KTM 990 SM-R, SM-T, 990/1190 ADV en meer LC8 topic deel VII

Wat is de mooiste LC8 tot nu toe ?

  • 950 Supermoto

    Stemmen: 3 3,1%
  • 950 Supermoto R

    Stemmen: 5 5,1%
  • 950 Superenduro

    Stemmen: 8 8,2%
  • 950 Adventure

    Stemmen: 5 5,1%
  • 990 Supermoto

    Stemmen: 3 3,1%
  • 990 Supermoto T

    Stemmen: 12 12,2%
  • 990 Supermoto R

    Stemmen: 32 32,7%
  • 990 Adventure

    Stemmen: 14 14,3%
  • 1190 Adventure (R)

    Stemmen: 16 16,3%

  • Totaal aantal stemmers
    98
Status
Niet open voor verdere reacties.
Achterkant SMT pimpen.

Ik wil de achterkant van de SMT model 2011 een beetje opleuken.
Op de site van HS zag ik de nummerplaat houder en slot verplaats kit.
Ook heb ik wel interesse in het led achterlicht.
Is er iemand die ervaring heeft met deze set?
Ik ben ook benieuwd of ik de bestaande knippers gewoon kan overzetten of dat hier ook nieuwe voor moeten komen?

Greetz, Richard
 
Heren KTM-mers ik ben aan het oriënteren naar een SMT, wat zijn de aandachtspunten waar ik op moet letten. Ben in bezit van een 2007 Tuono-R .Heb inmiddels een kort proef ritje gemaakt, daarbij nog niet echt het bochten werk kunnen testen. Eerste indruk: stuurde lekker licht en de zitpositie is prima .Ik vind de power te opzichte van de Tuono minder.

Groeten Greyled
 
Heren KTM-mers ik ben aan het oriënteren naar een SMT, wat zijn de aandachtspunten waar ik op moet letten. Ben in bezit van een 2007 Tuono-R .Heb inmiddels een kort proef ritje gemaakt, daarbij nog niet echt het bochten werk kunnen testen. Eerste indruk: stuurde lekker licht en de zitpositie is prima .Ik vind de power te opzichte van de Tuono minder.

Groeten Greyled

Van sommige modellen is de gasreactie blij lage toeren nogal bokkig.
Veel gekozen oplossingen :
- G2 ergonomics rustiger gashandel cammetje
- 16tands voortandwiel ipv standaard 17

Standaard uitlaten met cat worden zo heet, kun je een ei op bakken. Aftermarket Akra's, Wings, Leo Vince etc lossen dat op.

Pff...turbulentie wordt vaak genoemd bij de langere (boven 1.85) rijders.

Succes, is heerlijke gooi-en smijtfiets.
Remmerij is top, vering ook.
 
Heren KTM-mers ik ben aan het oriënteren naar een SMT, wat zijn de aandachtspunten waar ik op moet letten. Ben in bezit van een 2007 Tuono-R .Heb inmiddels een kort proef ritje gemaakt, daarbij nog niet echt het bochten werk kunnen testen. Eerste indruk: stuurde lekker licht en de zitpositie is prima .Ik vind de power te opzichte van de Tuono minder.

Groeten Greyled

Maatje van mij heeft een Tuono en wij wisselen weleens van fiets.
Snelle lange bochten Tuono met gemak beter.
Top Tuono beter.
Power van 100 naar 200 maakt een 990 sm het de Tuono goed lastig. Scheelt niet veel. Kan hem gewoon bijhouden.
0-100 KTM niet aan de grond te houden _O- wint de Tuono
Zit positie KTM veel beter.
Fun factor KTM 8-)
Alles wordt een speeltuin. Rotondes soms gewoon rechtdoor over het gras e.d. / vluchtheuvel is springen enz
Touno meer race / hoge snelheden
KTM meer raggen of ontspannen touren

Ik zou niet mijn KTM omruilen voor een Tuono. Hij ...
Tuono is een mooie fiets (had er bijna 1 gekocht), maar KTM haal ik veel meer fun uit.
Zou hem zo weer kopen.
 
Hebben jullie ook info over hoe het met de techniek/onderhoud van deze motor zit?

Grrrrrr Greyled
 
Laatst bewerkt:
Ik rij regelmatig met I-phone navigatie en dan is de batterij zo leeg.
Dus ik heb even lopen klussen afgelopen weekend om stroomvoorziening op mijn SE te regelen.

Offroaden gaat nog steeds aangezien ik de stroompuntjes waterdicht kan afsluiten
rwkl.jpg



Met waterdichte stekkers kan ik ze ook blijven gebruiken tijdens het offroaden.
Jaja, een SE met USB aansluitingen. :+
5wip.jpg



En nu ook met de beugels, handkappen en spiegeltjes gemonteerd:
h97h.jpg


De onderste 4 gaatjes kunnen gebruikt worden voor diverse knoppen/schakelaars.
Waarschijnlijk ga ik de startknop daar naar toe verhuizen voor een mooi leeg stuur.
De andere drie bewaar ik voor de turbo boost, radargeleide raketten en de vlammenwerper. :P
 
Ik rij regelmatig met I-phone navigatie en dan is de batterij zo leeg.
Dus ik heb even lopen klussen afgelopen weekend om stroomvoorziening op mijn SE te regelen.

Offroaden gaat nog steeds aangezien ik de stroompuntjes waterdicht kan afsluiten
[afbeelding]


Met waterdichte stekkers kan ik ze ook blijven gebruiken tijdens het offroaden.
Jaja, een SE met USB aansluitingen. :+
[afbeelding]


En nu ook met de beugels, handkappen en spiegeltjes gemonteerd:
[afbeelding]

De onderste 4 gaatjes kunnen gebruikt worden voor diverse knoppen/schakelaars.
Waarschijnlijk ga ik de startknop daar naar toe verhuizen voor een mooi leeg stuur.
De andere drie bewaar ik voor de turbo boost, radargeleide raketten en de vlammenwerper. :P
Die staan ook op mijn verlanglijstje :Y Ik word alleen niet veel wijzer van de site, zitten er nou knoppen bij? Kun je die handig bijbestellen of gewoon beetje prutsen met iets dat past? Welke USB dingen zijn dat? Vind ik een mooie invulling van die gaten aangezien een auto-12V een zinloze standaard is op een motor, trilt continu los :P
 
Mijn 950 lijkt wat te pingelen bij lage toeren/meer dan helft gas. Hebben meer mensen dit gehad? Wat zou het probleem kunnen zijn, TPS of klepspeling oid? Benzine is gewoon 95 en dat zou prima moeten werken... Al zit ik me nu te bedenken dat het volgens mij elke keer gebeurt bij die fuel-save crap van shell, en niet bij andere merken :P Dan nog, zou niet moeten.
 
Die staan ook op mijn verlanglijstje :Y Ik word alleen niet veel wijzer van de site, zitten er nou knoppen bij? Kun je die handig bijbestellen of gewoon beetje prutsen met iets dat past? Welke USB dingen zijn dat? Vind ik een mooie invulling van die gaten aangezien een auto-12V een zinloze standaard is op een motor, trilt continu los :P


De site van HDB vond ik zelf vrij overzichtelijk.
Maar als je een mailtje naar de eigenaar Paul verstuurd heb je vaak binnen 24 uur antwoord.

De knopjes moet je apart bijbestellen.
Mocht je een bestelling plaatsen dan heb ik nog wel interesse voor het momentary switch red knopje.

Ik heb alleen aan/uit knopjes besteld maar die kan ik niet gebruiken als startknop.

Die USB poorten heb ik bij PC Nautics gekocht. Die zijn wel 2mm breder dan het gaatje dus dat vereiste wel wat extra boorwerk.

Alles aansluiten op de motor was kinderlijk eenvoudig.
Ben vooral content met de spiegeltjes.
Ze zijn erg functioneel ik gebruik en ik kan ze makkelijk wegklappen wanneer ik de bosjes induik.
 
Laatst bewerkt:
Het kost wat maar deze zien er vrij onverwoestbaar uit.
Nu ik spiegeltjes in de kappen heb kan ik de originele spiegel schroefdraad gebruiken voor een rammount.

Nog een fotootje van de voorkant

o4zb.jpg
 
Het kost wat maar deze zien er vrij onverwoestbaar uit.
Nu ik spiegeltjes in de kappen heb kan ik de originele spiegel schroefdraad gebruiken voor een rammount.

Nog een fotootje van de voorkant

[afbeelding]
valt er aan die spiegeltjes nog wat te verstellen? of is het alleen uitklappen? Zoek voor WR nog een betere oplossing dan die standaard spiegeltjes.
 
valt er aan die spiegeltjes nog wat te verstellen? of is het alleen uitklappen? Zoek voor WR nog een betere oplossing dan die standaard spiegeltjes.

Uitklappen en dan heb je nog een extra scharnierpunt om hem te kantelen.

Ze zitten er niet voor de show op of vanwege een wettelijke verplichting.
Ik kan werkelijk zien wat achter me gebeurd. :Y


De enige gemiste kans met deze spiegels is het glas.
Het is gewoon standaard glas ipv veiligheidsglas.
Theoretisch kan ik een tak raken waardoor de spiegel terug klapt tegen mijn hand en snijwonden zou kunnen veroorzaken.

Maar dat ga ik straks nog verhelpen door een laagje folie erover heen te plakken.
 
Uitklappen en dan heb je nog een extra scharnierpunt om hem te kantelen.

Ze zitten er niet voor de show op of vanwege een wettelijke verplichting.
Ik kan werkelijk zien wat achter me gebeurd. :Y


De enige gemiste kans met deze spiegels is het glas.
Het is gewoon standaard glas ipv veiligheidsglas.
Theoretisch kan ik een tak raken waardoor de spiegel terug klapt tegen mijn hand en snijwonden zou kunnen veroorzaken.
thanks, ik zal eens gaan kijken voor deze setup.
Maar dat ga ik straks nog verhelpen door een laagje folie erover heen te plakken.
 
hallo :W

ben al paar jaar mf-lid, recent een smt aangeschaft, fijne motor, nu zoek ik aftermarket uitlaatjes, heeft iemand misschien iets liggen? :)
 
heeft iemand misschien nog een reserve achterlampieafdekplastickappie liggen ?
de mijne is door een vriendelijke voorbijganger gesloopt.
alle lampjes e.d. zijn nog aanwezig en werkend, ik heb alleen het plastic afdekkapje nodig.
b653f505.jpg
 
Ik zeg Wings kopen! zijn nieuw rond de +/_650 voor beide dempers
;)
wings...........moet je mij aub ff uitleggen wat dat voor type is :?

edit, zien er mooi uit idd, maar volgens mij geen ekeur :/ , en wil graag spelen in duitsland zonder problemen *D
 
Laatst bewerkt:
heeft iemand misschien nog een reserve achterlampieafdekplastickappie liggen ?
de mijne is door een vriendelijke voorbijganger gesloopt.
alle lampjes e.d. zijn nog aanwezig en werkend, ik heb alleen het plastic afdekkapje nodig.
[afbeelding]
lees ff terug, iemand heeft het in zijn schuur liggen, mag weg voor weinig ;)
 
Jep maar aussi reageert niet meer en ik moet nu woon werken met een boterhamzakje tegen de regen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan