KTM 990 SM-R, SM-T, 990/1190 ADV en meer LC8 topic deel VII

Wat is de mooiste LC8 tot nu toe ?

  • 950 Supermoto

    Stemmen: 3 3,1%
  • 950 Supermoto R

    Stemmen: 5 5,1%
  • 950 Superenduro

    Stemmen: 8 8,2%
  • 950 Adventure

    Stemmen: 5 5,1%
  • 990 Supermoto

    Stemmen: 3 3,1%
  • 990 Supermoto T

    Stemmen: 12 12,2%
  • 990 Supermoto R

    Stemmen: 32 32,7%
  • 990 Adventure

    Stemmen: 14 14,3%
  • 1190 Adventure (R)

    Stemmen: 16 16,3%

  • Totaal aantal stemmers
    98
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wave?

Euhhh wings.

Wings zijn een soort akrapovic replica.
Titanium einddempers met carbon einkap, speciaal gemaakt voor KTM motoren.
Ze kosten echter de helft van een akra.
Persoonlijk vind ik ze mooier als leo's of andere uitlaten rond deze prijsklasse.
Ze zijn netjes afgewerkt en ik merk geen enkel verschil met mijn akra's kwa qualiteit of geluid.
Ze hebben wel 1 nadeel geen ekeur.
In de wegen en verkeerswet staat dat een 1000 cc 2 cilinder niet meer als 98 db mag maken.
Er staat niets over een e keurmerk.
In nl doen ze geluidstesten bij een bepaald aantal toeren en dan meten ze die 98 db

Dus als je wings koopt en met je dbkllers rijdt, ben je niet in overtreding.
In duitsland kijken ze (van horen zeggen) wel een naar.
Ik rij echt al jaren rond in de Eifel, en ben met mijn wings wel eens gecontroleerd ( we waren betrokken bij een motorongeval en de politie controleerde ons allemaal)
De agent heeft mij uitgelegd dat zij enkel naar dempers kijken.
Tja . Ik durf dat niet als algmeen te verkondigen.

Mijn conclusie:wings goed alternatief voor akra voor veel minder geld.
;)
wings idd, zie door de bomen het bos niet meer :')
 
jouw vrouw rijdt een 990sm, de bofkont, mijn vrouw rijdt hier op [afbeelding]
En verlaagd zoals je ziet.


Mijn vriendin heeft haar fazer verkocht en een Vespa GTS 300 gekocht. -O-


En het ergste is dat zo'n ding tweemaal zo breed is zodat mijn SE nu in de tuin staat omdat er in de garage geen plek meer is. B|
 
denk de duke modellen 690/390/200/125
maar goed zijn allemaal 1 cylinders dus rijd weer heel anders.

ik weet niet of een superduke goed te verlagen is?

Mijn vrouwke 170 cm heeft nu een z1000 maar wil een Duke 4 in de toekomst.
Past prima.
Ook de lichtere dukes zijn voor vrouwen op de goede hoogte.
Ze rijd wel eens op mijn 990 maar vind het op haar tenen staan niet fijn.
;)
 
Laatst bewerkt:
Een SM is over het algemeen goed te verlagen gezien de grote veerweg.
Hyperpro is hier erg goed in.

Lengte zegt niet altijd alles. Zelf ben ik 1,73 mijn vriendin 1,68.
Mijn beentjes zijn schijnbaar iets korter want van de 5 cm verschil is niets te merken als ze op de 950 SMR stapt. Ze kan misschien nog wel iets beter met haar voeten bij de grond dan ik.

Mijn advies, bel hyperpro is op en vraag naar de mogelijkheden!
 
Laatst bewerkt:
dan maar een nieuw achterlicht, 61,= !
balen dat dat plastic niet los te bestellen is, zit blijkbaar vast met lijm.
led hoef ik niet, wel een duur geintje zo
 
dan maar een nieuw achterlicht, 61,= !
balen dat dat plastic niet los te bestellen is, zit blijkbaar vast met lijm.
led hoef ik niet, wel een duur geintje zo

Voor 5 euro meer heb je led lampjes.

Voor 22 euro meer heb je een achterlicht met geïntegreerde knipperlichten.


BRON
 
Voor 5 euro meer heb je led lampjes.

Voor 22 euro meer heb je een achterlicht met geïntegreerde knipperlichten.


BRON
is dat led echt de moeite waard dan ?
ik vind die oem achterlamp prima eigenlijk..
die knipperlichten ingebouwd vind ik te onduidelijk.. en dus ook onveiliger.
 
ach, je hebt 2 dikke sm in de schuur/garage staan, kom je wel overheen ;)

tjah maar die staan er omdat ik ook op de kleine uitgaven let :)
en dit is weer 60 euro van mijn "help zen aan een geile crosser potje"
 
is dat led echt de moeite waard dan ?
ik vind die oem achterlamp prima eigenlijk..
die knipperlichten ingebouwd vind ik te onduidelijk.. en dus ook onveiliger.

Je moet voor de gein eens (overdag met de zon van achteren) achter eentje mét LED rijden... 10x beter zichtbaar , ook je remlicht.
En in het donker al helemaal.

Je bent gewoon veel beter te zien. Zelf weten natuurlijk, maar LED is bewezen zichtbaarder. ;)
 
Laatst bewerkt:
Voor onze achterlichten absoluut waar. Standaard meuk zie je helemaal niet... Heb de rijlampjes al vervangen voor 5W, dat is iets beter. Zo'n LED ding is veel beter zichtbaar :Y


Geldt overigens lang niet in alle gevallen voor knipperlichten ;)
 
dan maar een nieuw achterlicht, 61,= !
balen dat dat plastic niet los te bestellen is, zit blijkbaar vast met lijm.
led hoef ik niet, wel een duur geintje zo

Je mag de mijne voor de helft kopen, koop ik wel een LED. Is dat wat?

Ik heb dus een origineel achterlicht, zo goed als nieuw, voor je, eventueel met LED vervangingslampjes erin, dat is al duidelijker dan de standaardzooi *O*
 
Laatst bewerkt:
Nahhhh ik ben om, led it is.
Al die positieve reakties nou moet ik wel mee, waar is zo'n forum anders voor :)
Oh en dan smoked of helder ?
Ik geloof dat er standaard smoked opzit?
 
Laatst bewerkt:
Nahhhh ik ben om, led it is.
Al die positieve reakties nou moet ik wel mee, waar is zo'n forum anders voor :)
Oh en dan smoked of helder ?
Ik geloof dat er standaard smoked opzit?

Ik heb de smoked, vind ik iets fraaier-der-der :+
 
Kwam mijn keuringsformulier tbv KNMV supermoto van destijds weer tegen...
Wellicht leuk hier te posten. ;)

full
 
ik heb voor mijn SM-T de sw motech kunststof koffers, maar ik rij daar niet veel mee. nu wil ik binnenkort een weekje weg met mijn vriendin en dan gaan ze uiteraard op de motor. Met de koffers op de motor is de fiets een (heel) stuk breder. Nu ben ik op het idee gekomen om iets aan de stuurhelften te monteren met de dezelfde breedte als de koffers aan de achterkant. Zodat ik weet dat als het stuur erdoor kan ik nietm et de koffers aan bv een spiegel blijf hangen in de file.

nu is de vraag: heeft iemand een idee wat voor materiaal te gebruiken? het is wel de bedoeling om het makkelijk (de)monteerbaar te maken. ik zat zelf te denken aan iets van tuinslang ofzo. alleen nog niet een idee om het aan de motor te maken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan