ktm 790 duke

Hoi Jimmeh,
Had een Kawasaki Z900 Performance 2019, nu paar PK minder maar meer plezier.
Binnenkort nog even naar motorbeurs en kijken naar ander dempertje.

Ik vind de dubbele dempers van Spark wel erg sexy. :)
Ben zelf voor Leo Vince gegaan omdat de portemonnee dat een beter plan vond. :)
 

Bijlagen

  • ktm sml.png
    ktm sml.png
    242,3 KB · Weergaven: 45
Er staat ergens een test van een Duits motorblad wat diverse dempers heeft getest voor de 790 Duke. Het overgrote deel verloor een hoop pk's. Zijn maar weinig die het beter doen dan standaard, maar het was voor de 790 wel echt triest hoe slecht sommige dempers zijn.
 
Er staat ergens een test van een Duits motorblad wat diverse dempers heeft getest voor de 790 Duke. Het overgrote deel verloor een hoop pk's. Zijn maar weinig die het beter doen dan standaard, maar het was voor de 790 wel echt triest hoe slecht sommige dempers zijn.
Da's zeker triest want de demper van de 790/890 is een relatief simpele absorptie type demper, als je dat al niet kunt evenaren als uitlaat fabrikant.:N
 
Er staat ergens een test van een Duits motorblad wat diverse dempers heeft getest voor de 790 Duke. Het overgrote deel verloor een hoop pk's. Zijn maar weinig die het beter doen dan standaard, maar het was voor de 790 wel echt triest hoe slecht sommige dempers zijn.
Is voor de meeste moto's zo eigenlijk, maar niemand koopt een andere uitlaat voor pk winst (al word die vaak wel beloofd).
Misschien dat je met een remap wel die gains krijgt, maar dat kost ook weer een hoop geld..
Ben eigenlijk super blij qua tuning en gasrespons op de 890R. Kom dan ook van first gen MT09 die bekend stonden voor hun vreselijke on/off.

Kheb zelf een MIVV demper en qua looks, sound en kost vind ik dat zeker een topper :)
 
Hoi Jimmeh,
Had een Kawasaki Z900 Performance 2019, nu paar PK minder maar meer plezier.
Binnenkort nog even naar motorbeurs en kijken naar ander dempertje.
Ik had er 115 op mn MT, maar merk dat kleine verschil qua vermogen totaal niet.
Wil hem wel terug standaard zetten om te zien hoe dat rijd, momenteel staat er vooraan nog 1 tand minder op't tandwiel.
 
Hoi Jimmeh,
Had een Kawasaki Z900 Performance 2019, nu paar PK minder maar meer plezier.
Binnenkort nog even naar motorbeurs en kijken naar ander dempertje.

Als we toch bezig zijn, ik ben zeer content met de Arrow. Die heb ik voor minder dan de helft van de Akra aangeschaft, heeft een uitneembare db killer en ziet er echt gelikt uit als je het mij vraagt. Van te voren had ik allemaal ideeën met het merkplaatje maar de gele kleur past goed bij de kentekenplaat waardoor het weer prima past (vind ik zelf). Ik heb 469 euro betaald bij Femon parts.

20211020_153456.jpg
20211020_154822.jpg
 
Da's zeker triest want de demper van de 790/890 is een relatief simpele absorptie type demper, als je dat al niet kunt evenaren als uitlaat fabrikant.:N

Uit mn hoofd: ik geloof dat de meeste dempers te 'open' zijn en daardoor geen tegendruk geven. Oftewel een leuk bak herrie, maar ten koste van de pk's. Sommige verloren wel 10pk. Echt dramatisch. Vooral de kleine potjes en de underbelly dempers deden het heel slecht.
 
Ik heb bij de Akra bewust de dB killer erin gelaten, hij klinkt wat beter dan standaard, maar ging mij vooral om de looks, daarom wilde ik ook een zwarte.
Maar naar Oostenrijk met de 890R wordt lastig omdat het ding volgens gegevens stilstaand 96dB produceert, waar voor sommige wegen in Oostenrijk 95 dB de limiet is. Maar lang weekendje Eifel met de Duke gaat dit jaar zeker gebeuren.:]
 
Ik heb bij de Akra bewust de dB killer erin gelaten, hij klinkt wat beter dan standaard

Ik rij ook bijna altijd met de dB killer, mede ook omdat ik met 15 min in Duitsland ben vanaf mijn woonplaats. Dat rijd toch wat fijner dan in NL.

Maar lang weekendje Eifel met de Duke gaat dit jaar zeker gebeuren.:]
Zeker doen! Afgelopen jaar twee keer geweest en het blijft fantastisch rijden daar!
 
IMG20220714183833.jpg



Goedemiddag, ik ben voor de Remus gegaan. De donkere kleur en het rooster aan de uitlaatzijde spraken mij aan. Qua vermogen doet 't (gevoelsmatig) niets. Het geluid is wel verbeterd. Vond m origineel toch klinken als een koffiemolen.
 
Voor de geïnteresseerden, na verkoop van mijn 890 blijft er over.

Ik heb een SC1R demper te koop, titanium + carbon eindkap, € 450
Arrow voorbochten, nieuw 790/890/890R, € 250
Volledige akra lijn, zeer mooie staat. € 1500
Materya dashboard cover: € 60
Trackdaysplate powerpart: € 200

Foto’s volgen nog.
 
Voor de geïnteresseerden, na verkoop van mijn 890 blijft er over.

Ik heb een SC1R demper te koop, titanium + carbon eindkap, € 450
Arrow voorbochten, nieuw 790/890/890R, € 250
Volledige akra lijn, zeer mooie staat. € 1500
Materya dashboard cover: € 60
Trackdaysplate powerpart: € 200

Foto’s volgen nog.
Kan je mij foto's sturen van de trackdaysplate?
 
Voor de geïnteresseerden, na verkoop van mijn 890 blijft er over.

Ik heb een SC1R demper te koop, titanium + carbon eindkap, € 450
Arrow voorbochten, nieuw 790/890/890R, € 250
Volledige akra lijn, zeer mooie staat. € 1500
Materya dashboard cover: € 60
Trackdaysplate powerpart: € 200

Foto’s volgen nog.

Foto van het systeempje.
Ik geef er nog een K&N filter bij ook. 👌
 

Bijlagen

  • 0C22A9C4-9955-4AA5-A30C-F6B4B0287D9D.jpeg
    0C22A9C4-9955-4AA5-A30C-F6B4B0287D9D.jpeg
    163 KB · Weergaven: 36
  • 492194F4-1228-4AB6-AEA9-7D1EEBADFB4C.jpeg
    492194F4-1228-4AB6-AEA9-7D1EEBADFB4C.jpeg
    414,7 KB · Weergaven: 35
  • FE07384E-6E9F-489C-AF31-A70264958049.jpeg
    FE07384E-6E9F-489C-AF31-A70264958049.jpeg
    478 KB · Weergaven: 39
  • 16169DB7-63FF-4231-8461-4E5FED66160E.jpeg
    16169DB7-63FF-4231-8461-4E5FED66160E.jpeg
    423,9 KB · Weergaven: 39
Ik ben benieuwd, met de nieuwe Honda Hornet en de Suzuki GSX8S zijn er een paar geduchte concurrenten. Voorlopig is het toch 'een Chinees', ook al is het technisch een KTM 790Duke in een andere jas (met op papier beter prestaties dan die 2 jappen), dus zal veel afhangen van de prijs.
 
Ik ben benieuwd, met de nieuwe Honda Hornet en de Suzuki GSX8S zijn er een paar geduchte concurrenten. Voorlopig is het toch 'een Chinees', ook al is het technisch een KTM 790Duke in een andere jas (met op papier beter prestaties dan die 2 jappen), dus zal veel afhangen van de prijs.
Prijs is €8999 staat hier op de motorbeurs:t
 
Terug
Bovenaan Onderaan