Nou mensen.
Het werkt. Eindelijk. En inderdaad met jullie hulp. Het lag aan 2 dingen:
- de buitenste frictieplaat idd zoals in de posts hierboven beschreven. Zou zweren dat ik alles goed had, maar bij nader checken bleek het te zijn dat de plaat met grotere binnendiameter aan de binnenkort van de koppelingskorf zat ipv aan de buitenkant. Nu dat eindelijk goed zit, konden ook de spring seat en anti-judder spring daar weer goed invallen. Dus dat is iig nu goed.
- na monteren van alles bleek dat het ontkoppelen alsnog niet goed ging. Koppelingshendel ingedrukt was alsnog vrijwel geen weerstand. Heb daarop het volgende besloten: kabel strakker zetten. Nu als ik mijn hendel in knijp heb ik wat speling en vervolgens voel ik een punt dat het zwaar gaat: op dat moment gaat de drukstift tegen het plaatje met veren duwen en kan ik ontkoppelen. Dit uitvoerig getest en het werkt
Nu is het zo dat mijn vrije slag eigenlijk alleen in mijn hendel zit. Op het heveltje zit geen vrije slag. Hiermee bedoel ik, dat als ik mijn hendel enkele mm's in knijp, het heveltje direct meebeweegt. Eerst wilde ik dit niet hebben want immers, dat betekende toch dat er ontkoppelt werd. Op de één of andere reden betekent het dat nu NIET. Ik voel pas dat er ontkoppelt wordt op het moment dat ik de hendel verder in knijp en deze zwaarder wordt. Naar mijn idee is het dus nu allemaal gelukt.
Heb een testritje gemaakt met stukje snelweg en alle versnellingen gepakt. Alles werkt naar behoren voor zover ik dat kan zien en voelen. Aangrijppunt van het koppelen ligt nu wel veel hoger/eerder dus daar moet ik nog wel aan wennen maar voor de rest: ik kan weer rijden!
Dus allemaal bedankt voor het meedenken. Blijkt het toch zoiets stoms en dom (van mij) te zijn zoals aannemen dat de frictieplaten er toch echt goed in zitten.