Koppakking kapot, moet mijn kop gevlakt worden?

Monky

MF'er
2 okt 2005
40
0
Heemstede
Hallo allemaal,

De koppakking van mijn Honda XL 600 R (1984)is lek. Nu vertelde iemand mij dat wanneer je de koppaking vervangt, je altijd de kop moet laten vlakken. Is dit waar, en zo ja waarom en wat kost dat ongeveer? Er zit nu een metalen pakking tussen, is dit de beste oplossing of zijn er tegenwoordig betere pakkingen? Vloeibare pakking ben ik niet zo'n grote fan van. Hartelijk dank voor alle reakties.
 
Hartelijk dank voor alle reakties, ik ga het eerst proberen volgens het advies van Willem 1940. Mocht dat niet lukken zal er gevlakt moeten worden. Kan iemand mij vertellen met welk moment de bouten moeten worden aangedraaid? Of kan iemand mij verwijzen naar een site waar dit op staat?
 
Hartelijk dank voor alle reakties, ik ga het eerst proberen volgens het advies van Willem 1940. Mocht dat niet lukken zal er gevlakt moeten worden. Kan iemand mij vertellen met welk moment de bouten moeten worden aangedraaid? Of kan iemand mij verwijzen naar een site waar dit op staat?

Daar moet je wel ff een wphb bij hebben, het moet namelijk in fase's. Ook moet je er een gradenmeter bij hebben. Lang niet iedereen doet het zo precies en het komt ook vaak niet zo precies maar officieel hoort het wel.
 
zonder alle reacties door te lezen:

Bij mijn zxr400 hoefde de kop niet gevlakt te worden. en een vriendin van mij had vroeger gedoe met haar zzr250, die had ook een lekke koppakking en een garageboer had die toen gevlakt, ging later alweer lek. had ook ideeen over dat de motor dan opnieuw ingereden moest worden. Heb later van verschillende mensen gehoord dat dat is wat je kan verachten als je een automonteur aan een motor laat sleutelen.

misschien moet het voor sommige modellen wel, maar in principe is het onzin heb ik begrepen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan