koper buis gebruiken als uitlaat bocht

kawa-dave

MF'er
28 jun 2008
169
0
Den Haag
IK ben wel erg handig met koper.

kan ik koper buis van 35mm 2mm dik gebruiken voor een een uitlaat bocht })





========================================================

* koper 35MM 3 meter mis nog een meter.
Koper 28mm 40 CM kompleet.
Las zet propaan kompleet.
zilver,schiften en flux kompleet.
* fijn Zand
Aansteker kompleet
Brandblusser en water kompleet.
camera kompleet.
Foto ruimte website 50MB gekregen Dank je wel, Knak
* RVS bus 39MM Buiten maat, 35MM binnenmaat, 18mm breed
beugels ?

=========================================================
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat de smelt temperatuur van koper te laag is voor een uitlaat, ook gaat koper denk ik te zeer oxideren door water olie warmte en anders omstandigheden waar hij op de motor mee te maken krijgt
 
je zou het kunnen gebruiken ja, ik weet zo even snel het smeltpunt niet van koper maar volgensmij ligt dat rond de 600 1083graden. afhankelijk van de motor zijn de meeste uitlaatgassen dat ook dus het hangt erom of de boel heel blijft of niet, koper is ook erg zacht dus met een paar steentjes tegen je uitlaten aan zitten de deuken er al in al zal dat denk ik wel meevallen bij 2mm dikte.

Owja... koper glijd warmte ook erg goed, kans dat je zolen dus onder je laarzen wegsmelten :P
 
Laatst bewerkt:
bij occ wel
full

:+
 
Gaan we daar maar eens mee beginnen.

Waarom ik dit vraag
kawasaki heeft een nieuwe kleur " Candy Burnt Orange " wat wel heel erg mooi is :}

Mijn groene zephyr 750 wil ik dit jaar in deze kleur laten spuiten.
leek me wel mooi een koperen uitlaatbocht . :]

ik heb nog 6 meter koperen buis liggen.

Ik plaats wel wat foto's in de komen de weken.

Gewoon hardsolderen lekker makkelijk, daarna lekker poetsen.
 
Laatst bewerkt:
Owja... koper glijd warmte ook erg goed, kans dat je zolen dus onder je laarzen wegsmelten :P

:o nog beter dan ik dacht in eerste instantie.

Koper heeft een lambda waarde van 390 watt/(meter x kelvin) staal komt niet in de buurt bij staal met 50, brons 190, alu 220, goud met 300 wat meer maar dat zou een kostbare bike worden, lood met 350 ook, ligt als een blok op de weg, zilver heeft het meest met 420.
 
Laatst bewerkt:
Gaan we daar maar eens mee beginnen.

Waarom ik dit vraag
kawasaki een nieuwe kleur heeft " Candy Burnt Orange " wat wel heel erg mooi is :}

mijn groene zephyr 750 wil ik dit jaar in deze kleur laten spuiten.
leek me wel mooi een koperen uitlaatbocht . :]

ik heb nog 6 meter koperen buis liggen.



Ik plaats wel wat foto's in de komen de weken.


foutje
 
Laatst bewerkt:
Koper zal best wel zacht worden bij hogere temperaturen.
Wat dan belangrijk is is de vloeigrens.
Vloeigrens staal hss = 690MPa (smeltgrens1370 °C)
Vloeigrens koper 100% = 70MPa (smeltgrens 1085 °C)
Vloeigrens brons = 220MPa (smeltpunt 940°C)
 
je uitlaat wordt echt geen 1000 graden hoor. Als dat zo zou zijn is alles wat daarbij in de buurt zit in no time weg.

weet je HOEVEEL 1000 graden is ;) daar kun je aluminium al mee smelten. (700gr ofzo uit mn hoofd?)

t valt te proberen... een echte loodgieters bike.
 
Terug
Bovenaan Onderaan