Knie nog aan de grond ?

ik vroeg me af hoe je eigenlijk voelt hoe ver je kan gaan in een bocht, ik ben namelijk niet zo lang geleden begonnen met rijden en heb geen idee of je het altijd kunt aanvoelen of je nog verder kunt, op het droog en nat, warm, koud... er liggen mpp's onder dus ik kan wel plat gaan, maar ga ik het ook voelen als ik bijna te plat zal gaan? nu heb ik nog een klein cm'tje schaamrand vanachter, en nog minder vanvoor maar kheb geen gevoel hoeveel verder ik nog kan gaan, zeker niet in regen, gaat ie dan eerst wat schuiven of is het ineens gedaan :+
 
ik vroeg me af hoe je eigenlijk voelt hoe ver je kan gaan in een bocht, ik ben namelijk niet zo lang geleden begonnen met rijden en heb geen idee of je het altijd kunt aanvoelen of je nog verder kunt, op het droog en nat, warm, koud... er liggen mpp's onder dus ik kan wel plat gaan, maar ga ik het ook voelen als ik bijna te plat zal gaan? nu heb ik nog een klein cm'tje schaamrand vanachter, en nog minder vanvoor maar kheb geen gevoel hoeveel verder ik nog kan gaan, zeker niet in regen, gaat ie dan eerst wat schuiven of is het ineens gedaan :+

Gewoon veel rijden dan ga je dat van zelf voelen. soms stuur je een bochtje voor je gevoel iets te hard in en dan gooi je hem iets platter, denk je er na..hey dit kan die dus ook.en die schaamrandjes..maakt toch helemaal niks uit ik schaam me er niet voor hoor :)
 
ik vroeg me af hoe je eigenlijk voelt hoe ver je kan gaan in een bocht, ik ben namelijk niet zo lang geleden begonnen met rijden en heb geen idee of je het altijd kunt aanvoelen of je nog verder kunt, op het droog en nat, warm, koud... er liggen mpp's onder dus ik kan wel plat gaan, maar ga ik het ook voelen als ik bijna te plat zal gaan? nu heb ik nog een klein cm'tje schaamrand vanachter, en nog minder vanvoor maar kheb geen gevoel hoeveel verder ik nog kan gaan, zeker niet in regen, gaat ie dan eerst wat schuiven of is het ineens gedaan :+


Zo lang je nog randen hebt aan je banden, kun je nog veel platter.
Al heb je net je schaamrandje er af, dan kun je nog veel platter.

Maar ga niet rijden om zo plat mogelijk te gaan, maar voor je plezier ;)
En de meesten die nu een KD maken, zitten vaak als een aap op de motor :Y
 
dus maw kun je nog over de rand gaan, en niet vallen? dat wist ik niet :)
maar is er elke keer een waarschuwing dat je er bijna over gaat, want dat is toch wel belangerijk als je al gaat pushen. nouja ik zal het uiteindelijk toch zelf moeten ervaren :P
 
Gewoon een SM gaan rijden, hoef je met 5 graden niet te sliden.
SM motto is knie up, slijten je laarzen wel wat harder van,
maar je kan jezelf beter stabiliseren voor als je gaat driften.
full
 
Ik heb 31 december nog ff mijn knie aan de grond gereden op een rontonde.. wel een beetje glibberen in het begin.. maar zodra de bandjes warm zijn :9~~

Worden die van jou warm dan met deze temperaturen? Het asfalt iig niet, of heb je ze heel zacht opgepompt ([me] "SB" denkt zacht OPgepompt :? [/me]). Gewoon leeg laten lopen dus.... :+
 
Worden die van jou warm dan met deze temperaturen? Het asfalt iig niet, of heb je ze heel zacht opgepompt ([me] "SB" denkt zacht OPgepompt :? [/me]). Gewoon leeg laten lopen dus.... :+

Ik denk eerder niet bijgevult want door de kou worden de banden weer slapper i.t.t. de zomer.
Koudere lucht=hogere dichtheid met dezelfde hoeveelheid=minder volume
 
hallo beste vrienden,

ik vroeg me af en had een meningsverschil met maatje van me,
Hij zegt dat niemand meer met dit weer meer een knie aan de grond heeft.
denk aan beetje natte weg en wat wind..

ben benieuwd of dit waar is of gaan jullie gewoon lekker door met sliden.

ook even het fabeltje uit zijn kop,, als de weg een beetje nat is, kanje toch nog gewoon lekker plat. ( want hij denkt dat je dat meteen onderuit gaat ) of veel sneller ?

alvast bedankt :)

Zolang er grip en vertrouwen is, blijft de bochtsnelheid hoog en ga je vanzelf het zwaartepunt richting het center van de bocht brengen en dan zit zo je knie aan de grond :W
 
Worden die van jou warm dan met deze temperaturen? Het asfalt iig niet, of heb je ze heel zacht opgepompt ([me] "SB" denkt zacht OPgepompt :? [/me]). Gewoon leeg laten lopen dus.... :+

nee nog ff bijgevult.. zat 1.6 bar in :X En ik heb bandjes voor een lichte fiets.. zijn makkelijker op te warmen.. mpp's oid krijg ik nooit warm, omdat ik daar het vermogen niet voor heb
 
Ik heb 31 december nog ff mijn knie aan de grond gereden op een rontonde.. wel een beetje glibberen in het begin.. maar zodra de bandjes warm zijn :9~~

maar jij hoeft met die lange stelten ook alleen maar je knie uit te steken in een bocht :X


:+
 
Maar mijn vraag is: Waarom deze vraag? Is het een noodzaak, of een doel op zich om met koude of nat wegdek je knie aan de grond te hebben/drukken?

Bij velen is het een doel en niet een middel tot.
Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd omdat de noodzaak er niet is, al helemaal met dit weer.Ik rij ook flink hard door in deze periode maar hoef daar niet met een knie aan de grond voor door een bocht. Behoudend rijden is in deze periode vaak een stuk wijzer.
 
Nou afgelope zondag kwam ik niet eens in de buurt van een kneedown, nam de afslag gewoon lekker rustig en voelde me zo onzeker, men achterwiel leek de hele tijd af te wisselen tussen slippen en grip hebben. Dat had ik op twee verschillende afslagen, best vreemd. Maar wat wil je met die cheapass bandjes :X
 
Nou afgelope zondag kwam ik niet eens in de buurt van een kneedown, nam de afslag gewoon lekker rustig en voelde me zo onzeker, men achterwiel leek de hele tijd af te wisselen tussen slippen en grip hebben. Dat had ik op twee verschillende afslagen, best vreemd. Maar wat wil je met die cheapass bandjes :X

ja we hebben even het profiel vergeleken... geen Avon bandjes voor mij :X

want we hebben zondag best wel door gereden O-)
 
Laatst bewerkt:
ja we hebben even het profiel vergeleken... geen Avon bandjes voor mij :X

want we hebben zondag best wel door gereden O-)

Ja ging aardig hard, verbaasde me dat je zo hard door de bocht kon met dat asfalt, maar ging dan ook niet zo snel als jij ;)

Profiel maakt naar het schijnt niet veel uit:

motormaniacs hadden afgelopen jaar een uitgebreide banden test gedaan waarbij ze vermelden dat het profiel niet van belang was voor grip in de regen.
 
Laatst bewerkt:
Ja ging aardig hard, verbaasde me dat je zo hard door de bocht kon met dat asfalt, maar ging dan ook niet zo snel als jij ;)

Profiel maakt naar het schijnt niet veel uit:

ok... maar het lijkt mij wel te maken hebben met de afvoer van veel water
 
Ja ging aardig hard, verbaasde me dat je zo hard door de bocht kon met dat asfalt, maar ging dan ook niet zo snel als jij ;)

Profiel maakt naar het schijnt niet veel uit:

ik het was ook weer de eerste keer na 7 weken niet rijden he... dus ik was een beetje uitgelaten
 
>>Knie nog aan de grond ?

Vanmorgen nog bijna.
A27, recht stuk, met heftige zijwind :P

Met 120+ op de teller hang je dan best scheef :Y
(alleen zijn de stukjes dat je 120+ kunt niet zo lang -O- )
 
ik merk dat met dit weer het driften heel makkelijk gaat. zelfs met diablo´s of mpp enzo. is ook leuk want je gaat platter dan de band eigenlijk kan, de schaamrand verplaatst zich naar BUITEN de band :9~ ( er ontstaat dus een rubber randje naast de band). dit gaat in de zomer wel iets lastiger.
 
Maar dan is het nog niet een noodzaak. Ik doe het ook voor mezelf. omdat ik het een geinig gevoel vind... maar noodzaak.. nee. :+

Zie je mij dan ergens zeggen dat het een noodzaak is??? Ik zeg toch voor de fun!
En moet dat alles een noodzaak zijn ofzo :? :?
Dan kan je net zo goed je motor de deur uit flikkeren en gaan lopen, want een motor is ook luxe, is ook geen noodzaak. Het gaat om de fun, het voegt voor mij iets extra's toe aan het motorrijden!
 
1e kerstdag heb ik voor het laatst gereden, ook ff k-d geoefend..

Met dit weer rij ik altijd als een natte krant, ben bang om onderuit te gaan... maar heb er eigenlijk weinig reden toe...
Ik had 1e kerstdag ook uitstekende grip in die bocht, paar keer geoefend, steeds platter en platter en toen had ik m. Wegdek was hierendaar beetje nattig en droog.

Geen enkel vreemd momentje gehad ofzo, prima grip, die Pirelli Diablo's.

Thuis gekomen nog ff aan mn band gevoeld, maar was gewoon koud, niet warm zoals ze in de zomer worden..
 
Zie je mij dan ergens zeggen dat het een noodzaak is??? Ik zeg toch voor de fun!
En moet dat alles een noodzaak zijn ofzo :? :?
Dan kan je net zo goed je motor de deur uit flikkeren en gaan lopen, want een motor is ook luxe, is ook geen noodzaak. Het gaat om de fun, het voegt voor mij iets extra's toe aan het motorrijden!

Nee ik denk dat ik de verkeerde gequote heb :X
 
Kan iemand mij vertellen wat voor banden er allemaal zijn?
Tot nu toe: wegbanden, race banden en nu regenbanden. Wat is het verschil tussen weg en regenbanden? Meer profiel? Andere samenstelling van rubber?
Regenbanden? Die zijn er alleen voor de auto... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan