Warm blijft hij wel lopen. Toerental is dan ook prima. Ik moet net zo lang kicken totdat ik met een snufje gas hem kan laten lopen. Alsnik warm de choke uittrek, slaat hij meteen af.Blijfttt hij warm wel stationair lopen en hoe is het stationair toerental dan?
Welk effect heeft de choke bij warme motor?
Afslaan bij gas aanraken klinkt mij juist als te arm lopen.
Kun je geen kort filmpje maken, geluid zegt vaak een hoop.
Kan ook zwakke ontsteking zijn...
Klinkt nog steeds als arm, heb je de bougie er al eens uitgedraaid? Wat voor kleur heeft die? (fotootje...).Warm blijft hij wel lopen. Toerental is dan ook prima. Ik moet net zo lang kicken totdat ik met een snufje gas hem kan laten lopen. Alsnik warm de choke uittrek, slaat hij meteen af.
Dan zou hij met de choke er op toch rijker staan en beter moeten starten?Klinkt nog steeds als arm, heb je de bougie er al eens uitgedraaid? Wat voor kleur heeft die? (fotootje...).
Je zou ook eens wat brandstof achterin de carburateur kunnen spuiten, als hij dan wel gelijk start weet je dat het gebrek aan brandstof is.
voor de oorlog (je mag zelf kiezen welke) hadden carbu's inderdaad een klep achterop die de luchttoevoer grotendeels af sloot waardoor er minder lucht naar de motor kon.Choke betekend niet altijd meer brandstof, voglens mij knijp je juist de lucht (correct me if I am wrong).
Bedankt voor je uitleg, zo zie je maar, je bent nooit uitgeleerdvoor de oorlog (je mag zelf kiezen welke) hadden carbu's inderdaad een klep achterop die de luchttoevoer grotendeels af sloot waardoor er minder lucht naar de motor kon.
dit wordt al lang niet meer gebruikt omdat die klep de luchttoevoer stoort , ook als ze open staat.
nu is een choke een plunjer die een extra kanaal opent dat voor de gasklep/schuit uitkomt langswaar extra benzine wordt aangezogen.
een PWK heeft ook zo'n chokeplunjer.
Ja gechecked. Vorige eigenaar zegt dat hij goed liep, maar dat vertrouw ik niet zo. Hoofdsproeier is 112 ipv de voorgeschreven 125. Ook kan ik niet zien of de juiste gasnaald gemonteerd is. Ga zo kijken wat de gasnaald doet en anders bestel ik de juiste naald en een set sproeiers.Al gecontroleerd of hij geen valse lucht zuigt tussen de carburateur en cilinder?
Als je zegt dat de fabrieksafstelling er nu in zit zou je toch verwachten dat hij er geen kilomters naast staat qua afstelling...
Hoeveel is een slag luchtmengselschroef?Luchtschroef staat op 2 slagen uit(720 graden).
Ik heb geen verstand van deze motor. Maar ik meende dat 1 slag 180 graden was. Dan zou de luchtschroef te ver uit gedraaid zijn. Misschien dat een van de experts hier iets over kan zeggen?
PrimaHoe ziet de bougie eruit qua kleur?
je weet dus niet of het blok wel in orde is ? zou daar ook alles maar eens nalopen. kleppen, compressie, ...Heb van de week een Dax gekocht met Daytona Anima 190cc blok. De vorige eigenaar heeft lopen kloten met de carburateur. Dit betreft een (echte) Keihin PE28.