Kreidler RS 1977

Hoop wel op iets meer. Cilinder is aardig getuned en een opmaat uitlaat. We gaan het zien :)

Als je met een 50cc meer dan 10pk (op het achterwiel)wil halen,moet je erg goed je best doen.

Goeie ontsteking met curve pvl bvb,goed getunede cilinder ,opmaat cilinderkop en opmaat expansie ,kost veel centjes allemaal samen!
 
Hoop wel op iets meer. Cilinder is aardig getuned en een opmaat uitlaat. We gaan het zien :)

Zo'n cilinder heb ik ook een poosje gehad,met mij er op liep dat 75-85 na gelang het windje
mee of tegen was.Gezien ons postuur verschil zal hij wel wat harder lopen maar of je de 100 gaat halen,misschien met een stevige wind in de rug. :)
Je kan hem altijd nog sneller laten maken,goede tuners genoeg in het land :Y
 
Laatst bewerkt:
Er was bij ons iemand in het dorp die had een watergekoeld wegrace blok in zijn RMC gehangen en daar reed ie dan op een brommerplaatje mee naar de middelbare school _O-
Zo iemand hadden wij ook in het dorp,het ding liep best hard,ik moest nog aardig wat
gas geven met mijn Z900 om er voorbij te komen. :Y
 
Zo'n cilinder heb ik ook een poosje gehad,met mij er op liep dat 75-85 na gelang het windje
mee of tegen was.Gezien ons postuur verschil zal hij wel wat harder lopen maar of je de 100 gaat halen,misschien met een stevige wind in de rug. :)
Je kan hem altijd nog sneller laten maken,goede tuners genoeg in het land :Y

Maar de inlaat is toch zuigergestuurd bij een Kreidler. Ik denk dat dat de grootste beperking is op dit moment.

Edit: goed stukje hierover
 
Laatst bewerkt:
Een kennis van me,Rion uit Lieshout,maakt plug en play menbraampjes voor kreidlers.
Luc Foekema uit het stukje,maakt bere goede uitlaatberekeningen .
Je kan dan de uitlaat zelf maken,mooi winterkarweitje.
 
Ik heb ook nog een 4poorter maar als ik die optimaal wil laten lopen kijkt alles en iedereen je weer aan, enorm aanzuiggeluid en geknetter van de exp uitlaat. Maar lopen man!! Goed 95 en dan 12/36 vertand.
Dus gauw weer een zeta sb erop met wat pittigere timing als Mahle, loopt max 85 .

M'n maat met een 6poorter met membraan ,23bing en 6p uitlaat van Homoet liep 115 maar trok onnoemelijk aandacht.
 
Vandaag weer wat gedaan.

Ketting(kast) gemonteerd. Koplamporen erop gezet en ook voor de gein even de cilinder, tank en cockpit erop gezet. Die cilinder is best wel echt heel groot :p












picture host
 
Laatst bewerkt:
Kreidler kan je met 50cc best tot 24 pk komen, mits met roterende inlaat.
De 14 pk uit die 60cc cilinder is niet zo spannend.
In de pocketbike van mijn zoon ( Blata Ultima W50 ) kwamen we tot 20.7 pk aan het achterwiel en dat is maar 50cc met membraaninlaat, wel watergekoeld.
Daar reed hij tot vorig jaar zijn wedstrijden mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan