ktm 790 duke

Ha mensen, ik sta op het punt een nieuwe 790 duke te kopen maar ik heb een vraagje. Ik zag dat er geen ruimte is voor een schijfremslot, altijd een tas mee is niet ideaal maar ik zou de motor toch graag wel op slot zetten. Hoe hebben jullie dit opgelost?
 
In het kontje is allicht wel wat plek toch? Zelf in een 390 past nog iets aan meest essentieel spul voor onderweg. Anders een slot dag je met een beugeltje aan hef frame kunt bevestigen tijdens het rijden. Voof vakantiedoeleinden neem ik een extra slotje mee in de vorm van een minimax+

Deze Vector MiniMax ART 4 gekeurd schijfremslot
Met tasje, beugel en herinneringskabeltje.
 
@roger_SV In het kontje was niet heel veel ruimte zag ik, daar ga ik ook nog de adapter voor mijn Garmin wegwerken dus dan is het hopen dat er iets van plek overblijft. Slot met een beugeltje aan het frame is dan wellicht een optie, bedankt!
 
Gaat zeker lukken. Veel succes en plezier met de 790. :t
 
Met mijn 1.77 zit hij overigens prima, alleen kunnen mijn voeten net niet plat bij de grond, ik heb net een paar millimeter speling. Dus het 2cm verlaagde zadel is dan ook geen overbodige luxe.
Ik ben 1,67 en ik kan met beide voeten tegelijk tippy toe op een standaard zadel, verlaagd zadel is echt niet nodig met jouw lengte.
 
Tja, het is wat je ervan verwacht. Je kan met de knoppen op het stuur via het TFT van de motor niet meer dan / track vooruit of terug / volume / start-stop en je kan zien wat er gespeeld wordt. Maar met een leuke playlist die ik van tevoren klaar zet in mijn telefoon werkt dat prima voor mij. Tevens kan ik als ik gebeld wordt zien wie het is en dan kan je negeren of beantwoorden.
 
Ha mensen, ik sta op het punt een nieuwe 790 duke te kopen maar ik heb een vraagje. Ik zag dat er geen ruimte is voor een schijfremslot, altijd een tas mee is niet ideaal maar ik zou de motor toch graag wel op slot zetten. Hoe hebben jullie dit opgelost?
Ik heb een schijfremslot (deze om precies te zijn) tussen het zadel en de accu zitten, waar orineel het gereedschap geplaatst is. Heb van schuimrubber een soort van bodem en 'opvulling' gemaakt waar precies het slot in past dus dan zit iet daar redelijk stevig tijdens het rijden (kan niet klapperen, op bv de bodem, is nog best aan aardig gewicht). De rest van de ruimte in het kontje is net genoeg om een klein flesje vizierspray met wat zakdoekjes kwijt te kunnen :+

Voor overige zaken (portemonnee, mobiel, sleutels etc) gebruik ik zo'n GIVI tanklock mini tasje en/of rugtas.
 
Ik heb een schijfremslot (deze om precies te zijn) tussen het zadel en de accu zitten, waar orineel het gereedschap geplaatst is. Heb van schuimrubber een soort van bodem en 'opvulling' gemaakt waar precies het slot in past dus dan zit iet daar redelijk stevig tijdens het rijden (kan niet klapperen, op bv de bodem, is nog best aan aardig gewicht). De rest van de ruimte in het kontje is net genoeg om een klein flesje vizierspray met wat zakdoekjes kwijt te kunnen :+

Voor overige zaken (portemonnee, mobiel, sleutels etc) gebruik ik zo'n GIVI tanklock mini tasje en/of rugtas.
Ja, da's ook een optie. Elk hoekje en gaatje maar proberen te benutten bij onze GT machines ;)
Denk er wel aan dat een schijfremslot voor diefstal helemaal NIETS voorstelt he. Leuk voor erbij of als je kort op een relatief veilige plek staat. Voor wat het schijfremslot betreft ben je in 5 minuten zonder geluid te hebben hoeven maken aan de wandel met de motor. Ik begrijp eigenlijk niet dat verzekeraars dit accepteren voor een diefstaldekking.
 
@Rappie bedankt voor de tip!

Vandaag een aanbetaling gedaan voor de Duke, volgende week zal hij waarschijnlijk klaar zijn.

Extra's:
  • Crash pads
  • Bandenspanning controle systeem
  • Pillion seat cover
  • Hogere zadel (ben 1,87)
  • GPS Bracket voor de Garmin
  • R&G tail tidy
  • Tank pads
Daarnaast was ik erg geïnspireerd door @Jirky zijn oranje met zwarte KTM dus hij zal door de dealer deels zwart gewrapped worden.
Ik twijfel nog of ik de SC-Project S1 ga aanschaffen, ben bang dat het iets te luid is.

Volgende week zal ik wat foto's plaatsen!
 
@Rappie bedankt voor de tip!

Vandaag een aanbetaling gedaan voor de Duke, volgende week zal hij waarschijnlijk klaar zijn.

Extra's:
  • Crash pads
  • Bandenspanning controle systeem
  • Pillion seat cover
  • Hogere zadel (ben 1,87)
  • GPS Bracket voor de Garmin
  • R&G tail tidy
  • Tank pads
Daarnaast was ik erg geïnspireerd door @Jirky zijn oranje met zwarte KTM dus hij zal door de dealer deels zwart gewrapped worden.
Ik twijfel nog of ik de SC-Project S1 ga aanschaffen, ben bang dat het iets te luid is.

Volgende week zal ik wat foto's plaatsen!
Lijkt je een scorpion niks.
Zag een foto bij goedhart staan stond hem wel goed
 
@Gassie Ja deze zag ik bij de dealer ook maar als ik het geluid van video's luister (niet de realiteit natuurlijk) klinkt de sc toch een stuk dieper dan de scorpion. Het is zeker wel een mooie!
 
Ik rij momenteel zelfs zonder DB-killer in de S1 demper en dat is waarschijnlijk net iets te luid voor dagelijks gebruik ivm politie e.d.
Met de DB-killer gemonteerd voorzie ik geen problemen.

En uiteraard proficiat met de aankoop!
 
Ik rij momenteel zelfs zonder DB-killer in de S1 demper en dat is waarschijnlijk net iets te luid voor dagelijks gebruik ivm politie e.d.
Met de DB-killer gemonteerd voorzie ik geen problemen.

En uiteraard proficiat met de aankoop!

Fijn om te horen dat het wel kan qua geluid, bedankt! Dan zal ik binnenkort de S1 gaan bestellen, eerst even met de standaard uitlaat rijden zodat ik straks extra kan genieten van de verandering *D.
 
Eindelijk de motor in ontvangst genomen!

Plaatjes:
1389183


1389184
 
@roger_SV Dankje! Die reflectoren vielen mij inderdaad ook al op, zien er niet heel fraai uit. Morgen er even af halen en meteen andere spiegeltjes erop, had ik nog liggen van mijn vorige motor.

@Clover Dankje, nee is gewrapped bij de dealer! Plastidip schijnt eerder los te laten en werd mij niet geadviseerd.
 
Gefeliciteerd :t

Ik heb volgende week een proefrit en als hij bevalt dan wil ik hem kopen.

Ik zat te denken aan deze opties:

Voor spatbord van carbon
Verwarmde handvatten
USB aansluiting
Verhoogd zadel
Kapje in plaats van het achter zitje.
Tanksticker
Silencer bracket

Hebben jullie nog tips of iets dat ik moet weten voor het kopen?
 
Gefeliciteerd :t

Ik heb volgende week een proefrit en als hij bevalt dan wil ik hem kopen.

Ik zat te denken aan deze opties:

Voor spatbord van carbon
Verwarmde handvatten
USB aansluiting
Verhoogd zadel
Kapje in plaats van het achter zitje.
Tanksticker
Silencer bracket

Hebben jullie nog tips of iets dat ik moet weten voor het kopen?

De verwarmde handvatten heb ik ook over nagedacht maar toch niet gedaan. Het is niet mooi in het systeem verwerkt maar je krijgt echt een extra bedieningskastje. Dat kan je dus net zo goed ergens anders voor minder geld halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan