsLoCkEr

Die hard MF'er
9 jan 2007
382
0
overijse
Aloha, ik rijd met een Honda CBR 600F, van 1993, eerste motorfiets. Nu is mijn vraag of jullie wat tips kunnen geven over hoe je een kneedown moet doen, zitpositie, snelheid...
Ik zou het dolgraag kunnen en heb al geprobeerd maar het lukt niet echt goed :).
 
Vooral niet foceren.. bal van je voet op het stepje en 1 bil naast je zadel.. En vooral NIET om je tank heen draaien zoals de meeste doen, maar recht opzei verzitten..

snelheid hangt van de bocht af. klaverblad hoevelaken is 110~115 kneedown, en einde a4 is 120~125 kneedown..

Verder niet foceren. en als je denkt dat je er bijna ben zit je er nog zown 5 ~ 10cm vanaf ;)

Edit: ik zie trouwens dat je in belgie woont (adh van je topic) dan moet je maar ff met google earth oid de breedte van de bocht meten en vergelijken met bochten bij jou in de omgeving :W
 
Laatst bewerkt:
Bedankt! maar wat is google earth?:)

Ja dat van dat kneedown topic heb ik ook al gevonden maar het is een vrij groot dus onoverzichtelijk topic geworden:)
 
beste om te leren is gewoon een rond punt opzoeken en de juiste zithouding aannemen.

1 bil naast het zadel goedkijken door de bocht bal van de voet op het puntje van de step.

daarna gewoon blijven rijden en telkens dieper en iets sneller.

je moet trouwens niet altijd snel te gaan om kneedown te gaan.

Het voornaamste is dat je op uw gemak bent als je bang hebt om te vallen dan ben je in de buurt van een kneedown.

denk eraan kneedown is leuk zolang het geen totaldown wordt.

Het voordeel is eens je weet hoediep je moet gaan dat het de andere keren veel vlotter gaat

nadien zijn op en afritten geen probleem meer...

succes en hou het veilig
 
ga een keer op zolder rijden ofzo, eind van de dag heb je vast wel een keer de grond aangetikt met je knie, is een stuk leuker dan rondjes over een rotonde, en je hebt geen last van verkeer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan