KTM 990 SM-R, SM-T, 990/1190 ADV en meer LC8 topic deel VII

Wat is de mooiste LC8 tot nu toe ?

  • 950 Supermoto

    Stemmen: 3 3,1%
  • 950 Supermoto R

    Stemmen: 5 5,1%
  • 950 Superenduro

    Stemmen: 8 8,2%
  • 950 Adventure

    Stemmen: 5 5,1%
  • 990 Supermoto

    Stemmen: 3 3,1%
  • 990 Supermoto T

    Stemmen: 12 12,2%
  • 990 Supermoto R

    Stemmen: 32 32,7%
  • 990 Adventure

    Stemmen: 14 14,3%
  • 1190 Adventure (R)

    Stemmen: 16 16,3%

  • Totaal aantal stemmers
    98
Status
Niet open voor verdere reacties.
Tok succes met herstel,
Gelukkig kom je er zo nog van af.
Velen kunnen dat niet zeggen.

Gr.Dick
 
Yups!

Ik kom (net ;)) uut 't Oostn'


Hier ook, misschien zin om een keertje voor de winter een stukkie te rijden?


Ja hier, uut Hoksebargen.

Morgen een proefrit op een 990 SMR, hopen dat het beestje een beetje bevalt en ik er aan kan wennen. Dan is het nog de vraag wat er met de Corsaro gaat gebeuren, 5500 excl BTW schade dus het zal er om spannen of het een TL is.

square mountain city *O*

Leuk zeg, ik kom zelf "vanuit" het sv1000 forum, maar daar zaten weinig tot geen tukkers. Ik wil zeker wel keertje meerijden, krijg mijn brommert hopelijk dit weekend (wel gekocht, maar krijgt nog grote beurt etc, dus staat nog niet in de garage :( )

grtn mike

p.s: werd "laatst" (maandje geleden) in borne ingehaald ook door een 950 of 990 SM, misschien iemand van hier?
 
Laatst bewerkt:
Zo, hellas slecht nieuws, frontaal aangereden door een inhalende automobilist, nu in ziekenhuis ter observatie, godzijdank mirfine gehad. In de scan geweest, rontgenfotos gemaakt, niks gebroken maar zowat alles gekneusd wat je maar kunt kneuzen. Motor weet ik niet want ik ben even buiten westen geweest en daarna kon/mocht ik nietopstaan, jammer van mijn smr, was er zo trots op, net een nieuwe achterband erop. Zo, over en sluiten, later dezeweek mogelijk meer. Grtz, dizzy Tok

Kneiters -O- , beterschap, hopelijk blijft het bij een paar kneuzingen!
 
Laatst bewerkt:
Zo, hellas slecht nieuws, frontaal aangereden door een inhalende automobilist, nu in ziekenhuis ter observatie, godzijdank mirfine gehad. In de scan geweest, rontgenfotos gemaakt, niks gebroken maar zowat alles gekneusd wat je maar kunt kneuzen. Motor weet ik niet want ik ben even buiten westen geweest en daarna kon/mocht ik nietopstaan, jammer van mijn smr, was er zo trots op, net een nieuwe achterband erop. Zo, over en sluiten, later dezeweek mogelijk meer. Grtz, dizzy Tok

Sterkte, je heb in ieder geval veel geluk gehad.
Een bekende van mij ligt nog steeds in het ziekenhuis, voor een bocht onderuit gegaan.
En frontaal tegen een tegen moet komende busje aangegleden.
En hij ligt echt helemaal in de kreukels alleen rechter arm/hoofd en rug had niks
 
Laatst bewerkt:
Proefrit gemaakt maar niet 100% overtuigd. Remmen zijn prima, induiken vond ik ook echt meevallen. Gasreactie is echt irritant, maar kan opgelost worden. Het grootste probleem vond ik echter het ontbreken van een snelheidssensatie en dat de motor gevoelloos rijdt.

Is dit echt een kwestie van wennen of houding aannemen.? Je zit er namelijk echt bovenop en hebt niet echt een tank tussen je benen.
 
Zo, weer ontslagen uit het ziekenhuis, was me het nachtje wel...resumee, dikke blauwe enkel, dikke knie, dikke heup en dikke schouder, volgende week, afhankelijk van herstel nog verder onderzoek naar beschadigde pezen. Even kleine rectificatie, die mevrouw haalde een scootmobiel in in een blinde bocht, zat dus volledig op mijnweghelft, ik remde te fors mezelf onderuit (ging ook bijna niet anders), motor schoof tegen voorkant auto, ik schoof tegen de zijkant. Pak helm laarzen behoorlijk beschadigd, van de motor is o.a. De tank gescheurd. Ben blij dat ik hier nog zit met mijn sigaartje. Benieuwd wat de verzekering gaat vertellen...
 
Doe mij maar de SM variant in 2015 :9 ;)


Als we dan toch gaan dromen:

gcww.jpg



Ik heb die 180pk echt nodig. :Y
 
Oh man, sterkte! Zal wel pijn gaan doen de komende dagen.

Volgende motor ABS?

Tja, moeilijk te zeggen want dan was ik mogelijk rechtop gebleven en er rechtstandig op geklapt...watis wijsheid? Was eigenlijk wel heel blij met mijn monoblocs!
 
Proefrit gemaakt maar niet 100% overtuigd. Remmen zijn prima, induiken vond ik ook echt meevallen. Gasreactie is echt irritant, maar kan opgelost worden. Het grootste probleem vond ik echter het ontbreken van een snelheidssensatie en dat de motor gevoelloos rijdt.

Is dit echt een kwestie van wennen of houding aannemen.? Je zit er namelijk echt bovenop en hebt niet echt een tank tussen je benen.

Wat rijd je nu...?

IMHO...
De snelheidssensatie van een gillende 4-in-lijn is wel groter dan een willekeurige 2 cilinder. Dat zit ém niet zo zeer in zitpositie. Daarnaats geeft de 'attack-stand' waar een SS je in dwingt misschien ook wat meer snelheidssensatie.

Of je ook harder ríjdt, betwijfel ik...
 
Aan het aantal 'beterschapjes' zal het niet liggen...

HEEL VEEL STERKTE, Tok
Hopelijk ben je snel weer op de been/brommer!
 
Wat rijd je nu...?

IMHO...
De snelheidssensatie van een gillende 4-in-lijn is wel groter dan een willekeurige 2 cilinder. Dat zit ém niet zo zeer in zitpositie. Daarnaats geeft de 'attack-stand' waar een SS je in dwingt misschien ook wat meer snelheidssensatie.

Of je ook harder ríjdt, betwijfel ik...
Een Corsaro 1200 Veloce 150pk/130nm. Naked bike met een rechte zit maar wel boven op het stuur. Heeft ook wat meer power onderin en open termi's terwijl de KTM standaard uitlaten had. Geluid geeft natuurlijk ook een beetje snelheidssensatie.
 
Proefrit gemaakt maar niet 100% overtuigd. Remmen zijn prima, induiken vond ik ook echt meevallen. Gasreactie is echt irritant, maar kan opgelost worden. Het grootste probleem vond ik echter het ontbreken van een snelheidssensatie en dat de motor gevoelloos rijdt.

Is dit echt een kwestie van wennen of houding aannemen.? Je zit er namelijk echt bovenop en hebt niet echt een tank tussen je benen.

Wat bedoel je met gevoelloos rijden ?
Ik vind de smr retestrak sturen namelijk, doet precies wat ik wil en ik rijd hem echt heel makkelijk plat de bochten door. Of doel je op iets anders?
 
Zo wat heftig toktok!
Dat had ook anders kunnen aflopen!
Heel veel beterschap en succes met de afwikkeling.
 
Wat bedoel je met gevoelloos rijden ?
Ik vind de smr retestrak sturen namelijk, doet precies wat ik wil en ik rijd hem echt heel makkelijk plat de bochten door. Of doel je op iets anders?
Bij een vrouw ga je ook voor de eerste die de benen spreidt? Of mag het een beetje een steekspel zijn? ;)
 
Zo, hellas slecht nieuws, frontaal aangereden door een inhalende automobilist, nu in ziekenhuis ter observatie, godzijdank mirfine gehad. In de scan geweest, rontgenfotos gemaakt, niks gebroken maar zowat alles gekneusd wat je maar kunt kneuzen. Motor weet ik niet want ik ben even buiten westen geweest en daarna kon/mocht ik nietopstaan, jammer van mijn smr, was er zo trots op, net een nieuwe achterband erop. Zo, over en sluiten, later dezeweek mogelijk meer. Grtz, dizzy Tok
Doh -O-

Beterschap!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan