Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.


Gefeliciteerd! Goede keuze is het.
 


Gefeliciteerd. Krijg je geen spijt van.
 
Tijdje terug had ik gezegd dat ik het hele rottweiler performance geneuzel had aangeschaft plus de Cyclops verlichting.

Vandaag heb ik alles er op gezet. Qua sleutelen viel het mij erg mee, het was voornamelijk de handelingen die het tijd intensief maakte. Ik ben er uiteindelijk van half 1 tot een uur of 5 half 6 mee bezig geweest.

Top tip voor mensen die ook zo'n luchtfilter willen doen rij je tank leeg, scheelt je tillen.

Cyclops verlichting is waanzinnig. Ik zie nu alle verkeersborden en alles wordt verlicht. Ik heb er helaas nog geen foto van kunnen maken.

Het hele rottweiler geneuzel heeft de hele driveability verbeterd. Het rare twijfelachtige wat je laag in de toeren had is verdwenen, hij pakt in een keer hard door. En door het luchtfilter systeem heb je ook opeens een super geluid zoals een echte v twin hoort te klinken
 

Wat ziet dat er toch zalig uit die rottweiler filter erop. Ben ook aan het sparen.
 
Wat ziet dat er toch zalig uit die rottweiler filter erop. Ben ook aan het sparen.

Als je er voor aan het kijken bent raad ik wel aan om de versie met de fuel dongles te kopen, en de sas removal. Aangezien het luchtfilter van rottweiler geen aansluiting meer heeft op het luchtfilter voor het sas systeem.
Als je dan nog het sas systeem wilt behouden moet je een eigen luchtfiltertje fabriceren.

Het voelt wel goed om te zien hoe veel dingen je er van af kan halen die er niet meer terug op hoeven.
 

Als ik zover ben gaat inderdaad alles eraf: SAS, cannister, O2 sensoren en wellicht ook catloze uitlaatbochten erop.
 
Als ik zover ben gaat inderdaad alles eraf: SAS, cannister, O2 sensoren en wellicht ook catloze uitlaatbochten erop.

Ik weet niet of je al een andere einddemper hebt, maar ik zou gaan voor een powercommander en een map van rottweiler ofzo. Of nog beter hem op de bank zetten en iemand die er verstand van heeft hem laten aanpassen.
Qua performance gaan voorbochten je nagenoeg geen verschil geven, behalve die van remus aangezien die wel een grotere diameter hebben. Helaas passen die niet onder de meeste skidplates.

Plus het voordeel van de powercommander is, dat je een nog soepelere motor krijgt, mits iemand met kennis hem mapt uiteraard.
 

Heb er nu een akrapovic op zitten. Voordeel van de bochten vervangen is dat de catalysator dan eruit is. Waardoor de hitte minder is en er een vrijere doorgang is. Voor nu het plan om de fuel dongles van rottweiler eerst te gebruiken en later eventueel een PCV erbij te plaatsen. Dat kan heel makkelijk namelijk.
 

Qua doorstroming ga je er nagenoeg niks van merken, temperatuur wel, maar dat komt doordat de katalysator een exothermische reactie is.
Men zegt dat het filter, fuel dongles al zo'n groot verschil maken dat ze de catloze uitlaat achterwege laten.
Maar voor iedereen is een acceptable warmte natuurlijk anders.

Moet wel zeggen dat alleen al het inlaat geluid het waard is om dat luchtfilter kit te kopen
 
Een paar weken terug had ik bij mijn garage de vraag uitgezet of ze voor me op zoek konden gaan naar een mooie tweedehandse KTM 1050, onder andere naar aanleiding van de positieve reacties in op mijn vragen in dit topic. Vorige week werd ik dan gebeld met de uitnodiging eens langs te komen, ze hadden wel wat moois staan werd me verteld. Zo gezegd, zo gedaan, en tot mijn grote verbazing was de fiets die me stond op te wachten noch een 1050, noch een tweedehands fiets maar een gloednieuwe, glimmende 1090! Door de aankomende introductie van de 790 wil KTM wanhopig van hun 1090 voorraad af, en dus kreeg ik naar goed Italiaans Oostenrijks gebruik een "offer you can't refuse". Aangezien de 1090 sowieso altijd al mijn voorkeur had, maar ik vooral vanwege budget naar de 1050 zat te kijken, hoefde ik niet lang na te denken om het aanbod te accepteren. De MT-07 is verkocht en over een paar weken, als de pekel van de weg af is, zal ik de 1090 ophalen. Ik laat er ook meteen topkoffer op monteren zoals @Mapster die heeft en ben ik helemaal klaar voor het aankomend seizoen. Can't wait!

 

Gefeliciteerd! Daar ga je zeker geen spijt van hebben
 
Mooi hoor, veel plezier ermee!
 
Ik zit ook te denken aan een extra setje spaakwielen voor eventuele offroad uitstapjes. Mag ik vragen welke wielen jij hebt, en of alles 1:1 past en alle electronica gewoon werkt?
 
Zijn er nog mensen geïnteresseerd in een touratech scherm, hij past op een 1190 en zover ik weet ook op een 1290. Het is een iets groter scherm dan die van een 1190 R.
Ik had gehoopt dat het wat minder turbulentie zou geven, maar voor mij werkt deze helaas niet.

Ik wilde hem terugsteren, maar touratech nederland is zo dramatisch met antwoorden dat ik het gewoonweg heb opgegeven.
 

Heb je het al eens geprobeerd met een Puig opzetspoiler erop? Is voor mij een bijna perfecte combinatie qua bescherming, looks en nauwelijks turbulentie.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit ook te denken aan een extra setje spaakwielen voor eventuele offroad uitstapjes. Mag ik vragen welke wielen jij hebt, en of alles 1:1 past en alle electronica gewoon werkt?
past gewoon
en in mijn citaat staat de maat van de velgen "21/18" voor en achter
snelheidmeter is dan erug accuraat
 
Heb je het al eens geprobeerd met een Puig opzetspoiler erop? Is voor mij een bijna perfecte combinatie qua bescherming, looks en nauwelijks turbulentie.Bekijk bijlage 1351264

Heb ik niet geprobeerd, vond het ruitje was achteraf ook niet zo mijn ding qua model, ben er achter gekomen dat ik juist een korter ruitje moet dan het R ruitje.
Alleen toen ik de tomtom mount heb gemonteerd heb ik het schijnbaar voor elkaar gekregen dat deze precies de turbulentie die ik vervelend vind tegenhoud.

Toch nog een goed einde
 
Touratech belgie begrijpt het anders ook niet echt. Heb pas valbeugels bij hen besteld had bijna 3 weken geduurt voor ik een bevestiging kreeg toen hebben ze de beugels naar een ander verzonden toen ik er achteraan ging moest ik terug gebeld worden door het kantoor ook dat duurde erg lang in dagen maar al met al zijn ze toch gekomen..
 

Heb ook dezelfde ervaring met touratech. Bij Mn KTM een touratech topkoffer besteld. Die was er een maand na de levering van de motor pas.