Kopstoten van de bijrijder

Pr!li

MF veteraan
17 feb 2006
3.725
0
:W

Ff een vraagje. Ik rijd zelf maar heel weinig met iemand achterop. De paar keren dat er iemand achterop zat tikte constant met gas los, remmen en schakelen de helmen tegen elkaar. Gevolg is dat we uiteindelijk krampachtig gaan zitten om dit te voorkomen. Nee das niet met de hand in de heup. Meer mensen die dit 'probleem' kennen? Misschien iemand tips...? :) En dan bedoel ik niet 'gewoon niet met duo rijden' :+
 
Bij het afremmen kan de bijrijder zich afzetten op de tank, dat scheelt weer een kopstoot.
Als je rustig schakelt, mis je ook de volgende kopstoot.
Iets anders rijden met een duo, dus.
 
Of een pak met zo'n racehump kopen. Ik voel mijn vriendin ook altijd mijn hump koppen :+

Is wel lekker zacht, en ik heb geen ''getok'' op mijn helm! :}
 
Laatst bewerkt:
Praktische tips, thnx! :}
 
Laatst bewerkt:
Elke keer dat je die helm voelt, ff een stoot naar achter geven met je elleboog. Dan leren ze t snel genoeg af! ;)
 
Ik had dat vooral in het begin, dat mijn duo's me aantikten. Mijn tips:

- vloeiend schakelen. Zelf anticipeer je al op het afremmen tijdens het schakelen, je duo kan dat niet zien aankomen. Zorg dus dat je vloeiender schakelt en minder afremt.
- vloeiend remmen. Geef je bijrijder de tijd om zich aan te passen, zich een beetje schrap te zetten. Niet zomaar de rem intrappen, want ook hier geldt: jij weet dat je dat gaat doen, je bijrijder merkt dat pas bij de kopstoot. ;)

Eigenlijk dus gewoon vloeiender rijden door nieuwe acties wat rustiger te beginnen. Hou er rekening mee dat diegene achterop pas later reageert.

Tegenwoordig helemaal geen kopstoten meer. :)
 
Elke keer dat je die helm voelt, ff een stoot naar achter geven met je elleboog. Dan leren ze t snel genoeg af! ;)
Dat ligt er aan hoe veel verschillende meerijders(ster) je hebt ;)
Ook de lengte van de meerrijder(ster) op de hoogte van je buddyseat scheelt :P
 
zoals al eerder is gezegd. Wat rustiger optrekken en rustiger remmen. En je bijrijder/ster moet het ook ff door hebben. Rijdt altijd met m'n dochter. Die had het snel onder de knie.We knallen zelden met de helmen tegen elkaar.
 
nou jorikkie, heb jij het over voeten in je oksel. Een vriend moest zijn theorie doen en dacht breng je wel even. Net getankt, gas erop en toen zag ik twee voeten voorbij komen. Ongelooflijk, maar hij is erop blijven zitten, snapt ie zelf nog steeds niet. En dat met toen zijn net nieuwe racehelm van olivier jacques
 
Ik herken dit probleem heel goed, is best irritant, vooral als je voor je gaat remmen je nek al scheef gaat leggen zodat ze naast je door knalt, ik denk dat de enige paar oplossingen zijn

Rustiger rijden, met gevoel remmen ( meevoelen met je partner ) en haar vragen dat ze zich afzet op de stepjes, dat helpt ook al een hoop... ow en natuurlijk meekijken, zodat ze weet wat ze eventueel kan verwachten
 
Ehm.. gewoon fatsoenlijk leren schakelen? :X :j

Mijn vriendin had het ook altijd bij dr ex, maar het is ons bij mij achterop pas 2x gebeurd ofzo en dat was dan omdat ik echt plotseling hard moest remmen.

En het is echt niet zo dat ik zo ontzettend traag rij oid :P


edit
Ik heb het zelf ook wel meegemaakt dat ik bij persoon X achterop de hele tijd met mn helm op die van hem ketste en bij persoon Y niet.
Niet onbelangrijk detail: persoon X én persoon Y hebben beide een Fazer 600, maar persoon Y heeft meer ervaring (en rijdt sneller, maar toch stuk fijner achterop) ;)
 
Laatst bewerkt:
Bij Motozoom hebben ze een soort kussentje om vanachter op uw helm te plakken.
Haha, dat lijkt me helemaal niks :P
10843.jpg


Ik zou beginnen met het vloeiende remmen/schakelen/optrekken icm evt het afduwen op de tank.
 
Toen ik vroeger altijd bij mijn pa achterop zat zette ik me gewoon af op de voetstepjes. Maar heel weinig tegen elkaar aan getikt met de helmen. Soms als mn pa ineens hard moest remmen schoof ik wel vol tegen hem aan maarja dat zie je niet aankomen :P
Misschien ligt het er ook aan hoe je degene voor je vasthoud. Mijn pa deed altijd een rugzak om op zn buik zegmaar, zoals jullie begrijpen zag dat er heel charmant uit :+ maar het werkte wel. Ik hield me vast aan de rugzakhengsels zegmaar :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan