KTM 990 SM-R, SM-T, 990/1190 ADV en meer LC8 topic deel VII

Wat is de mooiste LC8 tot nu toe ?

  • 950 Supermoto

    Stemmen: 3 3,1%
  • 950 Supermoto R

    Stemmen: 5 5,1%
  • 950 Superenduro

    Stemmen: 8 8,2%
  • 950 Adventure

    Stemmen: 5 5,1%
  • 990 Supermoto

    Stemmen: 3 3,1%
  • 990 Supermoto T

    Stemmen: 12 12,2%
  • 990 Supermoto R

    Stemmen: 32 32,7%
  • 990 Adventure

    Stemmen: 14 14,3%
  • 1190 Adventure (R)

    Stemmen: 16 16,3%

  • Totaal aantal stemmers
    98
Status
Niet open voor verdere reacties.
En toch komt hij er in 2015 denk ik. Ze moeten wel tov bmw gs800, triumph xc800, ducati hyperstrada, mv veloce.. gaat goedkomen in 2015 en anders wordt het de mv ben ik bang ;)

Verwacht voor 2015 eerder een 1190 SMT/SMR.
Voor KTM, maar ook voor andere fabrikanten, wordt met name Europa steeds minder interessant. Ze hebben hun marktaandeel flink vergroot maar in een sterk krimpende markt. India/Azie wordt veel interessanter, verkoopaantallen daar zijn echt absurd. Niet voor niks komen ze met die dukes 125/200/390 en nu de RC's. Zelfs HD laat z'n nieuwe kleine modellen in India produceren. Dus die 800? ik hoop het maar zie het niet snel gebeuren.
 
Helemaal eens! India en Azie zijn onwijze afzetmarkten, maar toch... kan niet geloven dat ze niet in de westerse landen een model neerzetten. Een 800cc voor rond 12000euro als tweede keuze tov de Advanture van 16000 euro. We zullen zien...
 
Ding is al 5 jaar een urban-legend, gaat er voorlopig niet komen hoor :P KTM heeft mono's en een big-twin, ik denk niet dat ze snel een kleine twin uitbrengen. Verkopen ze die grote mono niet meer.
 
Ding is al 5 jaar een urban-legend, gaat er voorlopig niet komen hoor :P KTM heeft mono's en een big-twin, ik denk niet dat ze snel een kleine twin uitbrengen. Verkopen ze die grote mono niet meer.

Ik verwacht ook eerder dat ze gebruik maken van de blokken die ze al op de plank hebben liggen. Toch zullen ze iets uit moeten brengen voor het segment tussen de 690 SMC en de 1190 adventure want daar ontstaat een gat omdat simpelweg niet iedereen kapot is van de grote adventure. Hoop doet leven ;)
 
Ding is al 5 jaar een urban-legend, gaat er voorlopig niet komen hoor :P KTM heeft mono's en een big-twin, ik denk niet dat ze snel een kleine twin uitbrengen. Verkopen ze die grote mono niet meer.

Dat is wel waar, maar aan de andere kant is er in die jaren een 950/990 geweest.
als er alleen 690 en 1190/1290 is zou het wel zin hebben om hem er tussen te prakken.
of dat echt van de 690 verkoop afgaat hangt denk ik ook van de specs van beide modellen af.
ik ben benieuwd! ik wil zelf sowieso de 1190, maar een 800 o.i.d. voor mijn vrouw zie ik wel zitten !
ik ben in ieder geval erg onder de indruk van de laatste ktm modellen!
 
Als er een KTM 800 komt moet ie flink goedkoper geproduceerd worden dan de 1190, kan je in Europa vergeten....wellicht zijn ze em al aan het testen bij Bajaj })

Weet niet wat de ervaringen zijn met de 390 maar heb geen schokkende dingen gehoord, dus met een Bajaj 800 zou ik geen probleem hebben 8-)
 
Laatst bewerkt:
Gewoon een jaartje wachten. Kan nog leuk worden als Yamaha ook een echte Supermoto gaat maken met het driecilinder blok. En misschien Triumph nog eens iets spannends gaat maken.
 
hmm die Yam.... :N

2014-Yamaha-MT-09-Street-Rally-EU-Tech-Graphite-Studio-001.jpg
 
Mislukt!! Ik schreef ook een "echte" supermoto. Test in de motoplus tegenover de Street Triple was trouwens wel erg goed en de zithouding van de Yamaha werd SM-stijl genoemd.
 
Laatst bewerkt:
Alle ingrediënten om een leuke fiets (SM en/of allroad) van die MT09 te maken zijn er. Maar ik heb de laatste 10 jaar geen enkele spannende motorfiets meer uit Japan zien komen ik zie het ook bij deze yamaha triple niet gebeuren
Dingen zijn allemaal technisch goed voor elkaar maar ze boeien me net zoveel als de laatste Zanussi wasautomaat.....(en da's heel erg weinig 8-) )
 
Laatst bewerkt:
Alle ingrediënten om een leuke fiets (SM en/of allroad) van die MT09 te maken zijn er. Maar ik heb de laatste 10 jaar geen enkele spannende motorfiets meer uit Japan zien komen ik zie het ook bij deze yamaha triple niet gebeuren
Dingen zijn allemaal technisch goed voor elkaar maar ze boeien me net zoveel als de laatste Zanussi wasautomaat.....(en da's heel erg weinig 8-) )

Nou, mijn vorige was een 660xtx en had die meer vermogen gehad dan had ik hem nu nog gehad, lichte (na wat veranderingen) en goed sturende motor, heb er veel plezier mee gehad. En er zijn nog wel meer Jappen die ik best wel wat vind hebben maar gezien de zithouding vallen de meesten af, ik wil rechtop met de armen breed en de knieen niet te extreem gehoekt.
En dan vin ik die Yamaha, die nieuwe drie-cilinder nog helemaal zo gek niet, in basis spreekt ie me best wel aan.
 
Echt heel treurig nieuws, een van de beste offroad rijders, ik volgde hem met interesse.
R.I.P.
 
Goedenavond allen,

Ik zal mij even kort voorstellen, wel zo netjes dacht ik ;).
Ik ben Tom, ben alweer 26 jaar en sinds januari dit jaar in het bezit van een A rijbewijs.
Sinds maart ook in het bezit van mijn eerste motor: een CBR900RR uit 98, maar door mijn lengte van +/-1.98m krijg last van mijn polsen/knieën tijdens het rijden. Nu ben ik dus op zoek naar iets anders voor het volgende seizoen, en zo kwam ik uit op de super duke.

Ik heb een testrit op een SD (oude model) gemaakt, en dit beviel eigenlijk erg goed. Het enige wat me tegenzat was het bekende aan/uit gevoel van de injectie, en zo werd de interesse gewekt voor een 950SM. Nog iets hoger dan de SD, hetzelfde machtige v-twin blok (dat geluid :9), en carburateurs! Ik heb er ondertussen alleen nog op gezeten en wil nog ergens een proefrit gaan maken, maar ik vermoed dat ik dan meteen verkocht ben.

Nu doe ik graag al mijn onderhoud zelf, dus was ik benieuwd naar de gebruikerservaringen van de zelf-sleutelende 950SM bezitters. Geven de carbs veel extra onderhoud, en valt er zelf een hoop aan af te stellen? Hoelang gaat een volle tank ongeveer mee als hij gereden wordt zoals KTM het bedoeld heeft ;)? Ik ben niet van plan om er flinke afstanden mee af te leggen, maar met zo'n 150km zou ik al tevreden zijn.
 
Volgens het bericht heeft een man made boobytrap zijn leven gekost!

gelezen op advrider


From Taylor Robert's FB page:

"I want to make something very clear and stop the rumors. Kurt Caselli did not crash because of a man made booby trap, a spectator, or any other nonsense that people are saying about his accident. My teammate Ricky Brabec was the fist person to Kurt which was in a very secluded area with no Spectators. Ivan Ramirez showed up shortly after Ricky. They decided Ricky would go get help while Ivan stayed with Kurt. Even though the news didn't come out until the night time the accident happened while there was still daylight, and didn't have anything to do with racing at night. This was merely a racing accident and had nothing to do with booby traps, spectators, or another vehicle so please stop spreading rumors."

(Niet dat het wat uitmaakt)
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig verschillen smaken. Ik vind die Yamaha niet zo verkeerd en maakt wel kans om opvolger te worden van mijn Tiger800. Ben benieuwd welke versies Yamaha nog meer gaat uitbrengen met dit blok. Als KTM een 800 gaat maken, SMR/SMT voor een bedrag wat in de buurt komt dan staat die zeker ook op mijn lijst.
 
Goedenavond allen,

Ik zal mij even kort voorstellen, wel zo netjes dacht ik ;).
Ik ben Tom, ben alweer 26 jaar en sinds januari dit jaar in het bezit van een A rijbewijs.
Sinds maart ook in het bezit van mijn eerste motor: een CBR900RR uit 98, maar door mijn lengte van +/-1.98m krijg last van mijn polsen/knieën tijdens het rijden. Nu ben ik dus op zoek naar iets anders voor het volgende seizoen, en zo kwam ik uit op de super duke.

Ik heb een testrit op een SD (oude model) gemaakt, en dit beviel eigenlijk erg goed. Het enige wat me tegenzat was het bekende aan/uit gevoel van de injectie, en zo werd de interesse gewekt voor een 950SM. Nog iets hoger dan de SD, hetzelfde machtige v-twin blok (dat geluid :9), en carburateurs! Ik heb er ondertussen alleen nog op gezeten en wil nog ergens een proefrit gaan maken, maar ik vermoed dat ik dan meteen verkocht ben.

Nu doe ik graag al mijn onderhoud zelf, dus was ik benieuwd naar de gebruikerservaringen van de zelf-sleutelende 950SM bezitters. Geven de carbs veel extra onderhoud, en valt er zelf een hoop aan af te stellen? Hoelang gaat een volle tank ongeveer mee als hij gereden wordt zoals KTM het bedoeld heeft ;)? Ik ben niet van plan om er flinke afstanden mee af te leggen, maar met zo'n 150km zou ik al tevreden zijn.

Ik ben geen sleutelaar dus daar kan ik niet mee helpen.
Wel vermoed ik dat je te lang bent voor een 950 sm(r). Ik vind mijzelf met 1.94 eigenlijk al iets te lang.
Alles kan natuurlijk, maar de motor zal klein ogen en je zal je rug aktief recht moeten houden.
Ik kreeg meestal rond de 120 km de reserve aan dan kun je nog 20-30 km.
 
Zijn er mogelijkheden om in nederland een SMR 990 te huren?
De SMT 990 komt ik genoeg tegen namelijk.
 
Zijn er mogelijkheden om in nederland een SMR 990 te huren?
De SMT 990 komt ik genoeg tegen namelijk.

http://www.silverline.nl/motorverhuur_motoren_ktm_990_sm_r_abs

let wel, er wordt vaak schade mee gereden. dan worden ze 'opgeknapt' en gaan ze weer in de verhuur.
ik heb een duke3 gehuurd die bestond uit 3 motoren en een 690 sm waarvan de voorvork krom was en dus voor geen meter liep.
kan natuurlijk ook meevallen.
als het voor een grote proefrit is, dan zou ik eerst een kleine proefrit maken bij een dealer zodat je weet hoe hij moet rijden zodat je mening niet gevormd wordt door een defecte huurmachine.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan