Zazza
MF veteraan
Ik heb afg. winter de motor helemaal uit elkaar gehaald en opnieuw in elkaar gebouwd. Motor is geheel origineel.
1- De koppeling is zwaar en staat strak, de koppeling komt op in de laatste 5/10 % van de gehele beweging bij koppelen.
2- Bij het versnellen in de tweede/4de versnelling komt het voor bij zowel koud als warm blok dat de koppeling ineens kan slippen? Het toerental verhoogd maar de snelheid is niet evenredig aan de hoeveel gas dat ik geef. Iets later pakt de koppeling het weer op en wordt de weerstand minder waardoor er iets versnelling is.
Nu ben ik naar de dealer geweest en die zegt dat de koppelingsplaten krom zijn en dat de olie oud is. Nou weet ik zeker dat de olie nieuw is, deze heb ik zelf ververst in de winter. De motor loopt verder goed stationair en laat zich soepel sturen tijdens het rijden.
Zijn de koppelingsplaten nu echt krom of ligt het aan hoe strak de koppelingshendel is afgesteld?
1- De koppeling is zwaar en staat strak, de koppeling komt op in de laatste 5/10 % van de gehele beweging bij koppelen.
2- Bij het versnellen in de tweede/4de versnelling komt het voor bij zowel koud als warm blok dat de koppeling ineens kan slippen? Het toerental verhoogd maar de snelheid is niet evenredig aan de hoeveel gas dat ik geef. Iets later pakt de koppeling het weer op en wordt de weerstand minder waardoor er iets versnelling is.
Nu ben ik naar de dealer geweest en die zegt dat de koppelingsplaten krom zijn en dat de olie oud is. Nou weet ik zeker dat de olie nieuw is, deze heb ik zelf ververst in de winter. De motor loopt verder goed stationair en laat zich soepel sturen tijdens het rijden.
Zijn de koppelingsplaten nu echt krom of ligt het aan hoe strak de koppelingshendel is afgesteld?