Kopen pekelfiets : crosser?

Joost_sv

Die hard MF'er
18 apr 2004
747
0
Bemmel
Aangezien ik niet de winter wil doorrijden op mijn sv. Heb ik op het internet zitten kijken voor een pekelfietsje. Nu is mijn oog gevallen op een crosser.

Aangezien ik nog steeds 25 kw moet rijden... moet ik een motor hebben die of minder vermogen heeft of terug gezet kan worden.

De yamaha xt 550-600 series hebben teveel vermogen en mogen niet 'officieel' worden terug gezet.

Nou heb ik op het internet zitten zoeken en kan ik een suzuki dr 500 s kopen voor 550 euro's. Deze fiets heeft 27 pk en mag ik dus rijden.

Dit zijn de gebreken:

-knipperlichten werken niet.
-lekt olie uit de cilinderkop.
-moeten nieuwe banden op.

Wat mag zo'n motor kosten en hoeveel zou het kosten om de motor goed te krijgen zover nodig.

Alvast bedankt!

Mvg Joost

387631.jpg

 
Laatst bewerkt:
Knipperlichten heb je niet nodig. (Ik heb alleen achter)
Een setje knipperlichten heb ik nog wel voor je liggen.

Een koppakking niet meer dan 20 eurie en is zelf te monteren. Anders nogmaals 50 pleurie arbeidskosten.

Tja, qua banden moet jezelf ff kijken. Nieuw prijs van setje banden is boven de 100 eurie. Misschien via www.veilingkijker.nl een tweedehandse zoeken.
 
de eigenaar wilt er 550 euro voor hebben hoop geld voor iets waar nog een hoop aangedaan moet worden niet?

koppaking kost al gauw 70 euro incl. arbeidsloon
knipperlichten ja is raadsel kan ook geld kosten
banden 100+ euro

wordt hij al snel duurder niet??
 
Knipperlichten heb je niet nodig, je kan tijdens het afslaan toch ook je poot uitsteken?
Trouwen als je in de winter wilt doorrijden en je valt zijn het die dingen die het eerst sneuvelen.
Een pakking geplaats kost tussen de 50 en 100€, zou van de vraagprijs van de moto nog een beetje afbieden.
Voor banden heb je zelf keuze zat.
Gewoon zien dat het blokje in orde is, het is maar een pekelfiets.
 
Ik nog wel een XL250 voor je te koop. Is wel een motor waar je op kan stappen en wegrijden. Kost iets meer, maar dan heb je er geen omkijken aan. Alleen de achterband red je het niet mee tot de zomer aan toe denk ik (net hoeveel je rij :P )
stuur ff een mailtje voor info als je het iets vind.
Goed licht (H4)
knippers v&a
blok is prima
plastic's zijn mooi, tank heeft wat plekjes.
 
Op de foto lijkt er nog wel profiel op de banden te zitten of zijn ze heel erg uitgedroogd. En hoe zit het met ketting en tandwielen, remblokjes? Accu? Heb je 'm horen lopen? Ik heb een GN uit '94 en die is wel erg taai geweest. Heeft me nooit laten staan. Ook voor de verkoop trouwens, onder 25 kW, maar daar moet ook e.e.a. aan gebeuren. Maar eigenlijk nooit problemen mee gehad. Oude XT's zijn volgens mij maar hondehokken. Veel problemen mee.
Ik zou er minimaal een werkplaatshandboek van bij kopen. En van welk bouwjaar is ie?
Als het puur voor het rijden is en je bent arm en je houdt niet van sleutelen, zou ik er zeker niet aan beginnen.
 
Zou wel willen, maar kan eigenlijk niet meer missen. Moet ook nog kunnen rijden natuurlijk.

Ben eigenlijk best wel veeleisend :P

Zoek een off-road motorfiets van rond de 400 euro. Die 25 kw of minder is. Rijd en nog eventjes onderhoudsvrij door kan.
 
Laatst bewerkt:
Aangezien ik niet de winter wil doorrijden op mijn sv. Heb ik op het internet zitten kijken voor een pekelfietsje. Nu is mijn oog gevallen op een crosser.

Aangezien ik nog steeds 25 kw moet rijden... moet ik een motor hebben die of minder vermogen heeft of terug gezet kan worden.

De yamaha xt 550-600 series hebben teveel vermogen en mogen niet 'officieel' worden terug gezet.

Nou heb ik op het internet zitten zoeken en kan ik een suzuki dr 500 s kopen voor 550 euro's. Deze fiets heeft 27 pk en mag ik dus rijden.

Dit zijn de gebreken:

-knipperlichten werken niet.
-lekt olie uit de cilinderkop.
-moeten nieuwe banden op.

Wat mag zo'n motor kosten en hoeveel zou het kosten om de motor goed te krijgen zover nodig.

Alvast bedankt!

Mvg Joost

(Afbeelding)
Voor dat ding zou ik niet meer dan 200€ geven.
 
Sorry dat ik het zeg, maarre..een hoop geld voor zo'n oud hok met een boel werk!
Niet lullig bedoeld, maar 'k denk dat je voor dat geld best een fiets kan kopen die of jonger is, of die minder werk nodig heeft.
Kijk maar wat je d'r mee doet. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan