Kosten sub-frame richten

Jellert

MF veteraan
6 mei 2007
6.420
8
Ik ben afgelopen zondag op mijn bek gegaan met de motor met ca. 50 kmh.
Ik heb kapschade links over de hele zijkant en een kromme schakelpook.
Daarnaast staat mijn subframe (achterframe waar zadel en accu in zit) nu enigszins scheef tov. de achterband.
NAKS en voorband moesten sowieso vervangen voor 300 E samen.

Weet iemand wat het zou kosten om dit recht te zetten en of een hobbyist dit evt. ook kan?
Het betreft een CBR 600 F2.

Het punt is dat mijn monteur hier 300 E voor zou rekenen plus nog een aardig bedrag aan arbeidsuren.

Ik was benieuwd of dit een gangbare prijs is.

Ik zit tevens met het dilemma om de motor niet aan een opkoper te verpatsen.
Ik heb dit jaar al een grote beurt laten doen voor om en nabij de 700 E incl. achterband kleppenstellen etc.

Nog even en ik heb meer geld in de motor gepompt dan het aankoopbedrag :/
Dus valschade rijdbaar maken: 400 E
NAKS & Voorband 300 E.

Voor 700 E kan ik dus een rijdende motor met ducttape aan de linkerkant hebben.
Aan opkoper verkopen zou ca. 500 opleveren maar daar weet ik woensdag meer over.

Wat is nu wijsheid, hij heeft al ong. 75.000 gelopen nl.

Hier is het arme beestje:
39601_10150091401799502_527694501_7185669_2936446_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heb helaas hetzelfde meegemaakt en gehoord dat het subframe een duur grapje is. Heb welliswaar op een website een keer gezien dat een handige harrie zijn subframe richtte maar hoe moeilijk dit is zou ik niet durven te zeggen. Is het niet handig om de sloperijen even af te struinen? Vaak hebben die nog wel een recht subframe liggen, of marktplaats/ebay.. :)
 
Volgens mij zijn de bevestigingspunten ervan ook krom.
 
Inderdaad, zoeken op marktplaats/ebay. Zat onderdelen te krijgen voor die CBR'en.
 
compleet uit elkaar halen en de onderdelen verkopen..en sparen voor een andere motor?
Ik verkoop hem liever in 1 stuk dan. Lijkt me veel te lang duren voordat ik alles kwijt ben, plus dat waar ik op gevallen ben andere mensen natuurlijk net nodig hebben.

En als er zat spul voor CBR-en te krijgen is levert verkopen ook geen ruk op...
 
Inderdaad, zoeken op marktplaats/ebay. Zat onderdelen te krijgen voor die CBR'en.
Pookje is zo geregeld, ik was vooral benieuwd naar rechtmaken van subframe of dit door een hobbyist opgelost kan worden evt.

Als dat nou voor 100E te regelen zou zijn...
Met een hamer erop meppen waag ik me nl. niet aan :+
 
WTF 300€ :X

F2 heeft een onbreekbaar stalen subframe die in 26 seconden te richten is;


It's that simple

En als ik foto's zou zoeken hoe krom de mijne was :X


Edit; schakelpook moet je ook niet 'regelen'. Die dingen zijn mégasimpel/snel te richten met een bankschroef.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan