Als ik de radiatordop los haal zie ik niks, het koelvloeistof zit niet meer tot boven.
Ik ga nu het water er af laten en kijken welke kleur het is!
Maar jullie denken dus ook dat het de koppakking is die lekt? En moet de kop dan ook weer gevlakt worden? Of is dit meestal niet nodig?
Leg me eens uit hoe de koelvloeistof van die kering naar je uitlaatdemper komt?!Ik had vorige week exact hetzelfde (heb n 450, blok is nagenoeg hetzelfde) en heb goede hoop voor je dat het niet de koppakking is.
Namelijk een monteur gesproken en die zei dat hij in al die jaren nog nooit een lekke koppakking heeft gehad maar dat het praktisch altijd de waterpompkeerring is die lekt.
Keerring kost een paar eurootjes en vervangen schijnt niet moeilijk te zijn (ben er nog niet aan toegekomen, ben nu op vakantie).
Let wel, keerringen staan in backorder dus voordat je ze wil gaan halen, ff bellen of ze wel op voorraad zijn
Geen idee maar ik ga blind mee in de opmerking van die monteur. Is albert die nu bij andre motors werkt en daarvoor jaren bij brouwer gewerkt heeft. Die heeft echt wel kennis van zakenLeg me eens uit hoe de koelvloeistof van die kering naar je uitlaatdemper komt?!
@ raptor88
Nee olie zit nog in het blok.. Maar stel dat er KVS in de olie zit, dan nog weet ik nog niet wat er kapot is toch?