KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

Na 1,5 jaar en met maar 3200 km op de teller is mijn 690 2017 al weer de deur uit. Aangezien deze origineel ingeruild is heb ik wat onderdelen over die de verkoop in gaan. Mocht iemand interesse hebben in het volgende dan stuur even een pb. Foto's maak ik dit weekend.

- Akrapovic demper compleet incl. db killer en montage materiaal (3200 km oud mee gereden). Ook de ktm montage beugel zit erbij die er normaal standaard niet bij zit. De demper word verkocht met K&N luchtfilter en evo deksel. Nieuw kosten het €850 bij elkaar en de set mag weg voor €600.

- Carbon handkappen (is geen 2e set van op de wereld), carbon voorvork bescherming, carbon skidplate en carbon uitlaat kappen. Heeft +/- 100 km op de motor gezeten en verkeerd dus allemaal in nieuw staat. Gaat enkel samen weg voor €450 nieuwwaarde meer dan €700.

- Setje oem ktm val blokken voor en achter met montage materiaal. Doe een bod.
 
Laatst bewerkt:
Iemand hier ervaring met mvs engineering toevallig? Blijken veel 690s te doen. Zit te twijfelen om eerst een titanium voorpijp erop te zetten voor het afstellen.

Yes, aantal keer daar geweest. Ooit een revisie voor me gedaan en een tijdje geleden heeft ie m'n cilinderkop nog even bijgewerkt.

Wel een man met verstand van zaken. Bedrijf waar ik heb gewerkt sponsort hem voor Moto2 WSBK.
 
Gisteren de tuimelaars vervangen en de kleppen gesteld, eigelijk viel het alles mee kwa werk.
Ook meteen nieuwe banden en alle vloeistoffen vervangen hij rijd weer top!
 
De Conti SM banden vervangen voor Avon Trailrider. Van Avond bevielen me de Distanzia's eerder heel goed. Bestaan niet meer als model, maar Trailrider is de opvolger. Ben heel erg benieuwd.
 
Heeft iemand hier de rubber liggen die onder het blok in die rondingen zitten? Waar de skidplate in schuift. Zover ik kan vinden niet los, Nieuw te bestellen.
 
De Conti SM banden vervangen voor Avon Trailrider. Van Avond bevielen me de Distanzia's eerder heel goed. Bestaan niet meer als model, maar Trailrider is de opvolger. Ben heel erg benieuwd.

Ben benieuwd naar dit bandje of het lekker rijd onder de smc.
Stuur even een foto als je wil als hij er onder zit.
Orginele bandenmaat genomen ? :P
De mijne is er ook bijna aan toe .
Ben nog aan het zoeken naar een fijn achterbandje die ook goed tegen onverwachte regen kan
 
Ben benieuwd naar dit bandje of het lekker rijd onder de smc.
Stuur even een foto als je wil als hij er onder zit.
Orginele bandenmaat genomen ? :P
De mijne is er ook bijna aan toe .
Ben nog aan het zoeken naar een fijn achterbandje die ook goed tegen onverwachte regen kan

Dit was toen ze er net onder zijn gezet. Originele maat genomen ja. De vorige versie, de distanzia, kwam heel iets breder uit en deze lijken net zo, als de conti sm. Past allemaal prima hoor. Ergens deze week ga ik avonds een rondje rijden en over 2 weekjes naar de harz.
Distanzia's waen me heel goed bevallen: bij een koude start direct veel grip. Op de nordschleife heel veel fun gehad, maar ook in de regen veel grip.

DSC_1103.JPG
 
Laatst bewerkt:
Dit was toen ze er net onder zijn gezet. Originele maat genomen ja. De vorige versie, de distanzia, kwam heel iets breder uit en deze lijken net zo, als de conti sm. Past allemaal prima hoor. Ergens deze week ga ik avonds een rondje rijden en over 2 weekjes naar de harz.
Distanzia's waen me heel goed bevallen: bij een koude start direct veel grip. Op de nordschleife heel veel fun gehad, maar ook in de regen veel grip.

[afbeelding]

Welke spiegels gebruik jij? Zoiets lijkt me ook wel wat, ik vind de zefal spy net te klein.
 
Mijn voorrem wordt steeds sponzig. Ontluchten helpt niet, zit geen lucht in.
Remmen tot ABS inschakelt en daarna weer onluchten/verversen geeft ook geen resultaat. Soms wordt hendel ineens heel zacht. Vind hem sowieso erg sponzig in de hendel.

Nu vermoed ik de hoofdremcilinder vloeistof doorlaat en niet goed meer intern aansluit.
Ik kan echter nergens een revisie set vinden voor de hoofdremclinder van een 2015 SMC-r ABS.

Heeft iemand deze al eens gevonden? Vind ze wel van voor 2010, maar op de SMC-r zit volgens mij andere hoofdremcilinder of is deze altijd hetzelfde gebleven? Krijg het nergens bevestigd.
 
Laatst bewerkt:
Kun je de losse delen niet gewoon selecteren met de original parts finder op bijvoorbeeld de site van mulders motoren?
 
Laatst bewerkt:
Welke spiegels gebruik jij? Zoiets lijkt me ook wel wat, ik vind de zefal spy net te klein.

Ja goede vraag...heb ze er al een aantal jaar op zitten. Weet nog wel dat ik ze via Ebay heb gekocht, alleen in MijnEbay kan ik de bestelling niet meer zien. Ik weet dus niet waar ik ze precies heb besteld. Het zijn in ieder geval origineel bar-end fietsspiegeltjes, die met enige bewerking op de motor zijn gezet. Werken redelijk prettig. Je ziet 'iets'
 
Mijn voorrem wordt steeds sponzig. Ontluchten helpt niet, zit geen lucht in.
Remmen tot ABS inschakelt en daarna weer onluchten/verversen geeft ook geen resultaat. Soms wordt hendel ineens heel zacht. Vind hem sowieso erg sponzig in de hendel.

Nu vermoed ik de hoofdremcilinder vloeistof doorlaat en niet goed meer intern aansluit.
Ik kan echter nergens een revisie set vinden voor de hoofdremclinder van een 2015 SMC-r ABS.

Heeft iemand deze al eens gevonden? Vind ze wel van voor 2010, maar op de SMC-r zit volgens mij andere hoofdremcilinder of is deze altijd hetzelfde gebleven? Krijg het nergens bevestigd.

na een laatste ontluchtingspoging de hendel met een tie-wrap ruim een dag goed op druk gezet.
Hendel is nu echt hard na een kleine vrije slag. Heeft nog nooit zo goed aangevoeld. Geen idee wat er aan scheelde.
Lijkt nu goed te zijn. Hou het wel in de gaten en wordt ie weer sponzig dan maar revisie setje er in.
 
Mannen,
Ik bezit momenteel een 2009 smc met 15000km op de teller. Akra demper alleen.

Nu kan ik deze inruilen voor een 2012 smc 690 met volle akra. met 17000 gelopen. Ik zou 1500 bij moeten betalen. Ik kan het geld opzich missen, maar is de upgrade van 2 jaar, maar meer km's de 1500 euro extra waard?

Edit: Daarnaast zoek ik hoe dan ook voor mijn eigen motor de rubbers die onder in het frame gaan. Om de skidplate in op de hangen. De rubbers op de foto hier. Ze zijn niet los te krijgen, iemand die me kan helpen?

SKID PLATE ALUMINIUM 690 ENDURO/ENDURO R/ SMC/SMC R 08-17 - 690 LC4 Enduro/Duke/SMC/SM - Engine Protection - Parts Street 2018 | KTM shop.nl, de meest uitgebreide online shop voor KTM onderdelen
 
Laatst bewerkt:
Mannen,
Ik bezit momenteel een 2009 smc met 15000km op de teller. Akra demper alleen.

Nu kan ik deze inruilen voor een 2012 smc 690 met volle akra. met 17000 gelopen. Ik zou 1500 bij moeten betalen. Ik kan het geld opzich missen, maar is de upgrade van 2 jaar, maar meer km's de 1500 euro extra waard?

Edit: Daarnaast zoek ik hoe dan ook voor mijn eigen motor de rubbers die onder in het frame gaan. Om de skidplate in op de hangen. De rubbers op de foto hier. Ze zijn niet los te krijgen, iemand die me kan helpen?

SKID PLATE ALUMINIUM 690 ENDURO/ENDURO R/ SMC/SMC R 08-17 - 690 LC4 Enduro/Duke/SMC/SM - Engine Protection - Parts Street 2018 | KTM shop.nl, de meest uitgebreide online shop voor KTM onderdelen


HAHAHAHAH BLONDT?

ik citeer van de site waarna je verwijst.
Reserveonderdelen:

Skid plate bracket [76503091000]
Rubber bushing [56401040000]
 
Terug
Bovenaan Onderaan