Knipperende olie en koeling lampjes Kawa

BMW-illem

Rookie
16 sep 2018
5
0
Hoi, mijn vrouw rijdt (onder andere) op een Kawasaki ER5. Prima fiets, maar met een probleem.Zowel het lampje van de oliedruk als van de koeling gaan soms knipperen tijdens het rijden. De dealer heeft me in eerste instantie de oliedruk sensor laten vervangen, toen was het weg. Na een rit in de regen begon het weer. Uiteindelijk heb ik in overleg met de monteurs een iets dikkere olie gebruikt, weer een nieuwe sensor geplaatst, het blok geflusht, kortom van alles gedaan. Gisteren kreeg ik te horen dat het misschien een diode zou zijn. Uiteraard doorgemeten, maar alles was prima. Bedrading is goed, sensors goed, olie goed, kortom alles is prima. Heeft iemand een idee wat ik er nu nog aan kan proberen te doen? Groet, Willem
 
De lampjes gaan gelijktijdig knipperen.
Schema heb ik bekeken. Er zit een 2 punts diode tussen het dashboard en de sensoren.
De diode geeft goede waarden dus die heb ik al van mijn storingslijstje afgehaald.
 
De lampjes gaan gelijktijdig knipperen.
Schema heb ik bekeken. Er zit een 2 punts diode tussen het dashboard en de sensoren.
De diode geeft goede waarden dus die heb ik al van mijn storingslijstje afgehaald.
das leuk met een af en toe storing. Nu is het goed, dus dat is het niet _O-
 
Oei, dat is een fijn iets om na te zoeken.
Waarschijnlijk dus een draad die ergens massa maakt...
Kwestie van alles nameten dus. Dank je wel.
Morgenavond aan de bak dus. Je "hoort" de uitslag nog.
 
Ben ik weer even.
Flinke klus geweest, maar het is zoals Martell aangaf. Een probleem in de kabelboom.
Heeft niet 1, maar 2 avonden gekost, maar het is gevonden. Draadbreukje.
Bedankt voor alle hulp.
 
Hallo Willem,jouw probleem is al een tijdje geleden opgelost,maar ik heb denk hetzelfde probleem.....
weet je nog waar de sluiting in de kabelboom/cq draadbreuk zat...dat scheelt wellicht een hoop zoeken..
vr.gr.Coen
 
Terug
Bovenaan Onderaan