LockOn
MF veteraan
- 7 jun 2010
- 1.071
- 546
Alleen dan kun je niet de kettingspanning checkenKopdeksel eraf trekken en kijken of alles er nog beetje fatsoenlijk uitzit.
En klepspeling ff checken.
Kleine moeite.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Alleen dan kun je niet de kettingspanning checkenKopdeksel eraf trekken en kijken of alles er nog beetje fatsoenlijk uitzit.
En klepspeling ff checken.
Kleine moeite.
Misschien denk ik onnozel, maar als het blok niet loopt staat er ook geen spanning op toch (geen hydraulische druk)? Dan is de spanning op de ketting niet representatief dacht ik.Je ziet de ketting toch zitten?
Check ff of er spanning op staat?
Of de hydraulische spanner ff goed leegdrukken kan ook versmeerd zijn.
Tsja, zo zie ik het inderdaad voor me.Maar er is dus altijd al een basis voorspanning? Ben zelf niet bekend met de hydraulische spanners, alleen met de mechanische.Dus eerst rammelt je ketting los in de rondte.
Dan maar hopen dat hij niet verschiet.
En oef gelukkig er is oliedruk.
De ketting wordt gespannen.
Dat ging maar net goed.
Dus eerst rammelt je ketting los in de rondte.
Dan maar hopen dat hij niet verschiet.
En oef gelukkig er is oliedruk.
De ketting wordt gespannen.
Dat ging maar net goed.
Ah zo, eigenlijk hetzelfde als de mechanische alleen is hij op oliedruk ipv veerdruk.De spanner zit met ratel getand dinges hoe moet ik het uitleggen hij kan wel spannen maar niet terug.
Is dit het verhaal van de mechanische vs hydraulische.
erg interessant, met betrekking tot de hydraulische ketting spanner.
Haha een half uur is ook best lang om te kijken. Je kan het als vs zien inderdaad, maar hij schiet eigenlijk de handmatige / mechanische spanner compleet af. Voor deze motorfiets, met een onderbouwing waar ik opzich wel wel in kan verplaatsen. Daarnaast legt hij de werking uit van de spanner, en geeft hij verschillende mogelijkheden om eventuele slappe ketting op te lossen.Is dit het verhaal van de mechanische vs hydraulische.
Waar hij aangeeft dat een hydraulische meer lawaai maakt met stationair, maar ruimte heeft om klappen op te vangen; en dus ook kan aanpassen met warme motor en koude.
En je een mechanische eigenlijk zou moeten aanpassen op dat hij koud is, en wanneer hij warm is?
Bedankt LockOn...Persoonlijk zou ik voor een wat lagere km stand gaan, maar een goed onderhouden model met ''meer'' kilometers ervaring kan ook prima zijn.
Zou een potje achter de hand houden voor eventueel wat extra onderhoudskosten wat er bij komt kijken.
50.000 km Test KTM 690SM - MotoPlus
Artikel - Na 50.000 kilometer weten we maar al te goed dat de vreemde snavel van de KTM 690SM niets te maken heeft met downforce of rijstabiliteit. Die snavelwww.motoplus.nl