KTM 990 SM-R, SM-T, 990/1190 ADV en meer LC8 topic deel VII

Wat is de mooiste LC8 tot nu toe ?

  • 950 Supermoto

    Stemmen: 3 3,1%
  • 950 Supermoto R

    Stemmen: 5 5,1%
  • 950 Superenduro

    Stemmen: 8 8,2%
  • 950 Adventure

    Stemmen: 5 5,1%
  • 990 Supermoto

    Stemmen: 3 3,1%
  • 990 Supermoto T

    Stemmen: 12 12,2%
  • 990 Supermoto R

    Stemmen: 32 32,7%
  • 990 Adventure

    Stemmen: 14 14,3%
  • 1190 Adventure (R)

    Stemmen: 16 16,3%

  • Totaal aantal stemmers
    98
Status
Niet open voor verdere reacties.
Vindt je deze kleurstelling / uitvoering geen porum dan?
Past, mijns inziens, mooi bij de kleurstelling van de 990.

[afbeelding]

Tjah ik blijf het niet mooi vinden. Te lomp op een ranke sm.
Ik had ze ook op de 950 smr, maar de 990 is veeel mooier zonder..
Als de pekel straks losbarst stop ik toch met rijden. Ga ik op een pekel fiets rijden..
 
Goedemorgen Heren,

Ik volg jullie topic al een tijdje aangezien ik zelf opzoek ben naar een KTM 990 SMR.

Waar moet ik op letten bij het aanschaffen?
Wat zijn de grootste verschillen tussen model 2010 en model 2012?

Alvast bedankt,

ik ken geen andere bijzonderheden dan bij elke andere tweedehands motor. Goed je ogen openhouden en goed proefrijden!
2010 2011 is een R. Met gegoten velgen en brembo monoblocs.
2012/13 is geen echt R maar een 990 sm met andere kleuren.
als je een 10 of 11 kan vinden zeker voor gaan!
Ik heb een 990 sm en een 2010 smr staan en die verschillen merk je wel degelijk!
Voor de juiste prijs wil ik best mijn smr verkopen, ga ik voor een 1190.
 
Maar wat zou jullie keuze zijn? 2010 of 2012?

Dat ligt er helemaal aan wat je wilt. De 2010 is toch een stuk exclusiever dan de 2012 ivm de speciale componenten. Zoals Zen al zei, de 2010 heeft gesmede marchesini velgen en de brembo monoblocks alsmede de binnenpoten van de voorvering voorzien van een speciale coating en nog wat carbon. Wat ga je daarvan merken op de openbare weg: Niets! Maar de 2010/2011 is net ietwat oogstrelender dan de 2012 naar mijn idee. Ik heb me om exact die reden eind 2011 nog gauw een 2011 model gekocht en in 2012 op kenteken laten zetten.
Kostte wel € 1500,- meer maar ik wilde die special-parts nu eenmaal.

Grtz, tok
 
Ik zou zeker voor de 2010/11 gaan.
Die velgen zijn de bees knees en merk je wel degelijk als je de sm en smr naast elkaar rijdt zoals ik.
 
Zen, maar wat was het probleem met de handvatverwarming?
Nieuwe kastjes gekregen?
Waren ze beide stuk?
 
Zen, maar wat was het probleem met de handvatverwarming?
Nieuwe kastjes gekregen?
Waren ze beide stuk?

Nee ik deed iets niet goed. En bij mijn vrouw op de 990 weer wel.
Awel eind goed al goed. En volgende keer lekker door carlo.
 
Ik zou voor de 2012 gaan i.v.m. ABS. Dat zit niet op de 2010 als ik het goed heb.
En ABS valt later er niet op te bouwen. Mooie wielen en monoblocks wel. Voor 600,- heb je een mooi setje, daar gaan de centen die je krijgt van de originele klauwen dan weer vanaf.
Wielen zie je ook wel soms op ebay voorbij komen voor 1000, 1200. Of je koopt echt lichte carbon wielen. :]

Of je zit niet op ABS te wachten. Bij mijn nieuwe fiets moest ik er 1000,- euro voor bijbetalen. Leuk als het erop zit maar ik ga er niet voor bijbetalen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag iets doms gedaan.. Ik heb testgereden op een 950SM, en nu ben ik verkocht.

Er zaten akra's onder (geen dbkillers erin), dus iedere keer dat ik van het gas afging kwamen er een zooi klappen uit die dempers :9. Mooie kleurstelling en strak in de lak, weinig km's, en een inruilprijs voor mijn eigen motor die niet veel scheelde met wat ik ervoor wilde vangen.
Ik ga er maar eens even goed over nadenken dit weekend.
 
Wat is de vraagprijs van de 950?
Bouwjaar en km stand ? Ben wel benieuwd wat die nu nog opbrengen.
Zag er laatst een bij goedhart maar daar wilde ze er wel erg veel geld voor...
 
In dit geval: 6500 met inruil, bj 2007, 14000km. Meeste prijzen zijn meeneemprijs, garantie en afleverbeurt is extra, en inruil verhoogt ook nog de prijs.
 
Weet je wat ze verstaan onder afleverbeurt ?
Bij 15000 km moet je een grote beurt en die is niet heel goedkoop.
Is het die van FV motortrading ?
er staat ook een 950 sm-r met nieuwere akrapovic model en xenon, die heeft (als het goed is) die beurt al gehad.
moet je wel je huidige motor nog verkopen :)
 
Klopt, die had ik ook al gezien, ik kijk dagelijks even op MP wat er voorbij komt. Het is inderdaad die van FV waar ik langs ben geweest, mooie motor en aardige gast. Bood ook zelf aan om er meteen een proefrit mee te maken.

Dat verkopen van mijn motor is juist waar de schoen wringt. SS motoren verkopen niet zo makkelijk, zeker een ouder model (volbehangen met nieuwe onderdelen) als de mijne niet.
Als die nu weg zou zijn kan ik bij particulieren gaan kijken, en motorzaken zien me natuurlijk ook liever zonder inruil aankomen.

Kan ik ergens terugvinden wat die 15000km beurt precies inhoud? De links in de openingspost zijn handig, maar de beurten staan er niet tussen geloof ik. Ik kan qua sleutelen het e.e.a. wel zelf mits er voldoende info te vinden is, dan kan ik inschatten wat er aan kosten nog bij kan komen. Wel werd verteld dat de vorige eigenaar een belg was die sleutelde in een raceteam, misschien is er wel wat preventief uitgevoerd.
 
Jongens, ik heb nog een set koppelingsplaten (veren, stalen platen, gevoerde platen) liggen van een 950 Adventure uit 2003. Dacht dat mn koppelingsplaten gaar waren, maar bleek slave cilinder te zijn. Is er iemand die interesse heeft in de gebruikte koppelingsplaten?
 
Poeh grote beurt.. vonkenboer doet het helemaal zelf bij zijn 990 smt.
die kan je vast meer vertellen.
Of kijk op het lc8 forum.
In ieder geval alle vloeistoffen en filters. Kleppen denk ik niet nodig bij 15k. Wel checken. Ketting en tandwielen ook niet, maar dat zie je zo.
Ik betaal er bij brouwer in ieder geval rond de 450 voor, maar dat is met loyaliteitskorting :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan