Komt Audi ook met motorfiets ?

Fair enough, zover had ik er nog niet eens achter gezocht.

Dan nog, àls dit apparaat in productie zou gaan, voorspel ik veel Panigale onderhuids. Dat een 999cc V2 van de concept het dan niet gaat halen zou ik niet uitsluiten.

Audi zou ook wel gek zijn ook. Waarom een merk als Ducati overnemen met de daarbij behorende geschiedenis en trouwe volgelingen om vervolgens het wiel opnieuw uit te vinden. Laten we wel wezen, kijk even naar de auto sector...veel van de VAG groep is relatief uitwisselbaar, zoals het platform waarop de auto's gebouwd worden. En elk merk van die groep kan daar van mee profiteren en beter van worden.

Waarom het met motoren totaal anders aanpakken? Er zal ongetwijfeld een grote groep mensen zijn die blind voor de Ducati gaan al was het maar vanwege de naam of een emotie. En even zo goed mensen die zich misschien laten afschrikken doordat Ducati onbetrouwbaar zou zijn, of welk beeld je er dan ook van hebt. Rebranding van een Panigale zou niet gek zijn, minimale kosten waarmee je eventueel een nieuwe klantengroep kan aanboren. Een totaal nieuwe supersport ontwikkelen waarmee je de Panigale in het vaarwater gaat zitten zou gekkenwerk zijn IMHO, want daarmee snoep je misschien weer klanten van Ducati, je "eigen" merk, af. :)


Of een merk zich daar iets van aan zou trekken, die wil alleen maar verkopen, maakt niet uit aan wie..
 
Pfffffffff...

De motoren van Audi zijn het minst betrouwbaar. Dat blijkt uit data van garantieverzekeraar Autotrust. In 2012 werd er bij bijna 4% van de Audi's motorstoring geconstateerd. Bij Honda ligt de schaderatio bij motoren op 0,29%.

Wat daarin niet wordt meegenomen is welke soort rijders zulke auto's kopen.
Zonder al teveel vooroordelen mee te nemen, een Audi-rijder is meestal ook iets minder zuinig op zijn auto dan een Toyota-rijder.

Verder vind ik de vergelijking in het algemeen wel grappig in dit topic.
Ducati is namelijk al een tijdje in eigendom van de VW-group. Dus een Duc is al een tijdje een VW. :+
 
Wat daarin niet wordt meegenomen is welke soort rijders zulke auto's kopen.
Zonder al teveel vooroordelen mee te nemen, een Audi-rijder is meestal ook iets minder zuinig op zijn auto dan een Toyota-rijder.

Verder vind ik de vergelijking in het algemeen wel grappig in dit topic.
Ducati is namelijk al een tijdje in eigendom van de VW-group. Dus een Duc is al een tijdje een VW. :+

Zonder al teveel vooroordelen mee te nemen, een Audi-lease-rijder is meestal ook iets minder zuinig op zijn auto dan een Toyota-eigenaar })
Dit bedoel je?? O-)

On topic
Een Ducati monster , ja die zou ik overwegen ,
een Audi monster , nee ....(die zijn er al genoeg)
Dus what's in a name...
 
Laatst bewerkt:
Laat ze eerst maar eens fatsoenlijke auto's bouwen...
Ze hebben nooit anders gedaan bij Audi ...

... mijn favoriet, heb er zo twee gehad, telkens een 1.6 D, buitengewoon zalige auto!
full


De 1.6D, 1.6TD en 1.6GTD staan nog steeds bekend als de beste motoren die ze ooit gebouwd hebben bij VW. Als ze het ooit willen overwegen om motoren te bouwen bij de VW groep, dat ze dan die diesel blokken weer tevoorschijn toveren, met verbeterde injectie enzo. En dan onder de naam VW de eenvoudig uitgeruste betaalbare woon/werk motoren maken, en onder de naam Audi de luxueuzere (en krachtigere) poser motoren. Ben er zeker van dat ze er succes mee zouden hebben (ik zou dan alvast voor een VW motor gaan).
 
Ze hebben nooit anders gedaan bij Audi ...

... mijn favoriet, heb er zo twee gehad, telkens een 1.6 D, buitengewoon zalige auto!
[afbeelding]

De 1.6D, 1.6TD en 1.6GTD staan nog steeds bekend als de beste motoren die ze ooit gebouwd hebben bij VW. Als ze het ooit willen overwegen om motoren te bouwen bij de VW groep, dat ze dan die diesel blokken weer tevoorschijn toveren, met verbeterde injectie enzo. En dan onder de naam VW de eenvoudig uitgeruste betaalbare woon/werk motoren maken, en onder de naam Audi de luxueuzere (en krachtigere) poser motoren. Ben er zeker van dat ze er succes mee zouden hebben (ik zou dan alvast voor een VW motor gaan).


Vroeger zullen ze vast goed zijn geweest maar de VAG auto's van de laatste 10 jaar zijn kwalitatief echt niks bijzonders, op zich geen probleem maar je betaalt wel de prijs van kwaliteit...
 
Ze hebben nog steeds betrouwbare auto's alleen moet je goed uit kijken welk model je koopt.
Een 1.4 TSI bijvoorbeeld zou ik zelf ook nooit willen i.v.m de vele problemen met de distributieketting en compleet kapot lopende blokken onder de 50.000km.
Maar achja je hebt altijd wel zwakkere modellen je moet je gewoon goed inlezen voordat je een auto koopt.
 
Wat daarin niet wordt meegenomen is welke soort rijders zulke auto's kopen.
Zonder al teveel vooroordelen mee te nemen, een Audi-rijder is meestal ook iets minder zuinig op zijn auto dan een Toyota-rijder.

Verder vind ik de vergelijking in het algemeen wel grappig in dit topic.
Ducati is namelijk al een tijdje in eigendom van de VW-group. Dus een Duc is al een tijdje een VW. :+
dat ze zijn overgenomen door VW is te merken aan de beroerde service na de overname :')
Dingen onder fabrieksgarantie vervangen maar dan wel zelf de olie moeten betalen omdat de dealer dit weer moet terug vragen bij ducati daarna. _O- (wat voorheen niet zo was) etc etc
 
Laatst bewerkt:
dat ze zijn overgenomen door VW is te merken aan de beroerde service na de overname :')
Dingen onder fabrieksgarantie vervangen maar dan wel zelf de olie moeten betalen omdat de dealer dit weer moet terug vragen bij ducati daarna. _O- (wat voorheen niet zo was) etc etc
Ik heb nog nooit slechte service meegemaakt bij VAG... En ook niet bij Opel, Renault, BMW, Mercedes of Peugeot.

'foute' dealer? Of wil je gewoon bashen? Of is het misschien niet helemaal waar wat je zegt?
 
Ik heb nog nooit slechte service meegemaakt bij VAG... En ook niet bij Opel, Renault, BMW, Mercedes of Peugeot.

'foute' dealer? Of wil je gewoon bashen? Of is het misschien niet helemaal waar wat je zegt?

Het is geen foute dealer, ik zet hier gewoon de ervaring van mij zelf en van een aantal bekende van mij neer.
En nee ik zit niet te bashen dan had ik wel op het viva forum gezeten met een menopauze syndroom.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog nooit slechte service meegemaakt bij VAG... En ook niet bij Opel, Renault, BMW, Mercedes of Peugeot.

'foute' dealer? Of wil je gewoon bashen? Of is het misschien niet helemaal waar wat je zegt?

Mijn ervaringen met VAG dealers is ook niet best :( Eigenlijk jammer want dat is de reden dat ik nooit meer een VAG auto wil.
 
@emway: ik ben het hartgrondig met je eens voor wat betreft VW. Never nooit meer een VW voor mij om die reden. Ik heb door de jaren heen heel wat verschillende merken gehad, maar nimmer zo'n slechte service als van VW en dat toch bij door mij nieuw aangeschafte auto's, vaak nog binnen de garantie.
Mijn lief heeft een Skoda en ik moet zeggen, dat gaat wel goed, althans tot nu toe.
 
@emway: ik ben het hartgrondig met je eens voor wat betreft VW. Never nooit meer een VW voor mij om die reden. Ik heb door de jaren heen heel wat verschillende merken gehad, maar nimmer zo'n slechte service als van VW en dat toch bij door mij nieuw aangeschafte auto's, vaak nog binnen de garantie.
Mijn lief heeft een VolksWagen in een Skodajasje en ik moet zeggen, dat gaat wel goed, althans tot nu toe.
;) Je hebt gewoon geluk dat de service in de door jullie gebruikte Skoda garage wél goed is :Y
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Met de betrouwbaarheid van hedendaagse VAG producten zou ik geen interesse hebben in een Audi motor.
Ik ben echt klaar met dit concern, belabberde kwaliteit en nog slechtere service. Het premium dashboard is leuk, alleen jammer dat de kwaliteit onder de kap niet aanwezig is.
 
Laatst bewerkt:
Als hij komt, ben ik zeker geïnteresseerd! Ben ook wel benieuwd dat als het echt op de markt gezet zal worden, wat de prijs dan zal zijn......

Altijd leuk, nieuwe ontwerpen!
 
Het design is best geslaagd, van techniek heeft de student minder meegekregen.
Waar zou de versnellingsbak zitten?
En als hij aandrijving heeft, wat gebeurt er met de ketting ten opzichte van het achterbrug scharnierpunt?
Mooi gemaakt, niet bestaand.
door de moderne automatische versnellingsbak techniek is de constructeur vrijer in de motor opbouw. de versnellingsbak zou bv aan de voorzijde kunnen komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan