Knie protectie (Revit Seesmart)

Honda-noob

Die hard MF'er
16 apr 2017
292
65
Altena
Beste mensen,

ik heb een vraagje over de protectie van de Revit Seesmart serie. De situatie is als volgt:
Zelf heb ik een aantal maanden geleden een John Doe jeans gekocht en toen verkocht de kassiere mij daar de Revit Seesmart RV32 bij voor gebruik bij mijn knieën.
Nu heeft mijn vriendin ook een John Doe broek gekocht en wilde ze ook protectie kopen. Ze had Furygan 3DO geprobeerd maar die zaten niet lekker. Dus daarop ook de Seesmart besteld. Zij kreeg de RV34 binnen. Toen zag ik het verschil tussen die van haar en mij: de RV34 is bol gevormd, en de RV32 is plat. Beide zijn CE1 gecertificeerd, maar volgens de website van Revit is de RV34 geschikt voor elleboog, schouders en knie en die van mij (RV32) enkel voor heup en elleboog, terwijl ik ze in mijn kniepockets heb zitten.

Gezien de technologie/protectie in deze lijn toch hetzelfde is, lijkt het mij toch niet zo veel uitmaken welke variant je gebruikt voor je knie? (of elleboog, schouders of heup) Of zit hier wel een wezenlijk verschil in? We gaan het in ieder geval niet gebruiken op het circuit.

Bijgevoegd plaatje ter verduidelijking:
revit.JPG
 
Qua bescherming zijn ze allemaal identiek
De RV34 is wel redelijk klein voor je knie (is er ook niet voor bedoeld).
Letters S/E staan ook voor Shoulder and Elbow.

Heb zelf in mijn kevlar long john op de knieën de RV31

Voorgevormd is wel zo fijn, ze blijven beter op hun plek zitten.

p.s. wel aparte winkel waar jij shopt dat ze je een heup protector (RV32) verkopen voor op je knie *O*

Groet Arthur
 
Bedankt voor je reactie.

Ja ik zei doe er gelijk protectie bij en toen kreeg ik die. Pas nu dat ik erachter kom dat ze niet 'officieel' knie protectors zijn (gekocht bij Hans van Wijk).

Wat die RV34 betreft, volgens de site van Revit is het enkel S en E, maar ik heb ze hier naast me liggen in de originele verpakking en daar staat weer Shoulder type B | Knee & Elbow type A protection op 8)7

Maar wat jij zegt over voorgevormd kan ik mij ook voorstellen, hoewel ik die RV32 heb en dat dus 'plakjes' zijn qua vorm, zijn mijn pockets precies breed genoeg en kan ik de lengte zo verstellen dat zie niet kunnen verschuiven.
 
Uit het Revit boek:

TYPE A:
limb protection that is referred to be of smaller dimension; these are
commonly (although not exclusively) optimised for use with smaller riders.

TYPE B:
limb protection protection that is referred to be of larger dimension; these
are commonly (although not exclusively) optimised for use with larger riders.
Furthermore EN1621-1:2012 describes two levels of protection:

CE-LE VEL 1:
The minimum level required so that the protector provides useful
protection in an accident and suits all riding styles. The peak force measured in
the center part of the zone of protection (test area 01) shall not exceed a single
strike value of 35 kN. The single strikes in areas 02 and 03 shall not exceed a
value of 50 Kn. The overall mean value shall not exceed 35 kN.

CE-LEVEL 2:
Riders feel that their riding style exposes them to an increased risk;
CE-level 2 offers increased performance. The peak force measured in the center
part of the zone of protection (test area 01) shall not exceed a single strike value of
20 kN. The single strikes in areas 02 and 03 shall not exceed a value of 30 Kn. The
overall mean value shall not exceed 20 kN.
 
Beste mensen,

ik heb een vraagje over de protectie van de Revit Seesmart serie.

Gezien de technologie/protectie in deze lijn toch hetzelfde is, lijkt het mij toch niet zo veel uitmaken welke variant je gebruikt voor je knie? (of elleboog, schouders of heup) Of zit hier wel een wezenlijk verschil in? We gaan het in ieder geval niet gebruiken op het circuit.

Ik zou zeggen bel de customer service ( +31 412 696 710 ) en vraag het. is gewoon Nederlands dus geen taal barrière.
 
Terug
Bovenaan Onderaan