koplamp valt uit??, goldwing 1200

Van de week reed ik de straat uit en aan het eind van de straat viel mijn koplamp uit, ik stop en op het moment dat ik stop gaat hij het weer doen. Ik rij dus verder maar enkele honderd meters verder valt hij weer uit om vervolgens niet meer aan te gaan. Groot en klein licht doen het beide niet meer, alle andere verlichting doet het wel gewoon. Alle zekeringen in het kastje zijn heel, het lijkt mij onwaarschijnlijk dat het bolletje stuk is aangezien groot licht het ook niet doet.

Zit er op een andere plaats misschien nog een zekering voor alleen de koplamp?
Iemand een ander idee?
 
Een draadbreuk komt meestal alleen als het draadje ergens klem zit...

Maar een losse connector is toch wel mogelijk.
Of tijd voor een nieuw lampje...
Beetje contactspray in de schakelaar, wil helpen als het aan de schakelaar ligt.
 
De min aansluiting van je koplamp, dan krijgen je dim en grootlicht beide geen spanning.
Of in het moeilijke geval, het systeem wat er voor zorgt dat tijdens starten je licht uit gaat. (startknop/electronica)
 
Ik denk zelf ook aan een losse connector, een goldwing heeft geen lichtschakelaar, het licht staat altijd aan, een bolletje wisselen is volgens mij een heidens karwei. Zo op het eerste gezicht kan ik nergens makkelijk toegang krijgen tot de koplamp.


Lijkt toch net een auto he :)
Van de moderne blikken zijn de koplampen ook nauwelijks te verwisselen...

Bij de meeste motoren is het een kwestie van stuur uiterst links of rechts
zetten, en dan met je hand langs het stuur naar het vooronder.
Soms is het makkelijker om van onderaf te doen.
Misschien heb je nog ergens een boekje liggen met de gebruiksaanwijzing,
daar staat in hoe je de lampen moet verwisselen.

Voor een lossen connector hoef je niet alles los te halen, als je maar
even kunt "rommelen" aan de connector/lamp.
 
Terug
Bovenaan Onderaan