Koppelingskorf vervangen van de bol d'or modellen

Robbar

Rookie
28 jul 2011
16
0
Nederland
:) Las op marktplaats dat iemand een gereviseerde koppelingskorf aanbied die het klapperen van de koppeling bij het stationair lopen moet oplossen. Iemand hier ervaring mee ? is dit de oplossing ?
http://link.marktplaats.nl/465688326 (gereviseerde koppelingkorf voor alle cb dohc F en KZ en bol d'or modellen)
 
kan nooit kwaad. dan heb je ook niet meer zoveel speling op de korf en tandwiel en geen ingeslagen korf als ik het zo zie.
vervangen is iig zo te doen, ff kijken hoeveel het kost
ding komt iig bij van lunteren vandaan dus dan zit het wel goed
 
:) Heb de korf vandaag besteld 95 euro + verzendkosten, zodra ik deze gemonteerd heb laat ik jullie mijn bevindingen weten, zou mooi zijn als dit de oplossing is voor een veel gehoord Bol dor probleem,
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij komt ie hier van af... In ieder geval de verkoper van dat koppelingetje.

full
 
Die rubbers kun je bij van Lunteren (wout) kopen en dan ben je als je het zelf doet goedkoper uit dan deze korf in zijn geheel te kopen.
Die rubbers schijnt inderdaad het probleem te zijn van de klapperende koppeling.
Verharden en er komt ruimte op.

Edit, die hierboven is de fiets van wout zeker?
 
Laatst bewerkt:
Die rubbers kun je bij van Lunteren (wout) kopen en dan ben je als je het zelf doet goedkoper uit dan deze korf in zijn geheel te kopen.
Die rubbers schijnt inderdaad het probleem te zijn van de klapperende koppeling.
Verharden en er komt ruimte op.

Edit, die hierboven is de fiets van wout zeker?

Ah! :) Nu weet ik ook eindelijk waarom mijn koppelingskorf zo klappert na het vervangen van de koppelingsveren.... Hoeveel eurie zijn de rubbers? Dan gaan we het zooitje binnenkort weer uit elkaar halen :)
 
Heb afgelopen weekend nog geen tijd gehad om de koppelingskorf te vervangen, probeer het nu deze week.....
 
:) Heb eerst mijn carburators laten synchroniseren, en vervolgens de koppelingskorf vervangen (ook maar gelijk zwaardere veren gemonteerd) En ik ben blij met het resultaat motor loopt als een zonnetje zonder geklapper :] :} Thanks Wout !
 
Terug
Bovenaan Onderaan