Speedphreax
MF veteraan
- 21 mrt 2003
- 4.486
- 49
Ik reed altijd het liefst op een dikke 500. Mijn laatste was een 2008 450 EXCR en daar heb ik toen na een jaar een dikkere cylinder op gezet omdat ik het karakter niet fijn vond (ok, wel nadat hij zand had gehapt).
Nu ga ik de komende weken weer wat kopen en had ik dus weer een 500 in mijn hoofd. Prima, alleen word ik door diverse dealers aan het twijfelen gebracht. Die vertelden me dat ze op dit moment echt het meeste 350's verkopen, ook aan mensen die vroeger 525/530 reden. 500's willen ze al haast niet meer inruilen. Op mp had ik al gezien dat er inderdaad heel weinig 500's 2e hands worden aangeboden dus het zou kunnen kloppen dat ze haast niet meer verkocht worden.
Ik wil best met de tijd mee maar ik twijfel toch echt of een 350 mij gaat bevallen. Ik twijfel al over een 450. Ik vond een 525/530 altijd wel lekker op een mul maisvelden heb eigenlijk ook nooit een gebrek aan wendbaarheid ervaren. Ik ben ook niet licht, circa 90kg. Maar eerlijk is eerlijk,:we zijn ook weer 10 jaar verder. Als ik wat dyno tests bekijk op Youtube dan lijkt een 450 tegenwoordig net zoveel vermogen te leveren als mijn 525 in 2005. Dat zou dus genoeg moeten zijn.
Dus zeg het maar: 500, 450 of 350? En waarom?
Nu ga ik de komende weken weer wat kopen en had ik dus weer een 500 in mijn hoofd. Prima, alleen word ik door diverse dealers aan het twijfelen gebracht. Die vertelden me dat ze op dit moment echt het meeste 350's verkopen, ook aan mensen die vroeger 525/530 reden. 500's willen ze al haast niet meer inruilen. Op mp had ik al gezien dat er inderdaad heel weinig 500's 2e hands worden aangeboden dus het zou kunnen kloppen dat ze haast niet meer verkocht worden.
Ik wil best met de tijd mee maar ik twijfel toch echt of een 350 mij gaat bevallen. Ik twijfel al over een 450. Ik vond een 525/530 altijd wel lekker op een mul maisvelden heb eigenlijk ook nooit een gebrek aan wendbaarheid ervaren. Ik ben ook niet licht, circa 90kg. Maar eerlijk is eerlijk,:we zijn ook weer 10 jaar verder. Als ik wat dyno tests bekijk op Youtube dan lijkt een 450 tegenwoordig net zoveel vermogen te leveren als mijn 525 in 2005. Dat zou dus genoeg moeten zijn.
Dus zeg het maar: 500, 450 of 350? En waarom?