Ik mijn servicemanual staat dat je elke 5000km de cilinderkop moeren
moet los draaien en weer vastdraaien.
Doe ik elke 30.000 km en na 260.000 km nog geen lek.
Blok zit net weer in elkaar, eerst lekte ie niet..
Net toch maar eens even met de momentsleutel gecontroleerd, moer zat dus behoorlijk los, meer dan een kwartslag..
Morgen kleppendeksel er maar even af en de moeren natrekken.
Heb ik nooit eerder gehad dat ik de moeren na moest trekken bij deze motor (GS1000).
Turbo inderdaad.
Zit een fibre pakking tussen, helaas zijn er geen originele pakkingen verkrijgbaar met 8mm grotere boringen.
De originele zijn erg goed namelijk.
Zitten ook dikkere studs in, het aluminum van het carter is het zwakke punt.
Ik had er eerder nooit last van gehad, altijd als ik een nieuwe koppakking monteer controleer ik dat een paar uur later weer, ook deze keer gedaan, was goed.
Ondertussen had het blok wel weer gelopen, deze keer was het dus losser gaan zitten, ik ga straks alle moeren even bij langs.
Ik zal niet direct zeggen dat het niet kan, maar je hebt kans op vervorming van de cilinders bij te strak aandraaien en natuurlijk mogelijke problemen met het carter, alleen denk ik dat laatste best wel zal meevallen.
Als schuldige verdenk ik het materiaal van de koppakking.
Wil graag even bij je komen kijken
Zit een fibre pakking tussen, helaas zijn er geen originele pakkingen verkrijgbaar met 8mm grotere boringen.
De originele zijn erg goed namelijk.
Je hebt méér dan 1100cc?
Anders zou je kunnen kijken naar de koppakking van een gs1100 ipv gs1000. Zou mischien kunnen overeenkomen.
En dan bedoel ik die van de 8 klepper niet de 16 gs(x) uitvoering.
Ik roep maar wat....
Al bedenk ik me dat 8mm groter al richting 1200 gaat
Rond de 1245cc of moet ik nou terug naar school?
Aandraaien kan wel als ze los zaten maar zeker niet boven het aanhaal moment gaan wat voor geschreven is.
Als ik het goed begrijp lekte hij eerst niet. Later wel en toen zat er eentje los?
Het zijn moeren? Is het draadeind niet omhoog gekomen? Word heet het zet uit. Trekt aan de draadeind en krimpt weer bij afkoelen.
Heb dit 1x gehad met een splinternieuw onderblok dus vandaar.Gebroken zal hij niet zijn anders kan je blijven draaien :p
Het is even hard op denken dit kwam in me op.