Knipperlichten (wat mag wel, wat mag niet?)

Die knipperlichten op jou motor, zowel voor als achterkant, zijn:
A. Niet toegestaan.
B. Totaal niet zichtbaar.

B. is het gene waar ik mij het meeste zorgen over zou maken.
Je wordt vroeg of laat gewoon van je fiets gereden als het overige verkeer niet ziet wat jij gaat doen.
Gewoon zorgen dat je fatsoenlijk (en zichtbaar) spul op je motor krijgt als je leven je lief is :Y


Van uitgaande dat bij A de afstand 180mm is, is het dan nog niet toegestaan? En waar vinden we terug dat LED's niet zijn toegstaan?
B. Totaal niet zichtbaar? Overdrijf je niet een heel klein beetje?!

Wat is volgens jou fatsoenlijk spul? Dit om het totaalplaatje duidelijk te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Van uitgaande dat bij A de afstand 180mm is, is het dan nog niet toegestaan? En waar vinden we terug dat LED's niet zijn toegstaan?
B. Totaal niet zichtbaar? Overdrijf je niet een heel klein beetje?!

Wat is volgens jou fatsoenlijk spul? Dit om het totaalplaatje duidelijk te krijgen.
Het gaat hier niet over ledknipperlichten in het algemeen, maar over het voorbeeld van TS.

Achterlicht met geintergreerde knipperlichten zit geen 18 centimeter tussen de lichten aangezien ze tegen elkaar zitten.
De knipperlichten aan de voorzijde zijn van die platte dingen die je in de kuip schroeft en dus niet zichtbaar van voren, maar enkel van de zijkant.

Dus resumé voor jou:
Van voren niet zichtbaar, dus niet toegestaan.
Van achteren niet de juiste afstand + geintergreerd, dus niet toegestaan.

Fatsoenlijk spul is goed gemonteerd, goed zichtbaar en knippert met de juiste timing.

Als er verder nog vragen zijn dan hoor ik het wel ;)
 
Toch ff inhaken, want er zit nogal een verschil tussen de diverse soorten,modellen,formaten en merken.
Het aantal LEDjes zegt ook niets. Je kunt een hele reeks minilampjes hebben die amper licht geven of 3 super heldere krachtige LEDs.

Bij die 3 ledjes ging ik al uit toen ik er 5 noemde van sterke leds, bijv. Cree leds, geen goedkope prutzooi wat je vroeger had. Ik heb hier ook alleen maar zaklampen liggen met cree leds, de rest jaren terug al weggeflikkerd.
 
Dit is gewoon niet duidelijk en de gemiddelde koekblikker snapt dit niet:
562-large.jpg

Als de zon erop staat zie je het verschil tussen oranje en rood al helemaal niet meer :N
 
En tenslotte:
suzuki-gsxr-600-750-led%3Dflushmounts-2001-2002-2003.jpg

Een auto die jou tegemoet komt ziet die dingen niet en weet dus ook niet dat je op zijn motorkap gaat belanden af gaat slaan O-)
 
En tenslotte:
[afbeelding]
Een auto die jou tegemoet komt ziet die dingen niet en weet dus ook niet dat je op zijn motorkap gaat belanden af gaat slaan O-)

Kende deze nog niet.

Als je er van bewust bent dat overdag je knipper recht van voren minder goed zichtbaar is, dan kan je daar naar rijden.
Verstandig is inderdaad twijfelachtig te noemen.
 
boete voor geintegreede achter knipperlicht is 80euro excl admin.kosten

bron: eigen ervaring ( en maar net de verkeerde tegenkomen ) ze hebben me vaak genoeg rond zien rijden met geintegreede knipperlichten.
 
het is al een tijdje terug dat ik die boete heb gehad maar uit mijn hoofd was het iets van (corrigeer me als ik het fout zeg) ''verkeerde/afwijkende verlichting gemonteerd'' iets in die trend.
feitcode weet ik ff niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan