Er zijn speciale lampen in de handel die "sterker" ontworpen zijn, juist voor dit doel. o.a. de Osram Ultra Life.
Heb je het voltage over de accu al gemeten? Voor hetzelfde geld is je nieuwe SR gewoon oook niet fris vanuit de fabriek/
Het zou kunnen, en met mijn SV1000 heb ik hetzelfde. Ook sterkere lampjes geprobeerd en die waren net zo snel kapot helaas. Na 5 kapotte lampje in een jaar heb ik er nu xenon in gezet (goed afgesteld) en dat blijft wel heel (door de ballast/omvormer die dat bij zit)
Bij het verbouwen van je motor heb je de koplamp star gemonteerd aan de vorkpoten oid.
De koplamp ophangen in rubbers. Je gloeilampen gaan kapot door trillingen. Daar kan een brandende gloeidraad niet tegen.
Te doen door de gaten in de lamporen iets groter maken en daar rubber tules in frotten. Onder de kop van de bout die de koplamp vasthoud een carrosseriering monteren en niet te vast aandraaien.
Ik vermoed toch dat trillingen de oorzaak zijn.Hoi, bedankt voor het meedenken, maar zoals in de openingspost staat heb ik dit dus al gedaan. Ik heb er doorvoerrubbers voor gebruikt. Het is blijkbaar alleen niet afdoende.
Ik vermoed toch dat trillingen de oorzaak zijn.
Door de lengte van de lamporen om de vorkpoten zal, ondanks dat er rubber tussen zit, het zich gedragen als een starre verbinding. Het door mij gegeven advies is door het kleine oppervlak bij de koplamp wel flexibel en in staat om trillen van de koplamp te verminderen.
In dat geval zou ik net voor het verkopen er een nieuw lampje van de aldi in zetten...*inwendig aan het vloeken* Dat is niet het antwoord waar ik op hoopte. Ik wil de motor namelijk gaan verkopen over een tijdje, omdat ik iets anders wil. Maar als ik zo'n ding voor 1000 euro verkoop, heb ik weinig zin er nog teveel geld in te investeren...
Note to self, geen motor kopen van Vester86In dat geval zou ik net voor het verkopen er een nieuw lampje van de aldi in zetten...
Zal je ook nooit overkomen, ik verkoop mijn motoren eigenlijk altijd in onderdelen...Note to self, geen motor kopen van Vester86
Plak er een strip plaklood in de koplamp.
Die haalt de hoogfrequente trillingen eruit.
Al die oplossingen die ik lees zijn het zelfde als je met je autoband links voor een lekke band hebt.
Dan laat je de rechtsvoor ook leeglopen.
Dan hangt de auto niet meer naar links en trekt hij niet meer naar links.
Oplossingen maken maar het probleem wel behouden.
Zo.n imitatie koplamp is nl een heel stuk lichter dan die van een XJR1300