Kreidler RS 1977

636twobrothers

Die hard MF'er
25 jan 2015
487
55
Ben bezig om een kreidler rs aan het op te bouwen, wellicht wel leuk om wat plaatjes hier neer te zetten voor de liefhebbers ;)

Van het weekend de wielen eronder zetten en hopelijk wat onderdeeltjes scoren op een beurs :t


In willekeurige volgorde:


















image upload no compression
 
Leuk! Heb zelf altijd Kreidler gereden,in de brommertijd,en heb er een paar jaar terug ook een paar gerestaureerd,maar verkocht weer. Heb nog wel wat onderdelen liggen.Waaronder een NOS toerenteller,met een stickertje erop gedateerd 1977,mocht je er 1 zoeken hoor ik het wel. Ga dit volgen, :)
 
Ohoh mooi hoor, ik ben ook een oude Kreidler fan, heb Ik heerlijk op gereden in mijn brommertijd :]
 
Laatst bewerkt:
Mooi project,ik heb er een aantal jaren geleden ook 1 opgebouwd,en heb nu nog een 77er RS.Wat
mij opvalt is dat die boosterpoortjes wel er dicht bij de zuigeveer gemaakt zijn, als dat maar
goed blijft gaan.Ik heb ook nog de nodige onderdelen liggen,dus als je nog meer onderdelen nodig heb laat maar weten,dan kan ik kijken of ik dat heb.
 
Heel gaaf zo'n project. Heb zelf ook laatst een kreidler opgeknapt. Vond wel de onderdelen heel erg duur. Maar een kreidler is ook gewoon een dure brommer, dat merk je dan wel weer aan de kwaliteit. Op mijn 16e kon ik hem in elk geval niet betalen terwijl ik het wel wilde.
 
Dure brommer?,in verhouding tot zijn tijdgenoten niet,kijk maar eens wat er gevraagd word voor een Italiaan,Zundapp,Yamaha FS1,Honda SS50.Ik vind het juist een ondergewaardeerde brommer cq motor.Zeker vergeleken met het Japanse spul.
 
Laatst bewerkt:
Heel gaaf zo'n project. Heb zelf ook laatst een kreidler opgeknapt. Vond wel de onderdelen heel erg duur. Maar een kreidler is ook gewoon een dure brommer, dat merk je dan wel weer aan de kwaliteit. Op mijn 16e kon ik hem in elk geval niet betalen terwijl ik het wel wilde.
Ik mocht op mijn 16e (dus ook 16 jaar geleden) kiezen: of een oranje Kreidler Florett - of een rode Zundapp Sprinter. Te lang gewacht met de keuze, Kreidler was al verkocht, dus ik had een Zundapp :Y
 
Ik mocht op mijn 16e (dus ook 16 jaar geleden) kiezen: of een oranje Kreidler Florett - of een rode Zundapp Sprinter. Te lang gewacht met de keuze, Kreidler was al verkocht, dus ik had een Zundapp :Y

Ik heb ook zundapps gehad, daar begon ik mee op mijn 16e :p Nu alweer 9 jaar geleden.. :/

Eerlijk gezegd heb ik nog geen kreidler gehad hiervoor dus dit is allemaal een beetje nieuw. Gelukkig wel redelijk overeenkomende technieken :P
 
Mooi project,ik heb er een aantal jaren geleden ook 1 opgebouwd,en heb nu nog een 77er RS.Wat
mij opvalt is dat die boosterpoortjes wel er dicht bij de zuigeveer gemaakt zijn, als dat maar
goed blijft gaan.Ik heb ook nog de nodige onderdelen liggen,dus als je nog meer onderdelen nodig heb laat maar weten,dan kan ik kijken of ik dat heb.

Klopt.. Maar heb gelukkig een zuiger waarbij het slot goed gecentreerd is. Ik heb je een PB gestuurd.
 
Ik heb ook zundapps gehad, daar begon ik mee op mijn 16e :p Nu alweer 9 jaar geleden.. :/

Eerlijk gezegd heb ik nog geen kreidler gehad hiervoor dus dit is allemaal een beetje nieuw. Gelukkig wel redelijk overeenkomende technieken :P

Ach mijn eerste brommer is alweer 42jaar geleden :Y ;)
 
Dure brommer?,in verhouding tot zijn tijdgenoten niet,kijk maar eens wat er gevraagd word voor een Italiaan,Zundapp,Yamaha FS1,Honda SS50.Ik vind het juist een ondergewaardeerde brommer cq motor.Zeker vergeleken met het Japanse spul.

En dan was het ook nog de brommer met de meeste kwaliteit!
 
Net weer wat kleine dingen gedaan. Tank ontroest, van het weekend coaten. Ook rempedaal volgens het boekje gemonteerd. Heb ook ketting en tandwielen binnen en de cockpit afgemaakt. Als laatste nog de stickers op de tank geplakt.














adult photo sharing
 
Als ik het goed heb :

- breitwand met 4 spoelpoorten.

- bing 20 mm

- expansie uitlaat

ben benieuwd hoe dat loopt :)

1 ding is me altijd bijgebleven van een kreidler : Bo17 :P
 
Laatst bewerkt:
Netjes zeg, :) Je bloktank ziet er ook goed uit,ik had een rode RMC met ook best een net tankje,maar wel met krasjes in het chroom/beetje dof.Van de groene heb ik de tank opnieuw laten verchromen bij Tolenaar in Rotterdam.Over die Bo17 krukaslagers,ik weet niet of je die hebt laten vervangen,maar neem altijd degene met de koperen lagerkooi,nooit die goedkope lagers met plastic lagerkooi.Dat werkt niet lang,weet ik :N Goed bezig!
 
Bigend en smallend zijn zilverkooi. Krukaslagers zijn van de beste kwaliteit ;) hopelijk gaat het tegen de 100 lopen ;)
 
Ik denk eerder 85-90 om makkelijk 100 te halen heb je een pk of 10-12 nodig.
De cilinder die je nu heb heeft vrij tamme timing,ik denk hooguit 7 a 8pk.
De cilinder met de kras er in die ik je heb laten zien die liep wel makkelijk 100,maar
heeft 6 poorten en een behoorlijk snelle timing.
 
Laatst bewerkt:
maat van me heeft ooit eens een kreidler florett rmc special gehad. Alles verchroomd en het fietsje liept als een naaimachientje.
Om niet dezelfde fout te maken reed ik altijd zundapp cs50{snel} met een kromgetrokken frame 8-)
 
Laatst bewerkt:
Er was bij ons iemand in het dorp die had een watergekoeld wegrace blok in zijn RMC gehangen en daar reed ie dan op een brommerplaatje mee naar de middelbare school _O-
 
Ik denk eerder 85-90 om makkelijk 100 te halen heb je een pk of 10-12 nodig.
De cilinder die je nu heb heeft vrij tamme timing,ik denk hooguit 7 a 8pk.
De cilinder met de kras er in die ik je heb laten zien die liep wel makkelijk 100,maar
heeft 6 poorten en een behoorlijk snelle timing.


Hoop wel op iets meer. Cilinder is aardig getuned en een opmaat uitlaat. We gaan het zien :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan