Koelvloeistof probleem HELP!!!!!!

TurboFrans

MF veteraan
1 jun 2004
2.409
0
Leiden
Wie kan mij helpen????

Ik heb een Yamaha Thunderace met koelvloeistof problemen, ik zal proberen uit te leggen wat er aan de hand is.
Als ik mijn koelsysteem afvul (via radiator) en navul tot min in het expansievat, en natuurlijk het hele systeem ontlucht!!!!, en ik laat de motor warm lopen (+/- 100 graden), dan vult mijn expansievat helemaal zodat er behoorlijk wat koelvloeistof uit de overloop stroomt (vind je vrouw erg leuk op de grindtegels in de tuin :( ). Als de motor hierna weer afkoelt, trekt mijn koelsysteem de hele expansievat weer leeg, zo leeg dat je hoort dat hij zelfs lucht naar binnen trekt. Ik heb het systeem helemaal ontlucht, er zijn geen verstoppingen, en het belangrijkste is dat met zekerheid de koppakking goed is!!!! (dit omdat ik hem nu al 2 keer vervangen hebt, en de laatste keer zelfs de nieuwe koppakking met koperspray hebt behandeld). Ik wordt gillend gek, want zelfs als het systeem er koelvloeistof uitgegooit heeft, en ik vul niets bij, dan bij de volgende keer als de motor warm wordt, loopt het expansievat weer over!!
Wie weet wat hier aan de hand kan zijn????
Alvast bedankt!!, Frans
 
Ik heb hetzelfde gehad met mijn zzr600.
Het bleek de radiator dop te zijn die heeft een overdruk ventiel erop zitten en die werkte niet goed. Hij kon dus zijn druk niet kwijt en dat deed ie via zijn expansievat.
Wie weet is dat het ook bij jou ik weet wel dat ze de doppen kunnen testen bij een motorzaak.


Succes Jos
 
Ik denk ook dat het of je radiateur dop is of je dop op het expansievat. Je systeem hoord lucht dicht te zijn, zodat hij druk kan op bouwen in het systeem. Hiermee word het kookpunt van je koelvloeistof lager en minder uitzetting. Aangezien dat jij een sissent geluid hoorde is hij niet echt lucht dicht denk ik.
Dus check ff je doppen.
MZZL
 
alstie het er echt uitspuugt via je expansievat kan het idd alleen nog je doppie zijn van je radiateur als je twijfelt moet je hem eens afpersen met 1 bar op het systeem en dan kijken offie niet ergens anders lekt, je systeem zou luchtdicht moeten zijn tot een bepaalde druk dan laat je drukdop op je radiateur de lucht af en sluit weer als deze druk beneden een bepaalde waarde daalt.

Veel suc 6
 
Hee guys,

Dank jullie wel, ik ga morgenochtend direct een nieuwe radiateurdop bestellen, als ik er nu na jullie hulp simpel over nadenk kan alleen dit het nog zijn.
Nogmaals thanks, en ik laat jullie weten hoe dit afloopt!!!

M@zzl Frans
 
Terug
Bovenaan Onderaan