zal tzt wel eens nader informeren@
MaximusII
Je kan de motor wel rijker zetten in clossedloop dus lambda werking maar zolang jij de lambdasondes er in hebt regelt de ecu deze netjes terug om de milieunorm weer te halen dat hebben ze jou daar toch wel verteld...............................
Staat er in.Deze mag er ook wel op. OP
china opzetruitje gescoord
als het kouder wordt gaat de R ruit eraf en ga ik deze testen. De originele ruit werkt niet echt voor me, wind komt recht op m'n helm. Eens kijken of dit beter bevalt
Is dit een ruitje voor de 1090 en is de kwaliteit aanvaardbaar?
Ik kan met de standaardruit op m'n 1090 ook geen goede stand vinden om de wind rond mijn helm weg te houden en zoek dus ook een lager (zomer) en hoger (winter) alternatief.
Linkje?china opzetruitje gescoord
als het kouder wordt gaat de R ruit eraf en ga ik deze testen. De originele ruit werkt niet echt voor me, wind komt recht op m'n helm. Eens kijken of dit beter bevalt
Maatje van me heeft ook van die korte pootjes en die heeft van die Daytona GTX laarzen gekocht met een binnenzool van 5 centimeter erin, aan de buitenkant zie je er niks van. Het zijn wel dure laarzen maar super kwaliteit. Hij is er zeer happy mee en kan nu met zijn voeten plat op de grond.Ik had een Touarech verlaagd zadel. Wilde het zadel een stuk hoger, dus bij de zadelmaker een stuk schuim er extra in laten zetten. Maar ja die kleine pootjes zaten al niet dicht bij de grond, dus ... verlagingssetje. Kniehoek nu in iedergeval beter. Mis de houding van de SMT (soort van "er bovenop zitten"). Zadel mag nog een cm of 3-4 omhoog.
Rijdt tegenwoordig veel vaker met duo. Hiervoor is de 1190 toch weer een stuk geschikter. Dilemma's.
vet, die wil ik ook! eindelijk 2 meter!Maatje van me heeft ook van die korte pootjes en die heeft van die Daytona GTX laarzen gekocht met een binnenzool van 5 centimeter erin, aan de buitenkant zie je er niks van. Het zijn wel dure laarzen maar super kwaliteit. Hij is er zeer happy mee en kan nu met zijn voeten plat op de grond.
vet, die wil ik ook! eindelijk 2 meter!
Ik ben een basketballer en de enige in de familie onder de 2 meter. Tussen mijn oren ben ik 2.06 dus ik buk voor allerlei dingen waar ik prima onderdoor kan.Nou je hoeft me niet te benijden hoor, meer ongemak dan plezier
Neem aan dat je de demperpakking achter het kettingblad ook gecontroleerd hebt op speling? Mag max 5 mm zijn.Van het weekend heb ik een nieuwe ketting (DID), tandwielen (JT) en de 'Chain Sliding Guard' gemonteerd.
Het orginele KTM set heeft het toch 37.000km uitgehouden, maar was nu toch wel op
Best nog wel een aardige klus, vooral het grondig schoonmaken gaat een hoop tijd inzitten.
Voortandwiel heb ik makkelijk losgekregen met de luchttol. Oude ketting doorgeslepen met de slijptol.
Achterbrug moet wel een stukje los om een 17 voortandwiel te demonteren en plaatsen.
Mooi om te zien dat de ketting nu weer zichtbaar in de sliding guard ligt. Verder de ketting geklonken met de DID tool.
Alles op moment vastgezet: Voortandwiel op 100Nm, bouten achtertandwiel 45Nm + loctide 243, achterbrug weer op 130Nm.
Vervolgens ketting gesteld en moer op 90Nm vastgezet en toen proefrijden.
Rijdt echt een heerlijk zo'n nieuw set, helemaal geruisloos en zonder schokken!
Maar Ik hoor alleen wel een lichte 'TAK' als ik flink gas geef en direct loslaat. Alles nagelopen, maar alles zit op de juiste plek en het wiel draait heel mooi rond.
Blijkt dat de ketting dat geluid geeft als die onderaan tegen de beschermer aankomt. Het is me bij het oude set niet opgevallen, maar zat te bedenken dat die helemaal afgesleten was en onder het vet/vuild zat. Dat zal het geluid voornamelijk hebben gedempt. Herkennen jullie dit ook?
Bekijk bijlage 1424171 Bekijk bijlage 1424172 Bekijk bijlage 1424173 Bekijk bijlage 1424174 Bekijk bijlage 1424175 Bekijk bijlage 1424176
Bekijk bijlage 1424177 Bekijk bijlage 1424178
Nope, standaard is 17 en heb nu weer een 17 voortandwiel.Netjes! ziet er weer goed uit zo inderdaad. Ik snap alleen niet helemaal waarom de swingarm los moest? Groter tandwiel dan standaard?
Wat bedoel je precies, het zegt mij niet direct iets?Neem aan dat je de demperpakking achter het kettingblad ook gecontroleerd hebt op speling? Mag max 5 mm zijn.
Ik bedoelde die rubbers achter op dat rond waar het tandwiel op vast zit. Maar op je foto’s zie ik dat daar niks mis mee is.Bedankt allen!
Moet zeggen dat ik de ketting nu niet meer kan horen lopen, eerder was dat nog een soort koffiemolen.
Nope, standaard is 17 en heb nu weer een 17 voortandwiel.
Het tandwiel komt als je 'm eraf wilt halen net tegen de achterbrug aan (je komt echt een paar millimeter tekort)
Wat bedoel je precies, het zegt mij niet direct iets?