krasjes op teller verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is wat het is, ongeacht de antwoorden die je krijgt.
Steenslag hoort erbij, kan na 1 km al gebeuren.
Krasjes op de tank kan, misschien zachte lak.
Je kunt eens kijken naar keramische coatings, die maken de lak minder krasgevoelig. Maar verwacht er geen wonderen.
Ik ben bang dat je de mentale strijd met jezelf aan moet gaan, want zo heb je geen leven. Motor is om mee te rijden, wil je hem als nieuw houden, zet hem dan in een glazen kastje.

Denk dat je met 5 jaar de helft nog niet kwijt bent van de nieuwprijs, overgrote deel van mensen neemt geen vergrootglas mee bij een proefrit.
 
Bij de ac tion kun je voor 2 keer niks screen protectors voor telefoon en tablet kopen.
Glanzend en mat.
Even de tijd nemen om een malletje te maken en binnen no time heb je een helel mooie screen protector voor je teller, geen angst meer voor krasjes.
Tank zit je vaak met je kruis en dijbenen tegenaan, hier loop je dus altijd het risico op krasjes.
Of voorzien van transparante stickers, of kijken of je van die sticker kunt vinden die extra grip geven.

Je motor goed in de keramische coatings zetten, dit gaat niet echt krassen tegen, maar vuil spoelt wel super makkelijk van je motor af, en dat verkleint de kans op krassen als je hem gaat wassen.
 
We kennen het allemaal.
Lang gespaard, eindelijk de juiste motor gevonden, zwaar gesprek met de dealer over de prijs, moet potjandorie ook nog wachten voordat ze em af kunnen leveren en dan na lang wachten eindelijk heb je je eigen motor.
Zo trots als een aap met & --- en zo blij als een kind.
En dan dat eerste kleine krasje, zo klein dat het niemand opvalt, maar jij weet waar die zit, en niets irriteert meer als dat niet zichtbare krasje waarvan jij weet dat het precies daar zit.
Heel herkenbaar hebben we allemaal gehad.
Dus hierbij mijn advies doe een dagje cre circuit training, leren bochten rijden, leren remmen, leren kijken, heel erg leerzaam.
En dan het wonder, halverwege de training rijd je ineens de stepjes aan de grond, trots als die aap hierboven.

En ja de krassen op de onderzijde van de stepjes bewijzen dat je ze aan de grond hebt gereden en met trots toon je die krassen aan je vrienden.
En ineens is dat onzichtbare krasje niet belangrijk meer.

Geniet van je bike, tis een pracht ding, lekker poetsen hou hem mooi en rijden met dat hok _O-
 
Mijn motor heeft ook zo'n gevoelig kunststof dash. Ik krijg de krassen met dit spul er altijd uit.

Goed de instructies lezen.
 

Bijlagen

  • 4E356873-9751-4B13-944C-0196142A3FF0.jpeg
    4E356873-9751-4B13-944C-0196142A3FF0.jpeg
    93,6 KB · Weergaven: 18
Nu ik dit hardop lees denk ik "waar maak ik mij druk om". Zoals Neels al zei: hij is er om te rijden.

Enige waar ik mij druk om maak is dat m'n motor er naar een jaar mee stopt vanwege de krassen op het display. Of morgen dat er bij de beurt wordt gezegd "jammer joh, die doet het binnenkort niet meer".

Dank voor je reactie. Ik ben blij dat ik niet zichtbaar weg wordt gelachen zoals ik soms zie op dit forum.
Stop met je er druk over te maken, krassen 10x dieper dan die zullen er niet eens voor zorgen dat je display niet meer werkt.
 
Angst is helaas een grote beweegreden voor het meeste gedrag van mensen. Angst verlamd en schakelt logisch denken uit. Neem eens afstand van die angst en beschouw je eigen gedrag zonder emotie.

Klinkt dit logisch: een oppervlakkig krasje heeft er voor gezorgd dat mijn motor helemaal kapot is.

Zonder angst heeft bovenstaande redenatie op mij juist een omgekeerd effect, ik moet er door lachen.

Dus bedankt voor het lachen een veel plezier met de motor! Je hebt in elk geval geen technisch probleem met je motor :t

Wordt trouwens niet boos op de spiegel als het spiegelbeeld je niet aan staat.




Zo, mogen we nu weer van niveautje Libelle naar echt technisch geleuter?
 
De enigste kras waar ik me om druk maak, is een kras van omvallen van de motor of een schuiver. Dan ben ik echt even terminaal ziek. Krasjes op display heb ik nog niet, want ik kom er bijna nooit aan. Mocht er zand op zitten, doe ik eerst afspoelen met water. Daarna indien nodig met hele zachte doek en Turtle Wax.
 
Koop een 2e hands.
Side note... ik herken het helemaal.. nieuwe motor eerste krasje...
Na 3 jaar mijn motor verkocht, en helaas gebruikte van zelfde bouwjaar, a.s mijn verkochte, weer gekocht. Model wordt niet meer gemaakt. Dus dan moet je wat..
Vergelijkbare optische staat,als mijn verkochte.. als nieuw, met een paar mini krasjes.

Nu baalde ik bij mijn eigen motor ervan, maar niet met de "nieuwe".. Daar zie ik ze niet meer. Wat ik wel zie, is het grote plezier, wat Ik mistte bij mijn oude. En mocht er een krasje bij komen, helaas, het is een gebruiksvoorwerp. Tuurlijk ben ik zuinig, maar laat mijn plezier en genot, er niet door weerhouden.. iets wat bij mijn eerste nieuwe motor wellicht wel zo was..
 
Uiteindelijk is een motor een gebruiksvoorwerp..

Heb ook een BMW gekocht die "heel duur" was.. praktisch nieuw.
Nu net ook de eerste kleine steenslag op de tank ontdekt; dus gelijk maar even een lak stift gekocht.

Je ontkomt er toch niet aan; dus gewoon rijden en genieten van dat ding.
Qua investeringen is een motor ook niet echt je van het..

Zie het maar zo; slijtage geeft een motor karakter.
 
Had de motor maar geen motor moeten worden. Ik heb het matglas van mijn helmvizier gepolijst met starbrite medium, een cleaner om verweerde polyester gelcoat weer glanzend te maken. Ter illustratie de foto's hieronder. De diepe krassen haal je er toch niet mee uit met dit soort middeltjes, dus als ze diep zijn: gewoon laten zitten. En neem commandant. Goedkoop en prima. Dat spul wat ik heb gebruikt had ik nog gewoon liggen.
IMG_20210524_104812.jpg
IMG_20210524_105055.jpg
 
Update: nieuwe unit is erop gegaan omdat er een soort van olievlek achter het scherm zat. Bij direct zonlicht was deze vlek zichtbaar en werdt groter/kleiner naar mate de zon erop stond.

Uiteindelijk na een lange rit afgespoeld en met microvezel doek (nieuw) schoongemaakt. Ook nu helaas kleine krasjes als je er naar zoekt in direct zonlicht, maar na al jullie adviezen etc. Maak ik mij er nu niet zo druk meer om.

Ook voor het eerst van de regenmodus afgehaald! Wat een kracht, maar na 2000 in een week gereden te hebben, heb ik er genoeg vertrouwen in :D

Dank allen!
 
Update: nieuwe unit is erop gegaan omdat er een soort van olievlek achter het scherm zat. Bij direct zonlicht was deze vlek zichtbaar en werdt groter/kleiner naar mate de zon erop stond.

Uiteindelijk na een lange rit afgespoeld en met microvezel doek (nieuw) schoongemaakt. Ook nu helaas kleine krasjes als je er naar zoekt in direct zonlicht, maar na al jullie adviezen etc. Maak ik mij er nu niet zo druk meer om.

Ook voor het eerst van de regenmodus afgehaald! Wat een kracht, maar na 2000 in een week gereden te hebben, heb ik er genoeg vertrouwen in :D

Dank allen!
Zelfs de topic-start is verwijderd.
Je ziet een titel maar kan niet eens lezen wat het probleem is geweest. Dus waarom al het voorgaande 'removed'??
Deze slimme (nou ja??) actie heb ik nog niet eerder gezien! :X

Als iemand mss straks hetzelfde probleem heeft, mag hij dan de historie niet teruglezen???
Maximá zou gezegd hebben: 'Beetje dom!'
 
Had de motor maar geen motor moeten worden. Ik heb het matglas van mijn helmvizier gepolijst met starbrite medium, een cleaner om verweerde polyester gelcoat weer glanzend te maken. Ter illustratie de foto's hieronder. De diepe krassen haal je er toch niet mee uit met dit soort middeltjes, dus als ze diep zijn: gewoon laten zitten. En neem commandant. Goedkoop en prima. Dat spul wat ik heb gebruikt had ik nog gewoon liggen.Bekijk bijlage 1637016Bekijk bijlage 1637017
Je gaat je wel druk maken om krasjes in je vizier, maar niet OP je helm?
Zou deze helm al lang vervangen hebben. Heeft zijn geld wel opgebracht. Moet er niet aan denken wat er gebeurt met je hersenen als die een smak krijgen in deze helm. Je voelt geen luchtbubbels meer van het pyrostyreenschuim, maar een muur van schuim.....
 
Slot, Als TS al zn replys gaat verwijderen heeft het geen zin om dit topic nog verder te voeren.


Edit: TS heeft via PB aangegeven dat de replys verwijderd zijn om redenen. Het is even zoals het is. :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan