KTM 1290 Superduke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja ik heb hem van een adventure had gevraagt of ze bij de dealer wouden checken of hij het zelfde was en dat was zo scheelde me €30
Maar €56 is geen geld :} ik heb nog €70 betaald


Gewoon bij de Brezan, trouwens Tenkate voorkoopt ze ook voor die prijs.
KTM vraagt er 100 euro voor dacht ik.
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat ik deze niet een paar maanden eerder had gezien, dan had ik waarschijnlijk niet voor een oranje gekozen. :X

COyu5f_zps897c9203.jpg
 
Gaaf! is dat een stickerset of een hele nieuwe kleurstelling?

Is stickerset

Ik had deze besteld samen met de nieuwe zijdelen: 2x naast licht, 2x naast tank en 2x achteraan. Op deze zijdelen staan geen KTM logo in relief dus stickers komen mooier uit.

Wat blijkt nu: ook als je een witte set zijdelen besteld zijn de achterste 2 in het zwart.

Ook de nieuwe stickerset had ik besteld en de 1290 staat erop in fluo oranje :N

Is geen zicht met de oranje delen van de motor dus maar de Akraset genomen en achterste delen wit laten spuiten.
full
 
Laatst bewerkt:
Zo ziet ie er *O* uit.
Normaal ben ik wel gek op zwart,maar vond de standard zwarte iets te doods, maar als je hem zo aankleed. :9~

Misschien over een jaar of wat,als ik op de oranje ben uit gekeken.
 
Ik heb het setje via xenonkopen.nl
Dacht slim te zijn door een HID te nemen met aparte halogeen grootlicht (ivm trillen van de mechanisch Bi-Xenon) maar is niet zo'n succes!
De H4 zit in onze SD er verdraaid in, grootlicht schijnt nu bij mij in de rechterberm B|
Ballast werkt wel goed, alleen misschien toch ergens anders een 6000K Bi-Xenon lamp halen :/


Net ff aan stoeien geweest met de lamp, maar de H4 lamp zit gewoon recht in de unit in.
Heb een Bi xenon om te testen, weet helaas nog niet of die can bus onstoord is.
Waar je dus wel op moet letten is dat de bekabeling van de brander aan de zijkant moet uitkomen, aan de achter kant van de brander kom je in de problemen, komt ie tegen het balhoofd aan.
 
Na 8000 km had ik een oliedrukprobleem wat met het vervangen van een
oliefilter opgelost was,
toen viel mij op dat er bij het motorblok bij de framebevestiging rechts onder geen bout gemonteerd is (zie foto) ,
in het blok is ook geen schroefdraad getapt ,
hoort dit zo ??? :?
full
 
hallo mensen ik ben howie rij een ktm smc690r en gaat weg voor de ktm 1290.. vrijdag proef gereden met een maat van me.. die heeft hem meteen besteld. ik ga van de week mijn bestelling plaatsen..
 
Ik heb het setje via xenonkopen.nl
Dacht slim te zijn door een HID te nemen met aparte halogeen grootlicht (ivm trillen van de mechanisch Bi-Xenon) maar is niet zo'n succes!
De H4 zit in onze SD er verdraaid in, grootlicht schijnt nu bij mij in de rechterberm B|
Ballast werkt wel goed, alleen misschien toch ergens anders een 6000K Bi-Xenon lamp halen :/


Vandaag de koplamp open gemaakt om te kijken hoeveel ruimte is.
Volgens mijn zit de H4 lamp er gewoon recht in. :?
Als je een bi xenon gaat plaatsen moet je der wel 1tje hebben waar de draden aan de zijkant zitten, als ze achterop zitten heb je net te weinig ruimte.
Ik had een buurman die beide bi xenon branders had, dus kon het mooi testen, heb het nog niet aangesloten, hij wist me helaas niet te vertellen of het can bus ontstoort was, dus morgen ff testen, tis wel 6000k, tis wel een slim ballast.

IMAG0567_zps204b786a.jpg

Deze brander past wel.
 
Na 8000 km had ik een oliedrukprobleem wat met het vervangen van een
oliefilter opgelost was,
toen viel mij op dat er bij het motorblok bij de framebevestiging rechts onder geen bout gemonteerd is (zie foto) ,
in het blok is ook geen schroefdraad getapt ,
hoort dit zo ??? :? [afbeelding]

Terug gaan naar de dealer...volgens de repairmanual op bladzjde 145 moet daar een scroef zitten (item 34)

Heb ik ook ;) is normaal.

Dat jij hem ook niet hebt wil niet zeggen dat het zo hoort....en je geeft iemand foutieve informatie / advies.

Komt erop neer dat iedereen met een SD dit even zou moeten nakijken net als alle andere "schoonheidsfoutjes"
 
Terug gaan naar de dealer...volgens de repairmanual op bladzjde 145 moet daar een scroef zitten (item 34)Dat jij hem ook niet hebt wil niet zeggen dat het zo hoort....en je geeft iemand foutieve informatie / advies.

Komt erop neer dat iedereen met een SD dit even zou moeten nakijken net als alle andere "schoonheidsfoutjes"

Klop ik was ook nieuwsgierig waarom dat gat er zat het hoort niet ik moet het ook nog aan me lijstje toevoegen bij de dealer
 
Was mijn ook opgevallen dat er niets zat/zit tijdens de montage van de bodis cat vervanger.

Lijkt me meer een montage steun punt voor iets in de fabriek, aangezien de geen schroefdraad in zit zou ik niet weten wat de functie daar van is, echt veel stevigheid zal het niet meer geven, gezien de dikte van de desbetreffende steun punt.

Heb wel een parts cataloog, echter het motor gedeelte staat daar helaas niet op.

ktm_zps5a98b39d.jpg


In de repair manual staat ie weer wel, maar het lijk een veel kleiner bout te zijn als het gat groot is. :?
ktm1_zps5e28c9c2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Was mijn ook opgevallen dat er niets zat/zit tijdens de montage van de bodis cat vervanger.

Lijkt me meer een montage steun punt voor iets in de fabriek, aangezien de geen schroefdraad in zit zou ik niet weten wat de functie daar van is, echt veel stevigheid zal het niet meer geven, gezien de dikte van de desbetreffende steun punt.

Heb wel een parts cataloog, echter het motor gedeelte staat daar helaas niet op.

[afbeelding]

In de repair manual staat ie weer wel, maar het lijk een veel kleiner bout te zijn als het gat groot is. :?
[afbeelding]

Ik vind het een vreemt iets eerlijk gezegt
 
Er heeft wel iets ingezeten, gezien het feit dat er geen verf zit, ik denk zelf dat het voor 1 of andere montage steun is geweest voor tijdens de productie.

IMAG0503_zpsef025ffc.jpg
 
Het bout gat wordt gebruikt tijdens de productie van de KTM in de fabriek.
Het blok staat in een steun met deze bout,bij montage in het frame wordt het verwijderd en blijft het gat open
 
Dat verklaart niet waarom hij wel in de werkplaats handboek staat, terwijl er geen schroefdraad in het gat zit.
Ik ga dit weekend zelf wel met het draadsnij gereedschap aan de gang, van KTM krijg je toch geen antwoord. :+
 
Laatst bewerkt:
Dat verklaart niet waarom hij wel in de werkplaats handboek staat, terwijl er geen schroefdraad in het gat zit.
Ik ga dit weekend zelf wel met het draadsnij gereedschap aan de gang, van KTM krijg je toch geen antwoord. :+

Als je goed op de foto kijkt hier boven van de repair manual,zie je dat er een stalen profiel vast zit op de bout bevestiging wat standaard niet op de motor zit.De foto is in de montagefabriek gemaakt..
Je bent natuurlijk altijd vrij om zelf schroefdraad te tappen en er een bout er in te zetten :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan