Koppelingskabel breekt voor 3de maal

Prodigital

Die hard MF'er
16 aug 2005
410
1
Belgie
Zonet is mijn koppelingskabel voor de derde keer op 4-5 maanden gebroken vlak aan het dikke stuk. Deze keer was het al de tweedevervangkabel, waar ik echt nog niet lang mee gereden heb. Vraag me nu echt af of ik iets misdoe waardoor ze altijd maar breken, want ik wil het echt geen vierde keer tegenkomen?
 
Dat neemt niet weg dat ik nog wel deze vraag kan stellen: wat kan ik het beste gebruiken om m'n kabels te smeren? (gas en koppeling bedoel ik). M'n R6 heeft wel een voorgevormde bocht bij de gashendel, die dus maar overslaan.
In het Haynes boek stond wel een aardige tip, een zakje over de kabel doen en dichtmaken, dan vol laten lopen met olie en de binnenkabel op en neer doen. Maar welke olie? :)


Volgens mij kun je het beste een lekkere dikke olie gebruiken. Ik zou willen zeggen zelfs lagervet maar dat zal niet meevallen om zomaar erin te krijgen. warm misschien. Nee zonder gekheid, gebruik gewoon een smeerolietje. Zeg maar "naaimachine-olie".

Om even on-topic te blijven: het is mij niet helemaal duidelijk waar die kabel nou breekt, maar je moet eens goed kijken wat daar nou aan de hand is. Moet iets van een braampje of een te schermpe knik ofzo zijn. Zo snel verslijten is niet normaal.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan