KTM 990 SM-R, SM-T, 990/1190 ADV en meer LC8 topic deel VII

Wat is de mooiste LC8 tot nu toe ?

  • 950 Supermoto

    Stemmen: 3 3,1%
  • 950 Supermoto R

    Stemmen: 5 5,1%
  • 950 Superenduro

    Stemmen: 8 8,2%
  • 950 Adventure

    Stemmen: 5 5,1%
  • 990 Supermoto

    Stemmen: 3 3,1%
  • 990 Supermoto T

    Stemmen: 12 12,2%
  • 990 Supermoto R

    Stemmen: 32 32,7%
  • 990 Adventure

    Stemmen: 14 14,3%
  • 1190 Adventure (R)

    Stemmen: 16 16,3%

  • Totaal aantal stemmers
    98
Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft iemand al ervaring met de 1190 adventure? Heerlijke motor alleen met mijn 195 heb ik erg veel last van turbulentie. Na 30 minuten al last van nek. Zelfs op hoge en lage stand van het scherm.

Heeft iemand al ervaring met vervangen van het scherm?
 
Vind het alleen een erg grote gok om een motor te kopen van 17000 euro en dan maar hopen dat een ander scherm de turbulentie verhelpt.
Ach, je kunt hem er altijd nog afzagen.
Als je met je helm vol in de wind gaat, is er geen turbulentie meer.
 
Gisteren op Spa Francourchamps geweest, daar werd flink geknald op het f1-circuit maar ook op de kartbaan was het een drukte van jewelste met als hoofdkleur...ORANJE!! Nog nooit zoveel KTM's bij elkaar gezien...
 
Voor de 1190 bezitters:


Technology leader
Only a few years ago, KTM was considered as a newcomer in the street bike segment. However, KTM reached – in typical orange style – the technological forefront on the double and gains the innovative lead for MY14 as meanwhile Europe's largest motorcycle manufacturer.

KTM-BOSCH-Innovation
This step in development, the new MSC is a milestone in the motorcycle industry and would not have been possible without outstanding partners. Jointly developed with BOSCH, the Motorcycle Stability Control (MSC) supports the rider of the 1190 ADVENTURE together with the Combined Antilock Braking System (C-ABS) and the Motorcycle Traction Control (MTC) in a multitude of ways – of course within the limits of physics, just as any assistance system:

• MSC can prevent the wheels from slipping when braking while leaning over.
• MSC minimises the righting moment when braking while leaning over.
• MSC prevents rolling over in emergency stops.
• MSC prevents rear wheel skids when accelerating while leaning over.
• MSC prevents rising of the front wheel while accelerating.

This means it is the perfect premise for maximum dynamism and pure riding fun, combined with the confidence brought by optimum safety. And the perfect complement of the high tech package that KTM put on wheels in the 1190 ADVENTURE with a previously unheard-of development effort.

Ground breaking technologies, uncompromising transfer of knowledge from racing, and not least a whole load of cutting-edge electronic assistance systems have ensured the 150hp, 230kg light 1190 ADVENTURE defines new standards for travel enduros on tarmac as well as off-road, releasing rapturous excitement with industry media and riders alike. With its unbeatably low weight, its superior dynamics and its exemplary safety, the 1190 ADVENTURE upholds all the traditional core company values of KTM. And with great touring capabilities, versatility and razor sharp precision, it has to fear no opponent on tarmac.

The powerful, economical and refined 75° V2 powerplant with electronic, ride-by-wire engine management system offers everything a top-class travel enduro needs: plenty of power even at low engine speeds, a solid mid-range punch for touring with a full load, and great maximum power and response whenever it really counts.

Retro fit: MSC available for all 1190 ADVENTURE clients
That means the new 1190 ADVENTURE’s range of application spans the whole bandwidth from enjoyable cruising to all-out mayhem, from comfortable touring to outings into the fascinating world beyond paved roads. And thanks to the stability control MSC, from now on, it is not only the most versatile of all travel enduros, but also the safest motorcycle in the world.

And most importantly for customers who have already bought an 1190 ADVENTURE or 1190 ADVENTURE R in 2013: From December 2013, both models can be retrofitted with the revolutionary MSC at authorized KTM dealers for 399 Euro.

The production of the new 2014 models with standard MSC starts in December 2013. The designated price in Germany including taxes is 13.995 Euro for the 1190 ADVENTURE and 15.495 Euro for the 1190 ADVENTURE R.
 
Laatst bewerkt:
Is er een smoked met geïntegreerde knippers en ce keur ?
Ik heb in verleden gezocht en gekocht voor mijn duke 3 daar had enkel de clear glas knippers en e keur :9

heb ik op mijn SD ( zonder e-keur ) en dan krijg je steeds commentaar als je voorop rijdt: Waarom steekt hij nou steeds zijn poot uit?!? Euh...omdat jullie mijn knipperlicht niet zien overdag???

Ik heb de originele er weer naast gehangen..
 
full

full


heren, ben ff uurtje bezig geweest, is een stuk mooier zo! :)
 
Inderdaad, die rubbertjes op je stepjes geven de motor een totaal andere look. :Y

Maar dat hoeft toch geen uur te kosten??
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een probleem voor met m'n Supermoto 990-R. Die is nieuw van April/mei en sinds vorige week begon hij wat te sputteren op de snelweg. Precies alsof de ontsteking even wegviel.

Men vermoedde (dealer) eerst wat water in de tank, maar nu na een volle tank kan ik alleen maar besluiten dat het probleem zich alleen maar erger en vaker voordoet.
Is dit herkenbaar voor anderen? Ik ga in ieder geval zo snel mogelijk naar de dealer, want dit in onaanvaardbaar en gevaarlijk rijden zo...

Het valt touwens het meest op aan +-5000 toeren aan +- 90km/u -O-
 
Laatst bewerkt:
Als leenmotor tijdens de 22.500km-beurt heb ik afgelopen maandag een gloedjenieuwe KTM Adventure mee gekregen, de straatversie. Hij zit heerlijk, stuurt als een scheermes, de gasreactie is soepel en het ding gaat als de brandweer. Ik dook achter het ruitje, gaf gas reed zomaar boven de 100 O-) .
De gasreactie is zó soepel dat ik em meteen op 'sport' heb gezet, anders is ie maar sloompjes.
Alleen die ruit! Alleen maar turbulentie, waardoor ik veel met het vizier open heb gereden.

En nou het hoogtepunt van de dag: mijn eigen SMT toen ik daarop wegreed. Veel levendiger, meer snelheidservaring, stuurt lichter, geen turbulentie en geweldig geluid.

Toch het leukst, dat je na rijden op een gave motor vooral blij met je eigen motor bent *D


edit: toch mooi € 10,000 bespaart maandag :+ . Die stop ik in een boerderijtje *O*

Ik heb zitten denken of ik de SMT voor Adventure zou inruilen. Maar inderdaad, de SMT rijdt zo geweldig dat er eigenlijk geen reden is om over te stappen.
Gisteren nog een dagje Eifel gedaan en dat betekent van begin tot eind genieten!
 
Ik heb een probleem voor met m'n Supermoto 990-R. Die is nieuw van April/mei en sinds vorige week begon hij wat te sputteren op de snelweg. Precies alsof de ontsteking even wegviel.

Men vermoedde (dealer) eerst wat water in de tank, maar nu na een volle tank kan ik alleen maar besluiten dat het probleem zich alleen maar erger en vaker voordoet.
Is dit herkenbaar voor anderen? Ik ga in ieder geval zo snel mogelijk naar de dealer, want dit in onaanvaardbaar en gevaarlijk rijden zo...

Het valt touwens het meest op aan +-5000 toeren aan +- 90km/u -O-

Altijd of soms?

In droog of nat weer?
In nat weer kan het zijn dat je bougiekabel beschadigd is en een van je bougies te weinig stroom krijgt om te vonken...
 
Ik heb een probleem voor met m'n Supermoto 990-R. Die is nieuw van April/mei en sinds vorige week begon hij wat te sputteren op de snelweg. Precies alsof de ontsteking even wegviel.

Men vermoedde (dealer) eerst wat water in de tank, maar nu na een volle tank kan ik alleen maar besluiten dat het probleem zich alleen maar erger en vaker voordoet.
Is dit herkenbaar voor anderen? Ik ga in ieder geval zo snel mogelijk naar de dealer, want dit in onaanvaardbaar en gevaarlijk rijden zo...

Het valt touwens het meest op aan +-5000 toeren aan +- 90km/u -O-

Nou, jij hebt er wel een beetje pech mee zeg, gewoon langs de dealer en na laten kijken. Wie weet heeft het wel iets te maken met die (overmatige?) trillingen die je voelde?
 
Ik heb een probleem voor met m'n Supermoto 990-R. Die is nieuw van April/mei en sinds vorige week begon hij wat te sputteren op de snelweg. Precies alsof de ontsteking even wegviel.

Men vermoedde (dealer) eerst wat water in de tank, maar nu na een volle tank kan ik alleen maar besluiten dat het probleem zich alleen maar erger en vaker voordoet.
Is dit herkenbaar voor anderen? Ik ga in ieder geval zo snel mogelijk naar de dealer, want dit in onaanvaardbaar en gevaarlijk rijden zo...

Het valt touwens het meest op aan +-5000 toeren aan +- 90km/u -O-


Ontluchting van je tank misschien afgeknepen, waardoor hij vacuüm trekt?
Brandstof pomp van misschien kapot zijn of haperen. Ik weet niet of de 990 dezelfde pomp heeft als de 950 lc8, maar die koolstofborstels zijn op voor de 40.000km. Zie hiervoor topic op lc8.nl van Dr.Bean.
 
Laatst bewerkt:
Altijd of soms?

In droog of nat weer?
In nat weer kan het zijn dat je bougiekabel beschadigd is en een van je bougies te weinig stroom krijgt om te vonken...
Zowel in nat als droog weer. Ik ging de motor gisteren afzetten bij de dealer maar daar ben ik niet geraakt...Nog maar pas vertrokken hier in Gent en motor viel uit, bokken en zo...echt gewoon heel slecht draaien.

Ik ben dan gestopt bij een bezinepomp, daar nieuwe benzine in gedaan en proberen naar huis rijden. Eenmaal thuis heb ik KTM service gebeld. Die hebben de motor opgehaald en naar de dealer gebracht...

Eigenaardig genoeg valt dit voor rond de 5000 tr, waar ik ook eerder al opvallend veel trillingen voelde...

Hopelijk vinden ze de oorzaak nu...want het blijft een dijk van een motor...maar zo iets kruipt wel tussen de oren..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan