KTM 990 SM-R, SM-T, 990/1190 ADV en meer LC8 topic deel VII

Wat is de mooiste LC8 tot nu toe ?

  • 950 Supermoto

    Stemmen: 3 3,1%
  • 950 Supermoto R

    Stemmen: 5 5,1%
  • 950 Superenduro

    Stemmen: 8 8,2%
  • 950 Adventure

    Stemmen: 5 5,1%
  • 990 Supermoto

    Stemmen: 3 3,1%
  • 990 Supermoto T

    Stemmen: 12 12,2%
  • 990 Supermoto R

    Stemmen: 32 32,7%
  • 990 Adventure

    Stemmen: 14 14,3%
  • 1190 Adventure (R)

    Stemmen: 16 16,3%

  • Totaal aantal stemmers
    98
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb geen contact gebruikt. De massa heb ik in de schakelaar aan de massa van de claxon gesoldeerd. Aan de km teller kant heb ik de draad gewoon los in de connector gestoken. Ik had een soort van passend contact liggen van een PC kabel, maar dat was me teveel gepriel. Ik denk dat het zo ook wel goed blijft zitten. Die draad kan er niet vanzelf uit, die zit goed vast.
 
Laatst bewerkt:
Nog kleine 1000km en dan is de 990 SMR toe aan z'n grote onderhoud 30.000km beurt.
Meteen maar alles aanpakken.
Dus ook het kleppen stellen,ik bestel sowieso de pakkingen van de kleppendeksels mee.
Plaatjes kan ik bij de dealer halen,mochten de kleppen niet binnen de tolleranties vallen ..
Iemand nog advies,tips of onderdelen die ik mee moet bestellen ?
 
Als je nog de originele uitlaatbochten hebt moet die grafietring ook vervangen worden dacht ik!

Het koste mij bloed zweet en tranen om om dat te vervangen. Ik had ook meteen een nieuwe klem gekocht omdat deze toen bij was verroest!
 
Maar ik haal de uitlaatbochten er toch niet af,voor t kleppen stellen Hanu ? :N

Weet iemand de klepspeling tolleranties ? Heb namelijk een 950 lc8 repairmanual,maar ben niet zeker dat die waardes gelijk aan de 990 lc8 zijn ?
 
Laatst bewerkt:
full


Mijn Wings Shorty zit der op.
Een kleiner formaatje t.o.v. de originele (ook in vergelijk met de Akra kachelpijp)
 
[afbeelding]

Mijn Wings Shorty zit der op.
Een kleiner formaatje t.o.v. de originele (ook in vergelijk met de Akra kachelpijp)

Kijk...haha, wederom een über-Akra. Korte versie speciaalvoor jou gemaakt of zo standaard geleverd af fabriek? Of zelf in de weer geweest? Ziet er een heel stuk beter uit dan de originele kachelpijp!
 
Nope gewoon zo te koop in Normale en Shorty uitvoering.
4kg lichter en een stuk netter zo.

En uitneembare DB-Killer (2 versies) wat niet eens gaat met de Akra!
 
Als je nog de originele uitlaatbochten hebt moet die grafietring ook vervangen worden dacht ik!

Het koste mij bloed zweet en tranen om om dat te vervangen. Ik had ook meteen een nieuwe klem gekocht omdat deze toen bij was verroest!

Wordt inderdaad geadviseerd om deze preventief te vervangen maar ik persoonlijk doe het niet.
Het is best wel een werkje om die te vervangen en Je merkt toch gauw genoeg of deze kapot is.
Als je bij elke keer gas los de motor hoort na pruttelen en ploffen en dat deed ie voorheen niet dan is ie aan vervanging toe. Maar bij gene die de SAS klep er nog op zit dan ploft de motor zo wie zo vaker en dan wordt het lastiger om te bepalen of ie wel of niet kapot is ;)
 
Nope gewoon zo te koop in Normale en Shorty uitvoering.
4kg lichter en een stuk netter zo.

En uitneembare DB-Killer (2 versies) wat niet eens gaat met de Akra!

Kijk, zo hoort dat. Vind hem wel erg blinken, is toch titanium? Of komt dit door de foto?
 
Wordt inderdaad geadviseerd om deze preventief te vervangen maar ik persoonlijk doe het niet.
Het is best wel een werkje om die te vervangen en Je merkt toch gauw genoeg of deze kapot is.
Als je bij elke keer gas los de motor hoort na pruttelen en ploffen en dat deed ie voorheen niet dan is ie aan vervanging toe. Maar bij gene die de SAS klep er nog op zit dan ploft de motor zo wie zo vaker en dan wordt het lastiger om te bepalen of ie wel of niet kapot is ;)

Ja ik heb ook zoiets van, If it aint broken,don't fix it :Y
Merk 't gauw genoeg dan tegen die tijd ...
 
Iemand heb me achterlamp kapot gemaakt.
Genieten, parkeren in de stad.
Gaat alleen om de plastic afdekkap van mijn remlichten.
Volgens mij dit artikelnummer : 58614140044
Nou geloof ik dat dat zomaar eens 55-60 euro kan kosten.
Is er niet een leuke oplossing als ik toch geld uitgeef ?
Waren er hier niet forumleden die aparte remlichten hadden gemonteerd met helder licht oder so etwas ?
Ik gok erik :)
 
Iemand heb me achterlamp kapot gemaakt.
Genieten, parkeren in de stad.
Gaat alleen om de plastic afdekkap van mijn remlichten.
Volgens mij dit artikelnummer : 58614140044
Nou geloof ik dat dat zomaar eens 55-60 euro kan kosten.
Is er niet een leuke oplossing als ik toch geld uitgeef ?
Waren er hier niet forumleden die aparte remlichten hadden gemonteerd met helder licht oder so etwas ?
Ik gok erik :)

60 euro voor een achterlichtje, het moet niet gekker worden. -O-
 
Iemand heb me achterlamp kapot gemaakt.
Genieten, parkeren in de stad.
Gaat alleen om de plastic afdekkap van mijn remlichten.
Volgens mij dit artikelnummer : 58614140044
Nou geloof ik dat dat zomaar eens 55-60 euro kan kosten.
Is er niet een leuke oplossing als ik toch geld uitgeef ?
Waren er hier niet forumleden die aparte remlichten hadden gemonteerd met helder licht oder so etwas ?
Ik gok erik :)

;)

LED...echt heel erg helder, ook goed zichtbaar overdag zelfs met de zon vanachter.

http://www.ktmschnellversand.de/LED-RUECKLICHT-950-990-LC4-960.html

http://www.lights4all.com/RUeCKLICH...D-RUeCKLICHT-KTM-990-R-SUPERMOTO--09-10-.html
 
Laatst bewerkt:
Mjah volgens mij zelfs 60 euro voor een plastic kappie of ik ben abuis.
Morgen ff brouwer bellen..


Ik heb de mijne vervangen voor een Led model.
Heb de oude evt liggen voor weinig.
Ligt nu voor oud vuil in de schuur.
 
Ik kom van een sd 2e model af maar hoeveel verschil en waar zit er tussen de sd en de sm? Want ik ben me weer wat aan het orienteren... Mn sd was ong 130pk en 199kg vol.
 
Ik heb niet zo heel veel superduke kms gemaakt maar mij persoonlijk viel op :

De sd is iets sneller.
De sd is minder wendbaar.
De naked zithouding is ruk, belast de polsen. Sm is rechte rug zonder polsen gezeik
 

Ha! Goed onthouden. Ik ben de lc8 encyclopedie!
Thanks voor de tip!

Ik heb de mijne vervangen voor een Led model.
Heb de oude evt liggen voor weinig.
Ligt nu voor oud vuil in de schuur.

You've got mail :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb niet zo heel veel superduke kms gemaakt maar mij persoonlijk viel op :

De sd is iets sneller.
De sd is minder wendbaar.
De naked zithouding is ruk, belast de polsen. Sm is rechte rug zonder polsen gezeik

Sm nog wendbaarder, dat beloofd wat. Zijn de blokken wel gelijk aan elkaar, gaskleppen, nokkenassen en mapping bv niet om op de scheppen maar de mijne was met de akra map(full systeem) best fel tot aan het rode zeg maar.
Weegt de sm vol op kenteken veel meer dan de sd?
 
Laatst bewerkt:
SDR, 950 sm en nu een 990SMR.

Een SD, is redelijk qua opbouw hetzelfde als een SM.
Toch is de rijervaring, gasrespons, vering compleet anders.
De een zweert bij een SD en de ander bij een SM.
Op youtube staan ook een aantal vergelijkingen.
Er zit kwa jaartal soms wel verschillende zaken op beide motoren gemonteerd.
De oudere Sd hadden al injectie terwijl de oudere 950 sm carbs hadden.

Ga zelf op beide rijden en ervaar.
Ik vond zelf de 990SDR het mooiste, echter vond ik die niet lekker rijden. (Veels te stug)
Ik ben meer het SM type. Lekker recht op. Grotere veerweg etc.
Graag zou ik eens op de nieuwe adventure rijden ;)

Suc 6 met je keuze
 
Ben er ook weer. Klein weekje passen gereden rond de plaats Landeck in Oostenrijk.
Eindelijk de Stelvio eens gereden.
Was niet eens zo bijzonder. Hadden mooiere passen gehad.
Maar staat nu wel op mijn CV. ;)

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan